CAPITOLUL VIII-PERSONALUL
DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC
Personalul
Şcolii Gimnaziale 27
Art. 122. (1) În Şcoala Gimnazială Nr.27
personalul este format din personal didactic, didactic auxiliar şi personal
administrativ sau nedidactic.
(2)
Structura, funcţiile, competenţele, responsabilităţile,
drepturile, obligaţiile personalului didactic și personalului didactic
auxiliar, precum și modalitățile de ocupare a posturilor sunt reglementate de
legislația în vigoare.
(3)
Personalul din învăţământ are obligaţia să sesizeze, la
nevoie, instituţiile publice de asistență socială/educațională specializată,
direcţia generală de asistență socială şi protecția copilului în legătură cu
aspecte care afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică a
elevului/copilului.
(4)
Personalului din învăţământ îi este interzis să
desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a elevului, viața
intimă, privată şi familială a acestuia.
(5)
Personalului din învăţământ îi este interzis să aplice
pedepse corporale, precum şi să agreseze verbal, fizic sau emoțional elevii
și/sau colegii.
Art. 123. (1) Selecţia personalului
didactic, didactic auxiliar și administrativ sau nedidactic în unităţile de
învăţământ preuniversitar se face prin concurs/examen, conform normelor
specifice.
(2)
Angajarea personalului didactic, didactic auxiliar și administrativ în
unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică se face prin
încheierea contractului individual de muncă de către directorul unităţii de
învățământ preuniversitar.
Art. 124. Personalul didactic. Din categoria personalului didactic pot face
parte persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii prevăzute de lege, care
au capacitatea de exercitare deplină a drepturilor, o conduită morală conformă
deontologiei profesionale şi sunt apte din punct de vedere medical şi
psihologic pentru îndeplinirea funcţiei.
Art. 125. Se interzice personalului didactic să condiționeze evaluarea elevilor sau
calitatea prestației didactice la clasă de obținerea oricărui tip de avantaje
de la elevi sau de la părinţii/tutorii legali ai acestora. Astfel de practici,
dovedite de organele abilitate, se sancţionează, conform legii.
Art. 126. (1) În Şcoala Gimnazială nr.
27 activitatea cadrelor didactice cuprinde:
a) activitatea de predare la clasă;
b) activitatea de pregătire a lecţiilor;
c) activitatea de perfecţionare
metodico-ştiintifică;
d) activitatea în cadrul
catedrei metodice din care face parte;
e) activitatea de dirigenţie (dacă este cazul);
f) activitatea în cadrul
comisiei metodice a diriginţilor (dacă este cazul);
g) activităţi extracurriculare desfăşurate cu elevii;
h) activitatea profesorului de
serviciu;
i) alte atribuţii conferite prin decizii ale directorului şi/sau cele din
fişa postului.
(2) Personalul din învăţământ
trebuie să aibă o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile educaţionale
pe care le transmite elevilor, o vestimentaţie decentă şi un comportament
responsabil.
Art. 127. Evaluarea personalului
didactic şi nedidactic se face prin calificativ, pe baza punctajului acordat, conform
metodologiei de evaluare a personalului din unităţile de învăţământ.
Art. 128. Atribuţiile profesorului de
serviciu:
- Serviciul pe şcoală face parte din norma profesorilor, din fişa postului.
- Verifică prezenţa elevilor de
serviciu şi coordonează activitatea acestora.
- În cazul unor evenimente deosebite de grave, profesorul de serviciu are
obligaţia să anunţe conducerea şcolii şi agenţii de pază în vederea apelării
serviciului de urgenţă, sau să apeleze direct serviciul 112;
- Nerespectarea serviciului pe
şcoală de către cadrele didactice reprezintă abateri de la regulament, iar
repetarea acestora se consideră acte de indisciplină şi se sancţionează.
Art. 129. Atribuţiile personalului didactic auxiliar din compartimentul
Secretariat-arhivă:
(a) să respecte programul de lucru;
(b) să asigure permanenţa în şcoală pe durata unui program care începe la
8:00 şi se termină la 16:30 ;
(c) să manifeste respect faţă
de toate persoanele cu care vine în contact.
(d) să asigure confidenţialitatea tuturor informaţiilor
legate de elevi şi de familile acestora: să nu transmită adrese, numere de telefon sau alte date despre elevi, profesori sau
părinţi, decât persoanelor autorizate .
(e) să-şi paroleze calculatoarele şi să nu transmită parola nimănui; în
cazul în care persoane din şcoală sau din afara şcolii solicită anumite
informaţii, aceastea vor fi furnizate numai cu acordul directorului, numai dacă
este cazul şi numai de către persoana care le gestionează ;
(f) să informeze directorul
şcolii ori de câte ori constată fapte care pot prejudicia instituţia ;
(g) să asigure transmiterea în timp util a tuturor informaţiilor, anunţurilor,
convocărilor etc., venite în şcoală pe diverse canale.
Art. 130. Atribuţiile
bibliotecarului:
(a) afişează şi respectă un program de lucru care să permită accesul la
bibliotecă al elevilor şi profesorilor din ambele ture.
(b) informează directorul de
două ori pe an în privinţa numărului de elevi şi de profesori care folosesc serviciul
bibliotecii.
(c) ţine legătura cu toţi şefii de comisii cărora le prezintă oferte de carte, manuale, reviste etc. (d) organizează activităţi specifice –
lansări de carte, întâlniri literare, simpozioane etc.
(e) anunţă evenimente sau apariţii literare conducerii şcolii.
Art. 131. Obligaţiile
personalului medical al şcolii:
(a) să asigure permanenţa în şcoală, atât pe durata cursurilor, cât şi în timpul
altor activităţi şcolare:concursuri, examene naţionale, olimpiade etc ;
(b) să facă toate demersurile
necesare pe lângă
autorităţile în drept pentru a asigura
necesarul de medicamente sau materiale medicale necesare unei asistenţe
medicale eficiente ;
(c) să monitorizeze atent starea de sănătate a elevilor cu antecedente
medicale şi să informeze dirigintele sau familia dacă sunt necesare măsuri
speciale ;
(d) să respecte programul de lucru afişat şi să anunţe conducerea şcolii
dacă intervin probleme care necesită absenţa de la programul de lucru ;
(e) să discute cu dirigintele
clasei atunci când constată că un anumit elev prezintă un număr mare de
adeverinţe medicale şi să verifice dacă acel elev se află în evidenţele
medicale ale cabinetului medicului de familie pentru probleme deosebite de
sănătate.
(f) să verifice autenticitatea adeverinţelor medicale aduse de către elevi
atunci când acestea i se par false.
Art. 132. Obligaţiile administratorului de patrimoniu:
(a) aprovizionează şcoala cu materiale de curăţenie şi consumabile ;
(b) controlează zilnic, înaintea începerii cursurilor, activitatea
personalului de serviciu, având grijă să fie curăţenie în clase, toalete,
holuri şi curtea şcolii ;
(c) controlează personalul
serviciului mecanic ;
(d) ţine legătura cu toate instituţiile care furnizează servicii
administrative şcolii ;
(e) sesizează în scris instituţiile
furnizoare de servicii, în funcţie de nevoile şcolii ;
(f) informează în scris Direcţia de învăţământ a sectorului în cazul în
care constată nereguli care prejudiciază şcoala din punct de vedere
administrativ;
(g) monitorizează consumul de materiale pentru curăţenie şi-l adaptează la
nevoile şcolii;
(h) face propuneri realiste pentru proiectul de buget al şcolii.
(i) răspunde de buna desfăşurare a programului ,,Cornul și laptele’’
(j) se preocupă de colectarea şi valorificarea materialelor refolosibile
din şcoală .
(k) răspunde de păstrarea
patrimoniului şcolii.
Art. 133. Activitatea de pază se desfăşoară pe toată durata programului şcolar;
(1)Atribuţiile de asigurare a pazei
şi securităţii instituţiei sunt cele din anexa fişei postului;
(2) Personalul care îşi desfăşoară activitatea în unitatea de învăţământ
trebuie să se prezinte la serviciu cu 15 minute înaintea intrării în schimb.
(3)Primirea şi predarea postului se fac pe bază de proces verbal, în care
sunt înregistrate evenimentele care au loc în timpul serviciului. În situaţii
deosebite (agresare fizică, pătrundere în spaţiul şcolar, a unor persoane
străine, prin efracţie, manifestarea unor atitudini şi comportament violent de
către
unele persoane străine etc.), personalul de pază are obligaţia de a sesiza
imediat conducerea şcolii şi, în funcţie de situaţie, de a solicita ajutor prin
telefonul pentru situaţii de urgenţă-112.
(3) Personalul de pază asigură ordinea şi disciplina pe coridoare în
perioada cursurilor. Colaborarea cu firma de pază se face conform Planului de
pază aprobat de Poliţie.
Art. 134. DISCIPLINA MUNCII ŞI RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ -
SANCŢIUNI
(1) Orice actiune prin care au fost încălcate îndatoririle de serviciu,
normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege, Regulamentul
Intern, contractul individual de muncă sau dispozitiile legale ale
conducătorilor ierarhici, constituie abatere disciplinară şi se sanctionează.
Constituie abateri disciplinare următoarele fapte:
a) întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor;
b) neglijenţa repetată în
rezolvarea lucrărilor;
c) desfăşurarea altor activităti decât cele stabilite prin fişa postului în
timpul orelor deprogram;
d) refuzul nejustificat de a îndeplini sarcinile şi atribuţiile de
serviciu;
e) lipsa nemotivată de la serviciu sau întârzierea repetată de la serviciu;
f) părăsirea sediului unitătii în
timpul orelor de program fără aprobarea conducerii şcolii;
g) manifestări care aduc atingere prestigiului şcolii;
h) orice alte fapte considerate abateri disciplinare prin prezentul
regulament;
i) introducerea sau consumul de
băuturi alcoolice în timpul programului sau prezentarea în stare de ebrietate
la serviciu;
k)neefectuarea serviciului pe şcoală .
(2)În raport cu gravitatea abaterii disciplinare comise, sancţiunile
disciplinare ce se aplică personalului sunt:
a) avertisment scris;
b) diminuarea calificativului anual;
c) suspendarea contractului
individual de muncă pentru o perioadă ce nu poate depăşi 10 zile lucrătoare;
d) retrogradarea din funcţie, cu diminuarea salariului corespunzător
funcţiei pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile;
e) reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10%;
f) reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, şi a îndemnizaţiei de
conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10%;
g) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă;
CAPITOLUL IX – DISPOZIŢII FINALE
Art. 135. (1) Prezentul regulament intră
în vigoare din data aprobării lui de către Consiliul de Administraţie al Şcolii
Gimnaziale Nr.27.
(2) La începutul fiecărui an şcolar prezentul regulament precum şi ROFUIP,
aprobat prin Ordinul MECȘ
5115/2014, vor
fi prezentate cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar şi nedidactic,
elevilor şi părinţilor acestora, întocmindu-se procese verbale de luare la
cunoştinţă a prevederilor acestora.
(3)Prezentul
Regulament conţine 34 (treizeci şi patru) de pagini, a fost dezbătut şi adoptat
de către Consiliul profesoral din data de 15 octombrie 2015 şi a fost aprobat
în şedinţa Consiliului de Administraţie din data de 15 octombrie 2015.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu