II. Analiza instituţionala a Şcolii Gimnaziale
nr.27
II. 1 ANALIZA
SWOT la sfârşitul anului şcolar
2016-2017 cuprinde următoarele
componente:
- Ofertă curriculară
- Resurse umane
- Resurse materiale şi financiare
PUNCTE TARI
|
OPORTUNITĂŢI
|
v Colectivele
de catedră dispun de toate materialele curriculare (planuri de învăţământ şi
programe şcolare, auxiliare curriculare-manuale, ghiduri de evaluare,
culegeri de probleme, îndrumătoare, etc).
v Profesorii
şcolii au participat la elaborarea de materiale curriculare.
v Realizarea de
activităţi demonstrative la nivelul ariilor curriculare.
v Preocupare
pentru consilierea metodică a profesorilor debutanţi.
v Opţiunile
pentru CDŞ se fac în funcţie de decizia majorităţii elevilor clasei.
v Personal
didactic calificat în proporţie de 99%.
v Ponderea
cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I şi II este de 90%.
v Cadre didactice au performanţe în activitatea didactică
,ce se reflectă în rezultatele elevilor.
v Relaţiile interpersonale(profesor-elev,
conducere-subalterni, profesori-părinţi, profesori-profesori, etc) existente
favorizează crearea unui climat educaţional deschis, stimulativ.
v Există o bună delimitare a responsabilităţilor cadrelor
didactice(există comisii constituite pe diverse probleme) precum şi o bună
coordonare a acestora.
v Ameliorarea relaţiei profesor-elev prin intermediul
Consiliului Elevilor.
v Existenţa Cabinetului de Consiliere- beneficiarii fiind
elevii, părinţii şi profesorii şcolii.
v Participare la cursuri de perfecţionare.
v starea fizică a spaţiilor şcolare şi încadrarea în
normele de igienă corespunzătoare.
v existenţa cabinetelor a laboratoarelor pentru
anumite discipline.
v şcoala dispune de fonduri extrabugetare pe care le
foloseşte pentru ambientul şcolii şi material didactic.
v Biblioteca şcolii are un bogat fond de carte.
|
v S-au aplicat „chestionarele de nevoi” pentru a se identifica oportunităţile de formare a
cadrelor didactice- Cabinetul
psihopedagogic al şcolii.
v Oferta
Educaţională oferă posibilitatea satisfacerii dorinţei de cunoaştere.
v Oferta CDŞ contribuie la dezvoltarea unei motivaţii
intrinseci pentru învăţare.
v CDŞ permite
valorificarea abilităţilor individuale.
v numărul de
întâlniri şi activităţi comune ale cadrelor didactice în cadrul comisiilor
metodice favorizează împărtăşirea experienţei, creşterea coeziunii grupului,
o comunicare mai bună.
v varietatea
cursurilor de formare şi perfecţionare organizate de CCD, ONG, universităţi pentru
învăţători, profesori de biologie, limbi străine, educaţie tehnologică.
v posibilităţile
financiare de stimulare, motivare a cadrelor didactice (gradaţie de merit).
v întâlnirile
frecvente de câte ori este cazul între cadrele didactice şi părinţii
elevilor(şedinţele cu părinţii la nivelul clasei /şcolii,consultaţiile).
v parteneriat
cu comunitatea locală (primărie, părinţi,ONG, Biserică Sf.Dumitru).
v existenţa
unor spaţii ce pot fi închiriate în scopul obţinerii unor fonduri băneşti,
sala de sport, spaţiu pentru magazin.
|
PUNCTE SLABE
|
AMENINŢĂRI
|
v rezistenţa la schimbare a unor cadre didactice.
v conservatorismul unor cadre didactice privind aspecte
ce vizează: organizarea şi desfăşurarea lecţiilor, centrarea activităţii
didactice pe nevoile elevului, informatizarea învăţământului,etc.
v biblioteca nu
are mobilier suficient pentru fondul nou de carte.
v materialul
didactic este insuficient.
|
v Baza
materială existentă nu permite realizarea tuturor solicitărilor (opţiunilor),
elevilor.
v Numărul
calculatoarelor din şcoală, în cabinete nu este suficient.
v Puţini învăţători şi profesori folosesc calculatorul la
clase.
v scăderea motivaţiei şi interesului pentru activităţile
profesionale (perfecţionarea, pregătirea cu profesionalism a lecţiilor, unii
profesori debutanţi).
v implicarea familiei într-o mică măsură în viaţa
şcolară. Acest lucru se reflectă atât în relaţia profesor-elev cât şi în
performanţa şcolară a elevilor.
v responsabilizarea
elevilor privind păstrarea şi întreţinerea spaţiilor şcolare.
v ritmul
accelerat al schimbărilor tehnologice conduce la uzura moarală a
echipamentelor existente
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu