Dezbaterea viziunii sistemice”Educația ne unește”, lansată de Ministerul Educației Naționale la Școala Gimnazială nr. 27
În urma dezbaterilor desfășurate în școala noastră, în intervalul orelor 12- 14, în data de 16.05.2019, au fost exprimate următoarele opinii și propuneri:
Doamna profesor State Elena este de
accord cu educația timpurie de la 3 ani cu precizarea ca să existe spații, o
bază materială, cu respectarea numărului de preșcolari la grupă și educatori de
specialitate.
Doamna profesor învățământ primar Tatu Camelia atrage atenția că ar fi
de preferat să se evalueze elevii la clasele I – III tot prin calificative și
nu o evaluare narativă.
Doamna profesor învățământ primar Iatan Vasilica precizează faptul că nu
ne putem pronunța dacă această viziune este bună atâta timp cât nu există
planuri – cadru, programe școlare adaptate pe etapele de educație. Nu este de
acord cu predarea limbilor străine de către profesorii de invățământ în clasele
I – III, la fel și educație fizică.
Doamna profesor învățământ primar Cozac Cristina propune ca predarea la
clasele I-III să fie realizată de către cadre didactice care să fie
specializate numai pentru acest nivel, iar clasele IV-VI alte cadre didactice
care să fie pregătite prin cursuri de formare pentru a preda materia specifică
fostei clase a V – a.
Doamna profesor învățământ primar Ungureanu Ioana, în calitate de
părinte, se referă la faptul că își dorește o continuitate pe legea actuală a
educației și mai puține schimbări din mers care presupun cerințe noi, programe,
manuale. Doamna Ungureanu nu este de acord ca absolventul de liceu tehnic să nu
aibă dreptul să urmeze o facultate de alt domeniu decat cel urmat și absolvit
în liceu.
Doamna profesor învățământ primar Sasu Claudia precizează că este neclar
rolul profesorului în învățământul primar la clasele IV – VI și cum își va
desfășura activitatea la clasă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu