CAPITOLUL III
- ORGANIZAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT-
ŞCOALA GIMNAZIALĂ
NR. 27.
SECȚIUNEA
1. CONDUCEREA ȘCOLII
Art. 12. Conducerea Şcolii Gimnaziale
Nr. 27 este asigurată de către Consiliul
de administraţie, de director şi de director adjunct. Conducerea
acționează în comun alături de consiliul profesoral, comitetul de părinţi,
consiliul școlar al elevilor, reprezentanții agențor economici și autorităţile
administraţiei publice locale, în activitatea pe care o desfășoară.
III.1.1. CONSILIUL
DE ADMINISTRAŢIE
Art. 13. Consiliul de administraţie funcţionează
conform prevederilor legale, a Metodologiei de organizare şi de funcţionare a
consiliului de administraţie, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.
Art 14. Atribuțiile consiliului de
administraţie sunt în conformitate cu legislaţia în vigoare, cu prevederile Metodologiei
de organizare şi de funcţionare a consiliului de administraţie, cu ROFUIP şi
LEN.
III.1.2. DIRECTORUL
Art 15. (1) Directorul exercită conducerea
executivă a Şcolii Gimnaziale Nr. 27, în conformitate cu atribuţiile conferite
de lege, cu hotărârile Consiliului de Administraţie al şcolii.
(2)
Directorul Şcolii Gimnaziale Nr. 27.”, este
direct subordonat I.S.M.B., îşi desfășoară activitatea în baza
contractului de management educaţional şi îndeplineşte atribuţiile ce îi revin
conform Reg. de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de învăţământ
Preuniversitar aprobat de M.E.C.Ș prin O.M. 5115/15.12.2014, şi stabilite prin fişa postului
elaborată de I.S.M.B.
(3) Directorul
şcolii elaborează fişa postului pentru directorul adjunct, personalul didactic, personalul
didactic auxiliar, nedidactic, responsabilii catedrelor şi comisiilor metodice
a căror activitate o coordonează.
(4) Directorul îndrumă şi controlează
activitatea întregului personal salariat al Şcolii Gimnaziale Nr. 27. şi
colaborează cu personalul cabinetului
medical şi stomatologic și consilierul școlii.
Art.
16. Directorul
reprezintă Şcoala Gimnazială Nr. 27. în relaţiile cu terţii, persoane fizice şi
juridice, în limitele competenţelor prevăzute de lege.
Art. 17. Drepturile, obligaţiile şi atribuţiile
directorului unităţii de învățământ preuniversitar sunt cele prevăzute de
legislaţia în vigoare .
Directorul
unității de învățământ preuniversitar are următoarele atribuții:
(b)
este
reprezentantul legal al unității și realizează conducerea executivă a acestuia;
(c)
organizează
şi răspunde de aplicarea legislaţiei în vigoare;
(d)
asigură
managementul strategic al unității în colaborare cu autoritățile locale;
(e)
asigură
managementul operațional al unității de învățământ preuniversitar;
(f)
asigură
corelarea obiectivelor specifice unității cu cele la nivel național și local;
Art. 18. În exercitarea atribuţiilor şi
responsabilităţilor stabilite, directorul emite decizii, cu caracter normativ
sau individual şi note de serviciu.
III. 1.3. DIRECTORUL ADJUNCT
Art. 19 (1) Directorul adjunct îşi desfăşoară
activitatea în subordinea directorului; acesta răspunde în faţa directorului, a
Consiliului Profesoral, a Consiliului de Administraţie pentru activitatea
proprie, conform fişei postului.
(2)
Directorul adjunct răspunde de activitatea educativă şcolară şi extraşcolară
din Şcoala Gimnazială Nr. 27 , îndeplineşte atribuţiile delegate de către
director pe perioade determinate şi preia toate prerogativele directorului, în
lipsa acestuia.
(3)
Directorul adjunct avizează activitatea coordonatorului pentru proiecte şi
programe educative şcolare şi extraşcolare, numit din rândul cadrelor didactice
angajate ale Şcolii Gimnaziale Nr. 27
(4)Directorul
adjunct este președintele Comisiei de Control Managerial Intern.
Art
20. Conducerea
Şcolii Gimnaziale Nr. 27 este autorizată, în orice moment, să controleze
respectarea prevederilor prezentului regulament şi respectarea prevederilor
referitoare la interdicţii (controalele se vor realiza de cel puţin 2 persoane
numite de către conducerea şcolii si, dacă este posibil, se vor realiza în
prezența elevului în cauză). Aceasta are autoritatea de a:
a)
solicita elevilor să-și golească gențile şi buzunarele hainelor, iar atunci când există suspiciuni întemeiate
poate recurge la percheziţie;
b) controla obiectele aduse de elevi,
pentru a constata dacă exista obiecte interzise;
c) controla pe baze non-selective, iar
acolo unde există, să controleze dulăpioarele puse la dispoziţia elevilor în
ceea ce priveşte prezenta obiectelor interzise.
În plus, conducerea şcolii mai are şi
autoritatea:
d) să decidă asupra măsurilor
disciplinare care trebuie luate împotriva elevilor care nu au respectat
regulile.
e) să ia măsurile corespunzătoare şi
decizia finală în cazul incidentelor pentru care nu există prevederi în
regulamentul şcolar
Secţiunea 3 - ORGANISME FUNCŢIONALE ŞI RESPONSABILITĂŢI LA NIVELUL ŞCOLII NR. 27
II.3.1.CONSILIUL
PROFESORAL
Art. 21. (1) Totalitatea cadrelor didactice cu
norma de bază într-o unitate de învățământ preuniversitar, cu personalitate
juridică, constituie Consiliul profesoral al unităţii .
(2)
Ședințele
consiliului profesoral al unității de învățământ preuniversitar se constituie
legal în prezența a două treimi din numărul total al membrilor.
(3)
Directorul
unităţii de învățământ preuniversitar numeşte, prin decizie, secretarul
consiliului profesoral, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil
procesele-verbale ale ședinţelor consiliului profesoral.
(4)
La
şedinţele consiliului profesoral, directorul invită, în funcţie de tematica
dezbătută, reprezentanţi desemnaţi ai părinţilor, ai consiliului școlar al
elevilor, ai autorităţilor locale şi ai partenerilor sociali.
(5)
La
sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului profesoral toţi membrii şi invitaţii,
în funcţie de situaţie, au obligaţia să semneze procesul-verbal încheiat cu
această ocazie. Nesemnarea proceselor-verbale ale consiliului profesoral se
consideră abatere disciplinară.
Art.
22. Atribuțiile
consiliului profesoral sunt în conformitate cu prevederile legale, precum şi
alte atribuţii stabilite prin ordine şi metodologii ale MEN.
Consiliul
profesoral are următoarele atribuții:
(a)
gestionează
și asigură calitatea actului didactic;
(b)
propune
consiliului de administrație măsuri de optimizare a procesului didactic;
(c)
analizează
şi dezbate raportul de evaluare internă privind calitatea educaţiei şi raportul
general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea de învățământ
preuniversitar;
(d)
alege,
prin vot secret, cadrele didactice membre ale consiliului de administrație;
(e)
dezbate,
avizează şi propune consiliului de administraţie, spre aprobare, planul de
dezvoltare a şcolii;
(f)
dezbate
şi aprobă rapoartele de activitate, programele semestriale, planul anual de
activitate precum şi eventuale completări sau modificări ale acestora;
(g)
aprobă
componenţa nominală a comisiilor/catedrelor metodice din unitatea de învăţământ
preuniversitar;
(h)
validează
raportul privind situaţia şcolară semestrială şi anuală prezentată de fiecare
profesor de învățământ primar/diriginte, precum şi situaţia şcolară după
încheierea sesiunii de amânări, diferenţe şi corigenţe;
(i)
stabilește
codul de etică profesională și monitorizează aplicarea acestuia; propune
consiliului de administrație inițierea procedurii legale în cazul cadrelor
didactice cu performanțe slabe sau pentru încălcări ale eticii profesionale;
(j)
decide
asupra tipului de sancţiune disciplinară aplicată elevilor care săvârşesc
abateri;
(k)
decide
asupra acordării recompenselor pentru elevi şi pentru personalul salariat al
unităţii de învăţământ preuniversitar, conform reglementărilor în vigoare;
(l)
validează
notele la purtare mai mici de 7, precum și calificativele la purtare mai mici
de „bine”, pentru elevii din învăţământul primar;
(m)
propune
consiliului de administrație curriculumul la decizia școlii; validează oferta
de discipline opţionale pentru anul şcolar în curs;
(n)
avizează
proiectul planului de şcolarizare;
(o)
validează
fișele de autoevaluare ale personalului didactic al unității de învățământ
preuniversitar, în baza cărora se stabilește calificativul anual;
(p)
formulează
aprecieri sintetice privind activitatea personalului de predare, care solicită
acordarea gradaţiei de merit sau a altor distincţii şi premii, potrivit legii,
pe baza raportului de autoevaluare a activităţii desfăşurate de acesta;
(q)
propune
consiliului de administrație programele de formare și dezvoltare profesională
continuă a cadrelor didactice;
(r)
propune
consiliului de administrație premierea și acordarea titlului
de “profesorul anului” personalului cu rezultate deosebite în activitatea
didactică, în unitatea de învățământ preuniversitar;
(s)
acordă
recomandările pentru concursul de obținere a gradațiilor de merit ;
(t)
dezbate
şi avizează regulamentul intern al unităţii de învăţământ preuniversitar;
(u)
dezbate,
la solicitarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului, a
inspectoratelor şcolare județene/al municipiului București sau din proprie
iniţiativă, proiecte de legi sau de acte normative, care reglementează
activitatea instructiv-educativă şi transmite inspectoratelor şcolare
județene/al municipiului București propuneri de modificare sau de completare;
(v)
dezbate
probleme legate de conţinutul sau organizarea activităţii instructiv-educative
din unitatea de învăţământ preuniversitar; propune consiliului de administrație
măsuri de optimizare a procesului didactic;
(w)
alege,
prin vot secret, cadrele didactice membre ale Comisiei pentru evaluarea și
asigurarea calităţii ;
(x)
îndeplinește
alte atribuții stabilite de consiliul de administrație.
III.3.2 Consilierul educativ
Art. 23. Consilierul educativ, numit și
coordonator pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare, este
cadru didactic titular.
(1)
Consilierul
educativ își desfășoară activitatea pe baza prevederilor legale ale programelor
și ale ghidului metodologic „Consiliere și orientare”, ale Strategiei
Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului privind educația
formală și nonformală și a Strategiei Ministerului Educației, Cercetării,
Tineretului și Sportului, privind reducerea fenomenului de violență în mediul
școlar.
(2)
Consilierul
educativ coordonează activitatea educativă din şcoală, iniţiază, organizează şi
desfăşoară activităţile extraşcolare şi extracurriculare la nivelul unităţii de
învăţământ preuniversitar în colaborare cu șeful comisiei diriginților și cei
ai comisiei de învățământ primar, cu comitetul de părinți pe școală și cu
reprezentanți ai consiliului școlar al elevilor pe școală.
Art. 24. Consilierul educativ are următoarele
atribuţii:
a)
coordonează
activitatea educativă din școală;
b)
elaborează
programul/calendarul activităților educative școlare și extrașcolare proprii,
în conformitate cu proiectul de dezvoltare instituțională, cu planul de
dezvoltare locală, cu direcțiile stabilite de
către inspectoratele școlare județene /al municipiului București și MECȘ , în
urma consultării părinților și a elevilor.
c)
face
propuneri pentru oferta educaţională a unităţii de învăţământ preuniversitar;
d)
analizează,
semestrial, starea disciplinară a şcolii, absenteismul; realizează programele
de prevenire şi intervenţie privind aspectele legate de delincvenţa juvenilă,
violență etc.;
e)
prezintă
directorului rapoarte privind activitatea educativă și rezultatele acesteia;
f)
coordonează
elaborarea şi implementarea de programe/proiecte de parteneriat educaţional;
g)
diseminează
informațiile privind activitățile educative derulate în unitatea de învățământ
preuniversitar;
h)
facilitează
implicarea părinților și a partenerilor educaționali în activitățile educative;
i)
elaborează
tematici şi propune forme de desfăşurare a consultaţiilor cu părinţii pe teme
educative;
j)
propune/elaborează
instrumente de evaluare a activităţii educative desfăşurată la nivelul unităţii
de învăţământ preuniversitar;
k)
îndrumă
activitatea comisiei ariei curriculare Consiliere şi orientare; monitorizează
activitatea educativă desfăşurată de profesorii diriginţi;
l)
elaborează
programe/proiecte de educaţie civică, promovarea sănătăţii, programe culturale,
ecologice, sportive şi turistice; stabileşte legături formale cu instituţii
naţionale şi locale de cultură, biserici, inspectoratele pentru sănătate
publică, organele de poliţie, pompieri, agenţii pentru protecţia mediului,
direcţiile judeţene pentru tineret şi sport, ONG-uri, cluburi ale copiilor şi
cluburi sportive şcolare;
m)
propune
consiliului de administrație parteneriate educative extrașcolare cu palatele și
cluburile copiilor, tabere școlare, baze turistice, sportive și alte
instituții/unități acreditate pentru activități extrașcolare;
n)
propune
spre aprobare directorului liste nominale cu elevii participanți la activități
extrașcolare organizate de cadrele didactice din unitatea de învățământ
preuniversitar, excursii, tabere, expoziții, simpozioane, seminarii, schimburi
de experiență, competiții etc., organizate în țară și străinătate, în timpul
anului școlar și le înaintează spre avizare inspectoratului școlar județean/al
municipiului București. Listele vor fi însoțite și de acordul scris al
părinților/reprezentanților legali;
o)
organizează
schimburile şcolare naţionale şi internaţionale cu elevii, desfăşurate în
cadrul programelor de parteneriat educaţional.
Art. 25. Activitatea desfăşurată de consilierul
educativ se regăsește în raportul anual de activitate, prezentat în consiliul
de administrație și care este parte a planului de dezvoltare a școlii.
III.3.3.
Consiliul clasei
Art. 26. (1) Consiliul clasei funcţionează în
învăţământul primar și gimnazial şi este constituit din totalitatea
personalului didactic care predă la clasa respectivă. În consiliul clasei intră
și reprezentanți ai elevilor și reprezentanți ai părinților cu statut de
observatori.
(2)
Preşedintele
consiliului clasei este profesorul pentru învăţământul primar/profesorul
diriginte pentru învățământul gimnazial.
Art. 27. Consiliul clasei are următoarele
atribuţii:
a)
analizează
semestrial progresul școlar și comportamentul fiecărui elev;
b)
stabileşte
măsuri de asistenţă educaţională, atât pentru elevii cu probleme de învăţare
sau de comportament, cât şi pentru elevii cu rezultate deosebite;
c)
propune
notele la purtare pentru fiecare elev al clasei, în funcţie de comportarea
acestora în unitatea de învăţământ preuniversitar şi în afara acesteia, şi
propune consiliului profesoral validarea mediilor mai mici de 7,00 sau
calificativelor mai mici de „Bine”;
d)
propune
recompense pentru elevii cu rezultate deosebite;
e)
participă
la întâlniri cu părinţii şi elevii ori de câte ori este nevoie, la solicitarea
profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte pentru
învățământul gimnazial,
f)
propune
profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte pentru
învățământul gimnazial, directorului sau consiliului profesoral, după caz,
sancţiunile disciplinare prevăzute pentru elevi în conformitate cu legislaţia
în vigoare;
Art. 28. (1) Deciziile consiliului clasei se iau
prin majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi.
(2)
Mediile
la purtare se decid cu majoritatea simplă a voturilor tuturor membrilor
consiliului clasei.
(3)
La
toate întrunirile consiliului clasei se întocmesc procese-verbale, care se
păstrează în arhiva unităţii .
III.3.4
Profesorul diriginte
Art. 29. Profesorii diriginţi sunt numiţi de
către directorul unităţii, dintre cadrele didactice care predau la clasa
respectivă, având în vedere principiul continuităţii.
Art. 30. (1) Activităţile specifice funcţiei de
diriginte sunt prevăzute de Ordinului 5132/ 2009.Ordinul Ordinului 5132/ 2009
se va regăsi în portofoliul dirigintelui.
(2)
Planificarea
activităţilor dirigintelui se realizează, semestrial şi anual, de către acesta şi
se avizează de către directorul adjunct sau directorul unităţii de învăţământ
preuniversitar.
(3)
Pentru
activităţile educative dirigintele se află în subordinea consilierului educativ care răspunde de
activitatea educativă şcolară şi extraşcolară din unitatea de învăţământ .
(4)
Profesorul
pentru învăţământul primar/profesorul diriginte pentru învățământul gimnazial,
desfășoară activităţi de suport educaţional, consiliere şi orientare
profesională pentru elevii clasei pe care o coordonează.
Activităţile
cuprind:
a)
teme
pe baza programelor şcolare pentru aria curriculară „Consiliere şi orientare”
în vigoare şi în concordanţă cu specificul vârstei și cu interesele sau
solicitările elevilor;
b)
teme
privind educaţia sanitară, rutieră, educație civică, combaterea și prevenirea
violenței elevilor, protecţia civilă, educaţia antiseismică, antidrog,
împotriva traficului de persoane etc., în conformitate cu prevederile actelor
normative şi ale strategiilor naţionale, precum şi în baza parteneriatelor
stabilite de MEN în colaborare cu alte ministere, instituţii şi organizaţii.
(5)
Dirigintele
desfăşoară activităţi educative extraşcolare, activităţi pe care le stabileşte
după consultarea elevilor şi părinților, în concordanţă cu specificul vârstei
şi nevoilor identificate pentru colectivul respectiv de elevi.
Art. 31. Profesorul pentru învăţământul
primar/profesorul diriginte pentru învățământul gimnazial, are următoarele
atribuţii:
(1) organizează
şi coordonează:
a)
activitatea
colectivului de elevi;
b)
activitatea
consiliului clasei;
c)
ședinţele
cu părinţii, semestrial şi ori de câte ori este cazul;
d)
acţiuni
de orientare şcolară şi profesională pentru elevii clasei;
e)
activităţi
educative şi de consiliere;
f)
activităţi
extracurriculare, în şcoală şi în afara acesteia;
(2) monitorizează:
a)
situaţia
la învăţătură a elevilor;
b)
frecvenţa
la ore a elevilor;
c)
participarea
şi rezultatele elevilor la concursurile şi competiţiile şcolare;
d)
comportamentul
elevilor în timpul activităţilor şcolare şi extraşcolare;
e)
participarea
elevilor la programe sau proiecte şi implicarea acestora în activităţi de
voluntariat;
f)
nivelul
de satisfacţie al elevilor şi părinţilor acestora faţă de calitatea actului
instructiv-educativ;
(3)colaborează
cu:
a)
consilierul
educativ şi cu profesorii clasei pentru informare privind activitatea elevilor,
pentru soluţionarea unor situaţii specifice activităţilor şcolare şi pentru
toate aspectele care vizează procesul instructiv-educativ, care-i implică pe
elevi;
b)
cabinetul
de asistenţă psihopedagogică, în activităţi de consiliere şi orientare a
elevilor clasei;
c)
conducerea
şcolii, pentru organizarea unor activităţi ale colectivului de elevi, pentru
iniţierea unor proiecte educaţionale cu elevii, pentru rezolvarea unor probleme
administrative referitoare la întreţinerea şi dotarea sălii de clasă, inclusiv
în scopul păstrării bazei materiale, pentru soluţionarea unor probleme sau
situaţii deosebite, apărute în legătură cu colectivul de elevi;
d)
comitetul
de părinţi al clasei şi cu părinţii/reprezentanții legali pentru toate
aspectele care vizează activitatea elevilor şi evenimentele importante la care
aceştia participă şi cu alţi parteneri implicaţi în activitatea educativă
şcolară şi extraşcolară;
e)
compartimentul
secretariat, pentru întocmirea documentelor şcolare şi a actelor de studii ale
elevilor clasei;
f)
persoana
desemnată de conducerea unităţii de învăţământ preuniversitar pentru
gestionarea bazei de date, în vederea completării şi actualizării datelor
referitoare la elevii clasei;
(4) informează:
a)
elevii
şi părinţii/reprezentanții legali ai acestora despre prevederile Regulamentului
de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi ale
Regulamentului intern al şcolii;
b)
elevii
şi părinţii acestora cu privire la reglementările referitoare la
examene/testări naţionale şi cu privire la alte documente care reglementează
activitatea şi parcursul şcolar al elevilor;
c)
părinţii/reprezentanții
legali despre situaţia şcolară, despre comportamentul elevilor, despre
frecvenţa acestora la ore; informarea se realizează în cadrul întâlnirilor cu
părinţii, în ora destinată acestui scop, la sfârşitul fiecărui semestru şi an
şcolar, precum şi în scris, ori de câte ori este nevoie; consemnează în Caietul
dirigintelui prezența nominală, lunară, pe bază de semnătură a
părintelui/reprezentantului legal la școală în vederea cunoașterii evoluției
copilului/elevului.
d)
părinţii/reprezentanții
legali în cazul în care elevul înregistrează cel mult 15 absenţe nemotivate;
informarea se face în scris;
e)
familiile
elevilor, în scris, în legătură cu situaţiile de corigenţă, sancţionările
disciplinare, neîncheierea situaţiei şcolare sau repetenţie;
1.
îndeplineşte
alte atribuţii stabilite de către conducerea unităţii de învăţământ
preuniversitar, în conformitate cu reglementările în vigoare sau cu fişa
postului.
Art.
32. Profesorul
pentru învăţământul primar/profesorul diriginte pentru învățământul gimnazial,
are următoarele responsabilități:
a)
răspunde
de păstrarea bunurilor cu care este dotată sala de clasă, alături de elevi,
părinţii/reprezentanții legali şi consiliul clasei;
c)
motivează
absenţele elevilor, în conformitate cu procedurile stabilite de Regulamentul de
organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, de
regulamentele interne ale unităților de învățământ preuniversitar;
d)
încheie
situaţia şcolară a fiecărui elev la sfârşit de semestru şi de an şcolar şi o
consemnează în catalog şi în carnetele de elev;
e)
realizează
ierarhizarea elevilor la sfârşit de an şcolar pe baza rezultatelor obţinute de
către aceştia la învăţătură şi purtare;
f)
propune
Consiliului de administraţie acordarea de alocaţii şi burse pentru elevi, în
conformitate cu prevederile legale;
g)
completează
toate documentele specifice colectivului de elevi pe care-l coordonează şi urmăreşte/monitorizează
completarea portofoliului educaţional al elevilor;
h)
întocmește
calendarul activităților educative extrașcolare al clasei;
III.3.5 Comisiile din unităţile
de învăţământ preuniversitar
III.3.5.1 Catedrele/comisiile
metodice
Art. 33. (1) În cadrul Şcolii Gimnaziale Nr. 27,
catedrele/comisiile metodice se constituie din minimum patru membri, pe
discipline de studiu, pe discipline înrudite sau pe arii curriculare.
(2) În
învăţământul primar, catedrele/comisiile metodice se constituie pe ani de
studiu, pe grupe de clase sau pe ciclu de învăţământ.
(3) Activitatea
catedrei/comisiei metodice este coordonată de şeful comisiei metodice, numit de
director, dintre membrii comisiei, în prima ședință a comisiei, la propunerea
acestora și aprobat de consiliul de administrație.
Art. 34. Atribuţiile catedrelor/comisiilor
metodice sunt următoarele:
a)
elaborează
programele de curriculum la decizia şcolii şi îl propune spre dezbatere
consiliului profesoral.
b)
elaborează
programe de activităţi semestriale şi anuale;
c)
consiliază
cadrele didactice, în procesul de elaborare a proiectării didactice şi a
planificărilor semestriale;
d)
elaborează
instrumentele de evaluare şi notare;
e)
analizează
periodic performanţele şcolare ale elevilor;
f)
monitorizează
parcurgerea programei la fiecare clasă şi modul în care se realizează evaluarea
elevilor;
g)
organizează
activităţi de pregătire specială a elevilor pentru examene/evaluări şi
concursuri şcolare;
h)
organizează
activităţi de formare continuă şi de cercetare – acţiuni specifice unităţii de
învăţământ, lecţii demonstrative, schimburi de experienţă etc.;
i)
elaborează
informări, semestrial şi la cererea directorului, asupra activităţii
catedrei/comisiei metodice, pe care le prezintă în consiliul profesoral;
j)
implementează
şi ameliorează standardele de calitate specifice;
k)
realizează
şi implementează proceduri de îmbunătăţire a calităţii.
Art. 35. Atribuţiile responsabilului de
catedră/comisie metodică sunt următoarele:
a)
organizează
şi coordonează întreaga activitate a catedrei/comisiei metodice (întocmeşte
planul managerial al catedrei, realizează instrumente de lucru la nivelul
catedrei, elaborează rapoarte şi analize, propune planuri de performanţă şi
remediale, după consultarea cu membrii catedrei/comisiei metodice, precum şi
alte documente stabilite prin regulamentul intern);
b)
stabileşte
atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui membru al catedrei/comisiei
metodice; atribuția de responsabil catedră/comisie metodică este stipulată în
fișa postului didactic;
c)
evaluează,
pe baza unor criterii de performanţă stabilite la nivelul unităţii de
învăţământ preuniversitar, în conformitate cu reglementările legale în vigoare,
activitatea fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice;
d)
monitorizează
aplicarea codului de etică profesională pentru membrii catedrei/comisiei;
e)
răspunde
în faţa directorului, a consiliului de administraţie şi a inspectorului de
specialitate de activitatea profesională a membrilor acesteia.
III.
3.5.2.Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar
Art. 36. (1) La nivelul Şcolii Gimnaziale Nr. 27
se înfiinţează Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul
şcolar.
(2) Unitatea
de învățământ preuniversitar elaborează şi adoptă propria strategie de
prevenire şi combatere a violenţei în mediul şcolar.
Art. 37. (1) Comisia pentru prevenirea şi
combaterea violenţei în mediul şcolar este alcătuită din 4-5 membri:
- 1-2 cadre didactice alese de consiliul
profesoral;
-
1 reprezentant al părinţilor;
-
1 reprezentant al autorităţii locale cu competențe în domeniul combaterii
violenței în rândul tinerilor;
-
1 reprezentant al autorităţii judeţene.
(2)
Componenţa
Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar se
stabileşte prin decizia internă a directorului unităţii de învăţământ
preuniversitar, după discutarea şi aprobarea ei în consiliul de administraţie.
(3)
Comisia
are obligaţia de a susţine aplicarea Regulamentului intern al unităţii, de a
colabora cu autorităţile judeţene/ale municipiului Bucureşti şi cu cele locale
pentru a creşte siguranţa în unitatea de învăţământ preuniversitar.
(4)
Comisia
elaborează un raport semestrial privind asigurarea siguranţei elevilor în
unitatea de învăţământ preuniversitar.
Art. 38. În conformitate cu prevederile
legislației în vigoare, asigurarea siguranţei în unităţile de învăţământ
preuniversitar se realizează de către administraţia publică locală,
inspectoratele şcolare județene/al municipiului București și de organele
Ministerului Administrației și Internelor.
Art. 39. În Şcoala Gimnazială Nr. 27 o comisie
desemnată de Consiliul profesoral și Consiliul reprezentativ al părinţilor,
elaborează un regulament de ordine interioară, cu precizarea condiţiilor de
acces în şcoală al profesorilor, elevilor şi al vizitatorilor.
Art 40. (1) Atribuţiile Comisiei pentru
prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar sunt următoarele:
(a) gestionează sistemul de comunicare între
şcoală, autorităţi şi familie pentru identificarea, monitorizarea şi prevenirea
actelor de violenţă/infracţiunilor, prin implicarea tuturor factorilor
educaţionali;
(b) sesizează conducerea şcolii şi comisia
judeţeană/a municipiului București pentru prevenirea şi combaterea violenţei în
mediul şcolar în legătură cu fenomenele şi actele de violenţă constatate;
(c) analizează cauzele fenomenelor şi
actelor de violenţă constatate;
(d) realizează planul operaţional privind
reducerea fenomenului violenţei în mediul şcolar, adaptat condiţiilor şcolii şi
în concordanţă cu strategia naţională pentru prevenirea şi combaterea violenţei
în mediul şcolar, cu planul comisiei judeţene/a municipiului București şi cu
planul managerial al directorului;
(e) urmăreşte modalităţile de aplicare a
prevederilor legale, privind creşterea siguranţei la nivelul şcolii;
(f) evaluează şi monitorizează activităţile
de prevenire şi combatere a violenţei în mediul şcolar propriu;
(g) elaborează semestrial un raport de
activitate şi îl transmite comisiei judeţene/a municipiului București pentru
prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar.
(2)
Activitatea
Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar se
desfăşoară după un regulament propriu, discutat şi aprobat în Consiliul de
administraţie.
Art 41.(1) Consiliul profesoral, cu acordul
Consiliului reprezentativ al părinţilor/tutorilor legali şi cu consultarea
reprezentanţilor elevilor, stabilesc pentru elevii Școlii Gimnaziale nr.27 cel
puţin un semn distinctiv, cum ar fi: ecuson, uniformă, eşarfă sau altele
asemenea.
(2)
Semnele
distinctive prevăzute la alin.1 al acestui articol vor fi comunicate organelor
Ministerului Administrației și Internelor.
III.
3.5.3.Comisia de disciplină
Art. 42.(1) La nivelul școlii se înfiinţează
comisia de disciplină pentru elevi.
(2)
Comisia
de disciplină pentru elevi va fi formată din reprezentanţi ai corpului profesoral
(3)
Componenţa comisiei de disciplină pentru elevi
se stabileşte prin decizia internă a directorului unităţii de învăţământ
preuniversitar, după discutarea şi aprobarea ei în consiliul de administraţie.
Art. 43 (1) Atribuţiile comisiei de disciplină
pentru elevi sunt următoarele:
(a)
cercetează
presupusele abateri disciplinare săvârşite de elevi faţă de prevederile
prezentului regulament şi ale regulamentului intern al unităţii şcolare şi
întocmeşte un raport pe care îl prezintă în consiliul clasei şi în consiliul
profesoral;
(b)
propune,
după caz, Consiliului profesoral sau Consiliului de administraţie sancţionarea
elevilor care au săvârşit abateri disciplinare, în conformitate cu prevederile
prezentului regulament şi cu regulamentul intern;
(c)
propune,
atunci când consideră că este necesar, consilierea psihopedagogică a elevului
care a săvârşit abateri;
(d)
verifică
aplicarea măsurilor disciplinare de către profesorii pentru învăţământul
primar/ profesorii diriginţi.
(2)
Activitatea
comisiei de disciplină se desfăşoară în conformitate cu legislația în vigoare.
Art. 44 (1) Comisia de disciplină a
personalului din unitatea de învăţământ preuniversitar funcţionează respectând
prevederile legale.
(2)
Principiile
care stau la baza antrenării răspunderii disciplinare sunt:
-
prezumţia de nevinovăţie, conform căreia se prezumă
angajatul cercetat disciplinar ca fiind nevinovat, atât timp cât vinovăţia sa
nu a fost dovedită;
-
garantarea dreptului la apărare, conform căruia se
recunoaşte dreptul angajatului cercetat disciplinar de a fi audiat, de a
cunoaşte toate actele cercetării şi de a prezenta dovezi în apărarea sa;
-
obligaţia comisiei este de a proceda la soluţionarea
cauzei cu respectarea termenului de 30 de zile, conform prevederilor legale;
-
legalitatea sancţiunii, conform căreia pot fi aplicate
sancţiunile prevăzute de lege, conform prevederilor legii;
-
unicitatea sancţiunii, conform căreia pentru o
abatere disciplinară nu se poate aplica decât o singură sancţiune disciplinară.
Art. 45.(1) Personalul didactic, personalul
didactic auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi de control din
învăţământul preuniversitar răspund disciplinar pentru încălcarea, cu
vinovăţie, a îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de
muncă, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează
interesului învăţământului şi prestigiului unităţii/instituţiei, conform legii.
(2)
Propunerea
pentru sancţiunile disciplinare, cercetarea acestora, comunicarea și
contestarea deciziilor respectă prevederile legii.
Art. 46. Directorul numește la începutul anului
şcolar Comisia Protectia, Igiena şi
Securitatea Muncii şi stabilește atribuţiile şi responsabilităţile
comisiei.
Secţiunea 4– Organizarea activităţilor
Art. 47. (1)
În Şcoala Gimnazială Nr. 27 programul şcolar se desfăşoară cu respectarea
Planurilor cadru în vigoare, aprobate prin Ordinul Ministrului Educaţiei
Naţionale,
(2) Şcoala
construieşte schema orară proprie pe baza planurilor cadru de învăţământ
elaborate de MECȘ, pe baza Proiectului de dezvoltare instituţională şi a Ofertei
educaţionale a şcolii.
(3)
Conţinuturile studiate şi competenţele vizate sunt în conformitate cu
Programele naţionale.
Art. 48.(1) Planurile-cadru ale învăţământului primar şi
gimnazial, includ religia ca disciplină şcolară, parte a trunchiului comun.
Elevilor aparţinând cultelor recunoscute de stat, indiferent de numărul lor, li
se asigură dreptul constituţional de a participa la ora de religie, conform
confesiunii proprii.
(2) La solicitarea
scrisă a părinţilor sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul
poate să nu frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolară se
încheie fără disciplina religie.
Art.
49.
În Şcoala Gimnazială Nr. 27 oferta de tip CDS (curriculum la decizia şcolii) se
axează pe o gamă variată de cursuri opţionale alese de către elevi şi părinţi,
cursuri ce se desfăşoară pe baza unor programe elaborate de profesorii şcolii,
aprobate ulterior de consiliul de administraţie şi avizate de inspectorul de
specialitate al ISMB, sau programe elaborate de M.E.C.Ș. în cadrul unor
parteneriate.
Art. 50. Programul de funcţionare al instituţiei
noastre de învăţământ este între orele 8,00 - 19.00; cursurile se desfăşoară în
două schimburi de luni pânã vineri,după cum urmează:
·
pentru
clasele preprimar şi primar cursurile încep la ora 8.00 şi se termină la ora
11.50 sau 12.50 după orar.
·
pentru
clasele gimnaziale cursurile se desfăşoară între 12-19,conform propriului orar
(2) Orele de
curs au durata de 50 de minute, cu pauze între ele de 10 minute, cu excepţia
situaţiilor speciale aprobate de ISMB.
(3) La clasa pregătitoare
ora de curs are o durată de 45 de minute fiind urmată de o pauză de 15 minute;
(4) Elevii se prezintã
cu cel puţin 10 minute înainte de începerea programului;intrarea elevilor se
face pe poarta elevilor, pe baza carnetului de elev/legitimaţiei.
(5) Personalul
didactic auxiliar, administrativ, personalul de îngrijire şi de pazã, lucrează
conform unui
program întocmit de comun acord cu şefii
de compartimente şi avizat de conducerea şcolii:
- Serviciul Secretariat-Arhivă
îşi desfăşoară „programul cu publicul şi cu elevii” zilnic, între orele 11.20-
13.30, cu excepţia zilei de vineri;
- Personalul de
îngrijire lucrează între orele 6.30-14.30 (schimbul 1) şi 13.30-21.30 (schimbul
2);
- Biblioteca funcţionează
între orele 9.00-17.00;
- Cabinetul medical: luni,
marţi, miercuri: 14.30-19.30.;
- Cabinetul dentar: luni,
miercuri:13-20;marţi, joi şi vineri:7.30-14.30.
În funcţie de nevoile
şcolii, programul personalului de întreţinere şi de îngrijire poate fi modificat;
se va stabili un program adecvat, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Art.
51. (1) Ieşirea
elevilor din şcoală este permisă numai după încheierea orelor de curs.
(2) În situaţii
deosebite, elevii pot ieşi cu bilet de voie având semnătura dirigintelui sau a
directorului, numai dacă părinţii vin să-i preia de la şcoală. şi se
legitimează la badyguard;
(3) În cazul
elevilor care sunt preluaţi de la şcoală în mod constant de către părinţi, părintele
anunţă învăţătorul/dirigintele când preluarea copilului de la şcoală va fi
făcută de altă persoană; părintele va fi obligat să furnizeze datele de
identificare ale persoanei respective, iar aceasta se va legitima la intrarea
în şcoală.
Art.
52.
(1) Absenţele de la program ale personalului şcolii trebuie să fie însoţite de
certificatul medical (concediul medical) prezentat până în ziua de 30 a lunii
respective. În caz de boală se anunţă conducerea şcolii, secretariatul şi şeful
de catedră pentru asigurarea suplinirii sau se adresează o cerere de învoire
conducerii care va fi ulterior avizată de director.
(2) Cererile
scrise adresate Conducerii şcolii pentru concediile fără plată, se depun la
direcţiune de regulă cu cel puţin 24 de ore înainte de data învoirii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu