CAPITOLUL III - ORGANIZAREA UNITĂŢII DE ÎNVĂŢĂMÂNT- ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 27.
SECȚIUNEA 1.
CONDUCEREA ȘCOLII
Art. 12. Conducerea Şcolii
Gimnaziale Nr. 27 este asigurată de către Consiliul de administraţie, de director şi de director
adjunct. Conducerea acționează în comun alături de consiliul profesoral,
comitetul de părinţi, consiliul școlar al elevilor, reprezentanții agențor
economici și autorităţile administraţiei publice locale, în activitatea pe care
o desfășoară.
III.1.1. CONSILIUL
DE ADMINISTRAŢIE
Art. 13. Consiliul de administraţie funcţionează conform
prevederilor legale, a Metodologiei de organizare şi de funcţionare a
consiliului de administraţie, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei.
Art 14. Atribuțiile consiliului de administraţie sunt în
conformitate cu legislaţia în vigoare, cu prevederile Metodologiei de
organizare şi de funcţionare a consiliului de administraţie, cu ROFUIP şi LEN.
III.1.2.
DIRECTORUL
Art 15.
(1) Directorul exercită conducerea executivă a Şcolii Gimnaziale Nr. 27, în
conformitate cu atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile Consiliului de
Administraţie al şcolii.
(2) Directorul Şcolii
Gimnaziale Nr. 27.”, este direct subordonat
I.S.M.B., îşi desfășoară activitatea în baza contractului de management
educaţional şi îndeplineşte atribuţiile ce îi revin conform Reg. de Organizare
şi Funcţionare a Unităţilor de învăţământ Preuniversitar aprobat de M.E.C.Ș
prin O.M. 5079/31.08.2016,
şi stabilite prin fişa postului elaborată de I.S.M.B.
(3) Directorul
şcolii elaborează fişa postului pentru directorul adjunct, personalul didactic, personalul
didactic auxiliar, nedidactic, responsabilii catedrelor şi comisiilor metodice
a căror activitate o coordonează.
(4) Directorul îndrumă şi controlează activitatea
întregului personal salariat al Şcolii Gimnaziale Nr. 27. şi colaborează cu
personalul cabinetului medical şi
stomatologic și consilierul școlii.
Art. 16. Directorul reprezintă Şcoala Gimnazială Nr. 27. în
relaţiile cu terţii, persoane fizice şi juridice, în limitele competenţelor
prevăzute de lege.
Art. 17. Drepturile, obligaţiile şi atribuţiile directorului
unităţii de învățământ preuniversitar sunt cele prevăzute de legislaţia în
vigoare .
Directorul
unității de învățământ preuniversitar are următoarele atribuții:
(b)
este
reprezentantul legal al unității și realizează conducerea executivă a acestuia;
(c)
organizează şi
răspunde de aplicarea legislaţiei în vigoare;
(d)
asigură
managementul strategic al unității în colaborare cu autoritățile locale;
(e)
asigură
managementul operațional al unității de învățământ preuniversitar;
(f)
asigură
corelarea obiectivelor specifice unității cu cele la nivel național și local;
Art. 18. În exercitarea atribuţiilor şi responsabilităţilor
stabilite, directorul emite decizii, cu caracter normativ sau individual şi
note de serviciu.
III. 1.3. DIRECTORUL ADJUNCT
Art. 19 (1)
Directorul adjunct îşi desfăşoară activitatea în subordinea directorului;
acesta răspunde în faţa directorului, a Consiliului Profesoral, a Consiliului
de Administraţie pentru activitatea proprie, conform fişei postului.
(2) Directorul
adjunct răspunde de activitatea educativă şcolară şi extraşcolară din Şcoala Gimnazială
Nr. 27 , îndeplineşte atribuţiile delegate de către director pe perioade
determinate şi preia toate prerogativele directorului, în lipsa acestuia.
(3) Directorul
adjunct avizează activitatea coordonatorului pentru proiecte şi programe
educative şcolare şi extraşcolare, numit din rândul cadrelor didactice angajate
ale Şcolii Gimnaziale Nr. 27
(4)Directorul
adjunct este președintele Comisiei de Control Managerial Intern.
Art 20. Conducerea Şcolii Gimnaziale Nr. 27 este autorizată,
în orice moment, să controleze respectarea prevederilor prezentului regulament
şi respectarea prevederilor referitoare la interdicţii (controalele se vor
realiza de cel puţin 2 persoane numite de către conducerea şcolii si, dacă este
posibil, se vor realiza în prezența elevului în cauză). Aceasta are autoritatea
de a:
a) solicita
elevilor să-și golească gențile şi buzunarele hainelor, iar atunci când există suspiciuni întemeiate
poate recurge la percheziţie;
b) controla obiectele aduse de elevi, pentru a
constata dacă exista obiecte interzise;
c) controla pe baze non-selective, iar acolo unde
există, să controleze dulăpioarele puse la dispoziţia elevilor în ceea ce
priveşte prezenta obiectelor interzise.
În plus, conducerea şcolii mai are şi autoritatea:
d) să decidă asupra măsurilor disciplinare care
trebuie luate împotriva elevilor care nu au respectat regulile.
e) să ia măsurile corespunzătoare şi decizia finală
în cazul incidentelor pentru care nu există prevederi în regulamentul şcolar
Secţiunea 3 - ORGANISME FUNCŢIONALE ŞI RESPONSABILITĂŢI LA NIVELUL ŞCOLII NR. 27
II.3.1.CONSILIUL
PROFESORAL
Art. 21. (1) Totalitatea cadrelor didactice cu norma de bază
într-o unitate de învățământ preuniversitar, cu personalitate juridică,
constituie Consiliul profesoral al unităţii .
(2)
Ședințele
consiliului profesoral al unității de învățământ preuniversitar se constituie
legal în prezența a două treimi din numărul total al membrilor.
(3)
Directorul
unităţii de învățământ preuniversitar numeşte, prin decizie, secretarul
consiliului profesoral, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil
procesele-verbale ale ședinţelor consiliului profesoral.
(4)
La şedinţele
consiliului profesoral, directorul invită, în funcţie de tematica dezbătută, reprezentanţi
desemnaţi ai părinţilor, ai consiliului școlar al elevilor, ai autorităţilor
locale şi ai partenerilor sociali.
(5)
La sfârşitul
fiecărei şedinţe a consiliului profesoral toţi membrii şi invitaţii, în funcţie
de situaţie, au obligaţia să semneze procesul-verbal încheiat cu această
ocazie. Nesemnarea proceselor-verbale ale consiliului profesoral se consideră
abatere disciplinară.
Art. 22. Atribuțiile consiliului profesoral sunt în
conformitate cu prevederile legale, precum şi alte atribuţii stabilite prin
ordine şi metodologii ale MEN.
Consiliul
profesoral are următoarele atribuții:
(a)
gestionează și
asigură calitatea actului didactic;
(b)
propune
consiliului de administrație măsuri de optimizare a procesului didactic;
(c)
analizează şi
dezbate raportul de evaluare internă privind calitatea educaţiei şi raportul
general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea de învățământ
preuniversitar;
(d)
alege, prin vot
secret, cadrele didactice membre ale consiliului de administrație;
(e)
dezbate,
avizează şi propune consiliului de administraţie, spre aprobare, planul de
dezvoltare a şcolii;
(f)
dezbate şi
aprobă rapoartele de activitate, programele semestriale, planul anual de
activitate precum şi eventuale completări sau modificări ale acestora;
(g)
aprobă
componenţa nominală a comisiilor/catedrelor metodice din unitatea de învăţământ
preuniversitar;
(h)
validează
raportul privind situaţia şcolară semestrială şi anuală prezentată de fiecare
profesor de învățământ primar/diriginte, precum şi situaţia şcolară după
încheierea sesiunii de amânări, diferenţe şi corigenţe;
(i)
stabilește codul
de etică profesională și monitorizează aplicarea acestuia; propune consiliului
de administrație inițierea procedurii legale în cazul cadrelor didactice cu
performanțe slabe sau pentru încălcări ale eticii profesionale;
(j)
decide asupra
tipului de sancţiune disciplinară aplicată elevilor care săvârşesc abateri;
(k)
decide asupra
acordării recompenselor pentru elevi şi pentru personalul salariat al unităţii
de învăţământ preuniversitar, conform reglementărilor în vigoare;
(l)
validează notele
la purtare mai mici de 7, precum și calificativele la purtare mai mici de
„bine”, pentru elevii din învăţământul primar;
(m)
propune
consiliului de administrație curriculumul la decizia școlii; validează oferta
de discipline opţionale pentru anul şcolar în curs;
(n)
avizează
proiectul planului de şcolarizare;
(o)
validează fișele
de autoevaluare ale personalului didactic al unității de învățământ
preuniversitar, în baza cărora se stabilește calificativul anual;
(p)
formulează
aprecieri sintetice privind activitatea personalului de predare, care solicită
acordarea gradaţiei de merit sau a altor distincţii şi premii, potrivit legii,
pe baza raportului de autoevaluare a activităţii desfăşurate de acesta;
(q)
propune
consiliului de administrație programele de formare și dezvoltare profesională
continuă a cadrelor didactice;
(r)
propune
consiliului de administrație premierea și acordarea titlului
de “profesorul anului” personalului cu rezultate deosebite în activitatea
didactică, în unitatea de învățământ preuniversitar;
(s)
acordă
recomandările pentru concursul de obținere a gradațiilor de merit ;
(t)
dezbate şi
avizează regulamentul intern al unităţii de învăţământ preuniversitar;
(u)
dezbate, la
solicitarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului, a
inspectoratelor şcolare județene/al municipiului București sau din proprie
iniţiativă, proiecte de legi sau de acte normative, care reglementează
activitatea instructiv-educativă şi transmite inspectoratelor şcolare
județene/al municipiului București propuneri de modificare sau de completare;
(v)
dezbate probleme
legate de conţinutul sau organizarea activităţii instructiv-educative din
unitatea de învăţământ preuniversitar; propune consiliului de administrație
măsuri de optimizare a procesului didactic;
(w)
alege, prin vot
secret, cadrele didactice membre ale Comisiei pentru evaluarea și asigurarea
calităţii ;
(x)
îndeplinește
alte atribuții stabilite de consiliul de administrație.
III.3.2
Consilierul educativ
Art. 23. Consilierul educativ, numit și coordonator pentru
proiecte și programe educative școlare și extrașcolare, este cadru didactic
titular.
(1)
Consilierul
educativ își desfășoară activitatea pe baza prevederilor legale ale programelor
și ale ghidului metodologic „Consiliere și orientare”, ale Strategiei
Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului privind educația
formală și nonformală și a Strategiei Ministerului Educației, Cercetării,
Tineretului și Sportului, privind reducerea fenomenului de violență în mediul
școlar.
(2)
Consilierul
educativ coordonează activitatea educativă din şcoală, iniţiază, organizează şi
desfăşoară activităţile extraşcolare şi extracurriculare la nivelul unităţii de
învăţământ preuniversitar în colaborare cu șeful comisiei diriginților și cei
ai comisiei de învățământ primar, cu comitetul de părinți pe școală și cu
reprezentanți ai consiliului școlar al elevilor pe școală.
Art. 24. Consilierul educativ are următoarele atribuţii:
a)
coordonează
activitatea educativă din școală;
b)
elaborează
programul/calendarul activităților educative școlare și extrașcolare proprii,
în conformitate cu proiectul de dezvoltare instituțională, cu planul de
dezvoltare locală, cu direcțiile stabilite de
către inspectoratele școlare județene /al municipiului București și MECȘ , în
urma consultării părinților și a elevilor.
c)
face propuneri
pentru oferta educaţională a unităţii de învăţământ preuniversitar;
d)
analizează,
semestrial, starea disciplinară a şcolii, absenteismul; realizează programele
de prevenire şi intervenţie privind aspectele legate de delincvenţa juvenilă,
violență etc.;
e)
prezintă
directorului rapoarte privind activitatea educativă și rezultatele acesteia;
f)
coordonează
elaborarea şi implementarea de programe/proiecte de parteneriat educaţional;
g)
diseminează
informațiile privind activitățile educative derulate în unitatea de învățământ
preuniversitar;
h)
facilitează
implicarea părinților și a partenerilor educaționali în activitățile educative;
i)
elaborează
tematici şi propune forme de desfăşurare a consultaţiilor cu părinţii pe teme
educative;
j)
propune/elaborează
instrumente de evaluare a activităţii educative desfăşurată la nivelul unităţii
de învăţământ preuniversitar;
k)
îndrumă
activitatea comisiei ariei curriculare Consiliere şi orientare; monitorizează
activitatea educativă desfăşurată de profesorii diriginţi;
l)
elaborează
programe/proiecte de educaţie civică, promovarea sănătăţii, programe culturale,
ecologice, sportive şi turistice; stabileşte legături formale cu instituţii
naţionale şi locale de cultură, biserici, inspectoratele pentru sănătate
publică, organele de poliţie, pompieri, agenţii pentru protecţia mediului,
direcţiile judeţene pentru tineret şi sport, ONG-uri, cluburi ale copiilor şi
cluburi sportive şcolare;
m)
propune
consiliului de administrație parteneriate educative extrașcolare cu palatele și
cluburile copiilor, tabere școlare, baze turistice, sportive și alte
instituții/unități acreditate pentru activități extrașcolare;
n)
propune spre
aprobare directorului liste nominale cu elevii participanți la activități
extrașcolare organizate de cadrele didactice din unitatea de învățământ
preuniversitar, excursii, tabere, expoziții, simpozioane, seminarii, schimburi
de experiență, competiții etc., organizate în țară și străinătate, în timpul
anului școlar și le înaintează spre avizare inspectoratului școlar județean/al
municipiului București. Listele vor fi însoțite și de acordul scris al
părinților/reprezentanților legali;
o)
organizează
schimburile şcolare naţionale şi internaţionale cu elevii, desfăşurate în
cadrul programelor de parteneriat educaţional.
Art. 25. Activitatea desfăşurată de consilierul educativ se
regăsește în raportul anual de activitate, prezentat în consiliul de
administrație și care este parte a planului de dezvoltare a școlii.
III.3.3.
Consiliul clasei
Art. 26. (1) Consiliul clasei funcţionează în învăţământul
primar și gimnazial şi este constituit din totalitatea personalului didactic
care predă la clasa respectivă. În consiliul clasei intră și reprezentanți ai
elevilor și reprezentanți ai părinților cu statut de observatori.
(2)
Preşedintele
consiliului clasei este profesorul pentru învăţământul primar/profesorul
diriginte pentru învățământul gimnazial.
Art. 27. Consiliul clasei are următoarele atribuţii:
a)
analizează
semestrial progresul școlar și comportamentul fiecărui elev;
b)
stabileşte
măsuri de asistenţă educaţională, atât pentru elevii cu probleme de învăţare
sau de comportament, cât şi pentru elevii cu rezultate deosebite;
c)
propune notele
la purtare pentru fiecare elev al clasei, în funcţie de comportarea acestora în
unitatea de învăţământ preuniversitar şi în afara acesteia, şi propune
consiliului profesoral validarea mediilor mai mici de 7,00 sau calificativelor
mai mici de „Bine”;
d)
propune
recompense pentru elevii cu rezultate deosebite;
e)
participă la
întâlniri cu părinţii şi elevii ori de câte ori este nevoie, la solicitarea
profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte pentru
învățământul gimnazial,
f)
propune
profesorului pentru învăţământul primar/profesorului diriginte pentru
învățământul gimnazial, directorului sau consiliului profesoral, după caz,
sancţiunile disciplinare prevăzute pentru elevi în conformitate cu legislaţia
în vigoare;
Art. 28. (1) Deciziile consiliului clasei se iau prin
majoritatea simplă a voturilor celor prezenţi.
(2)
Mediile la
purtare se decid cu majoritatea simplă a voturilor tuturor membrilor
consiliului clasei.
(3)
La toate
întrunirile consiliului clasei se întocmesc procese-verbale, care se păstrează
în arhiva unităţii .
III.3.4
Profesorul diriginte
Art. 29. Profesorii diriginţi sunt numiţi de către
directorul unităţii, dintre cadrele didactice care predau la clasa respectivă,
având în vedere principiul continuităţii.
Art. 30. (1) Activităţile specifice funcţiei de diriginte
sunt prevăzute de Ordinului 5132/ 2009.Ordinul Ordinului 5132/ 2009 se va
regăsi în portofoliul dirigintelui.
(2)
Planificarea
activităţilor dirigintelui se realizează, semestrial şi anual, de către acesta
şi se avizează de către directorul adjunct sau directorul unităţii de
învăţământ preuniversitar.
(3)
Pentru
activităţile educative dirigintele se află în subordinea consilierului educativ care răspunde de
activitatea educativă şcolară şi extraşcolară din unitatea de învăţământ .
(4)
Profesorul
pentru învăţământul primar/profesorul diriginte pentru învățământul gimnazial,
desfășoară activităţi de suport educaţional, consiliere şi orientare
profesională pentru elevii clasei pe care o coordonează.
Activităţile
cuprind:
a)
teme pe baza
programelor şcolare pentru aria curriculară „Consiliere şi orientare” în
vigoare şi în concordanţă cu specificul vârstei și cu interesele sau
solicitările elevilor;
b)
teme privind
educaţia sanitară, rutieră, educație civică, combaterea și prevenirea violenței
elevilor, protecţia civilă, educaţia antiseismică, antidrog, împotriva
traficului de persoane etc., în conformitate cu prevederile actelor normative
şi ale strategiilor naţionale, precum şi în baza parteneriatelor stabilite de
MEN în colaborare cu alte ministere, instituţii şi organizaţii.
(5)
Dirigintele
desfăşoară activităţi educative extraşcolare, activităţi pe care le stabileşte
după consultarea elevilor şi părinților, în concordanţă cu specificul vârstei
şi nevoilor identificate pentru colectivul respectiv de elevi.
Art. 31. Profesorul pentru învăţământul primar/profesorul
diriginte pentru învățământul gimnazial, are următoarele atribuţii:
(1) organizează
şi coordonează:
a)
activitatea
colectivului de elevi;
b)
activitatea
consiliului clasei;
c)
ședinţele cu
părinţii, semestrial şi ori de câte ori este cazul;
d)
acţiuni de
orientare şcolară şi profesională pentru elevii clasei;
e)
activităţi
educative şi de consiliere;
f)
activităţi
extracurriculare, în şcoală şi în afara acesteia;
(2) monitorizează:
a)
situaţia la
învăţătură a elevilor;
b)
frecvenţa la ore
a elevilor;
c)
participarea şi
rezultatele elevilor la concursurile şi competiţiile şcolare;
d)
comportamentul
elevilor în timpul activităţilor şcolare şi extraşcolare;
e)
participarea
elevilor la programe sau proiecte şi implicarea acestora în activităţi de
voluntariat;
f)
nivelul de
satisfacţie al elevilor şi părinţilor acestora faţă de calitatea actului
instructiv-educativ;
(3)colaborează
cu:
a)
consilierul
educativ şi cu profesorii clasei pentru informare privind activitatea elevilor,
pentru soluţionarea unor situaţii specifice activităţilor şcolare şi pentru
toate aspectele care vizează procesul instructiv-educativ, care-i implică pe
elevi;
b)
cabinetul de
asistenţă psihopedagogică, în activităţi de consiliere şi orientare a elevilor
clasei;
c)
conducerea
şcolii, pentru organizarea unor activităţi ale colectivului de elevi, pentru
iniţierea unor proiecte educaţionale cu elevii, pentru rezolvarea unor probleme
administrative referitoare la întreţinerea şi dotarea sălii de clasă, inclusiv
în scopul păstrării bazei materiale, pentru soluţionarea unor probleme sau
situaţii deosebite, apărute în legătură cu colectivul de elevi;
d)
comitetul de
părinţi al clasei şi cu părinţii/reprezentanții legali pentru toate aspectele
care vizează activitatea elevilor şi evenimentele importante la care aceştia
participă şi cu alţi parteneri implicaţi în activitatea educativă şcolară şi
extraşcolară;
e)
compartimentul
secretariat, pentru întocmirea documentelor şcolare şi a actelor de studii ale
elevilor clasei;
f)
persoana
desemnată de conducerea unităţii de învăţământ preuniversitar pentru
gestionarea bazei de date, în vederea completării şi actualizării datelor
referitoare la elevii clasei;
(4) informează:
a)
elevii şi
părinţii/reprezentanții legali ai acestora despre prevederile Regulamentului de
organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar şi ale
Regulamentului intern al şcolii;
b)
elevii şi
părinţii acestora cu privire la reglementările referitoare la examene/testări
naţionale şi cu privire la alte documente care reglementează activitatea şi
parcursul şcolar al elevilor;
c)
părinţii/reprezentanții
legali despre situaţia şcolară, despre comportamentul elevilor, despre
frecvenţa acestora la ore; informarea se realizează în cadrul întâlnirilor cu
părinţii, în ora destinată acestui scop, la sfârşitul fiecărui semestru şi an
şcolar, precum şi în scris, ori de câte ori este nevoie; consemnează în Caietul
dirigintelui prezența nominală, lunară, pe bază de semnătură a
părintelui/reprezentantului legal la școală în vederea cunoașterii evoluției
copilului/elevului.
d)
părinţii/reprezentanții
legali în cazul în care elevul înregistrează cel mult 15 absenţe nemotivate;
informarea se face în scris;
e)
familiile
elevilor, în scris, în legătură cu situaţiile de corigenţă, sancţionările
disciplinare, neîncheierea situaţiei şcolare sau repetenţie;
1.
îndeplineşte
alte atribuţii stabilite de către conducerea unităţii de învăţământ
preuniversitar, în conformitate cu reglementările în vigoare sau cu fişa
postului.
Art. 32. Profesorul pentru învăţământul primar/profesorul
diriginte pentru învățământul gimnazial, are următoarele responsabilități:
a)
răspunde de
păstrarea bunurilor cu care este dotată sala de clasă, alături de elevi,
părinţii/reprezentanții legali şi consiliul clasei;
c)
motivează
absenţele elevilor, în conformitate cu procedurile stabilite de Regulamentul de
organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, de
regulamentele interne ale unităților de învățământ preuniversitar;
d)
încheie situaţia
şcolară a fiecărui elev la sfârşit de semestru şi de an şcolar şi o consemnează
în catalog şi în carnetele de elev;
e)
realizează
ierarhizarea elevilor la sfârşit de an şcolar pe baza rezultatelor obţinute de
către aceştia la învăţătură şi purtare;
f)
propune
Consiliului de administraţie acordarea de alocaţii şi burse pentru elevi, în
conformitate cu prevederile legale;
g)
completează
toate documentele specifice colectivului de elevi pe care-l coordonează şi
urmăreşte/monitorizează completarea portofoliului educaţional al elevilor;
h)
întocmește
calendarul activităților educative extrașcolare al clasei;
III.3.5
Comisiile din unităţile de învăţământ preuniversitar
III.3.5.1
Catedrele/comisiile metodice
Art. 33. (1) În cadrul Şcolii Gimnaziale Nr. 27,
catedrele/comisiile metodice se constituie din minimum patru membri, pe
discipline de studiu, pe discipline înrudite sau pe arii curriculare.
(2) În
învăţământul primar, catedrele/comisiile metodice se constituie pe ani de
studiu, pe grupe de clase sau pe ciclu de învăţământ.
(3) Activitatea
catedrei/comisiei metodice este coordonată de şeful comisiei metodice, numit de
director, dintre membrii comisiei, în prima ședință a comisiei, la propunerea
acestora și aprobat de consiliul de administrație.
Art. 34. Atribuţiile catedrelor/comisiilor metodice sunt
următoarele:
a)
elaborează
programele de curriculum la decizia şcolii şi îl propune spre dezbatere
consiliului profesoral.
b)
elaborează
programe de activităţi semestriale şi anuale;
c)
consiliază
cadrele didactice, în procesul de elaborare a proiectării didactice şi a
planificărilor semestriale;
d)
elaborează
instrumentele de evaluare şi notare;
e)
analizează
periodic performanţele şcolare ale elevilor;
f)
monitorizează
parcurgerea programei la fiecare clasă şi modul în care se realizează evaluarea
elevilor;
g)
organizează
activităţi de pregătire specială a elevilor pentru examene/evaluări şi
concursuri şcolare;
h)
organizează
activităţi de formare continuă şi de cercetare – acţiuni specifice unităţii de
învăţământ, lecţii demonstrative, schimburi de experienţă etc.;
i)
elaborează
informări, semestrial şi la cererea directorului, asupra activităţii
catedrei/comisiei metodice, pe care le prezintă în consiliul profesoral;
j)
implementează şi
ameliorează standardele de calitate specifice;
k)
realizează şi
implementează proceduri de îmbunătăţire a calităţii.
Art. 35. Atribuţiile responsabilului de catedră/comisie
metodică sunt următoarele:
a)
organizează şi
coordonează întreaga activitate a catedrei/comisiei metodice (întocmeşte planul
managerial al catedrei, realizează instrumente de lucru la nivelul catedrei,
elaborează rapoarte şi analize, propune planuri de performanţă şi remediale,
după consultarea cu membrii catedrei/comisiei metodice, precum şi alte
documente stabilite prin regulamentul intern);
b)
stabileşte
atribuţiile şi responsabilităţile fiecărui membru al catedrei/comisiei
metodice; atribuția de responsabil catedră/comisie metodică este stipulată în
fișa postului didactic;
c)
evaluează, pe
baza unor criterii de performanţă stabilite la nivelul unităţii de învăţământ
preuniversitar, în conformitate cu reglementările legale în vigoare,
activitatea fiecărui membru al catedrei/comisiei metodice;
d)
monitorizează
aplicarea codului de etică profesională pentru membrii catedrei/comisiei;
e)
răspunde în faţa
directorului, a consiliului de administraţie şi a inspectorului de specialitate
de activitatea profesională a membrilor acesteia.
III.
3.5.2.Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar
Art. 36. (1) La nivelul Şcolii Gimnaziale Nr. 27 se
înfiinţează Comisia pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar.
(2) Unitatea de
învățământ preuniversitar elaborează şi adoptă propria strategie de prevenire
şi combatere a violenţei în mediul şcolar.
Art. 37. (1) Comisia pentru prevenirea şi combaterea
violenţei în mediul şcolar este alcătuită din 4-5 membri:
- 1-2 cadre didactice alese de consiliul profesoral;
-
1 reprezentant al părinţilor;
-
1 reprezentant al autorităţii locale cu competențe în domeniul combaterii
violenței în rândul tinerilor;
-
1 reprezentant al autorităţii judeţene.
(2)
Componenţa
Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar se
stabileşte prin decizia internă a directorului unităţii de învăţământ
preuniversitar, după discutarea şi aprobarea ei în consiliul de administraţie.
(3)
Comisia are
obligaţia de a susţine aplicarea Regulamentului intern al unităţii, de a
colabora cu autorităţile judeţene/ale municipiului Bucureşti şi cu cele locale
pentru a creşte siguranţa în unitatea de învăţământ preuniversitar.
(4)
Comisia
elaborează un raport semestrial privind asigurarea siguranţei elevilor în
unitatea de învăţământ preuniversitar.
Art. 38. În conformitate cu prevederile legislației în
vigoare, asigurarea siguranţei în unităţile de învăţământ preuniversitar se
realizează de către administraţia publică locală, inspectoratele şcolare
județene/al municipiului București și de organele Ministerului Administrației
și Internelor.
Art. 39. În Şcoala Gimnazială Nr. 27 o comisie desemnată de
Consiliul profesoral și Consiliul reprezentativ al părinţilor, elaborează un
regulament de ordine interioară, cu precizarea condiţiilor de acces în şcoală
al profesorilor, elevilor şi al vizitatorilor.
Art 40. (1) Atribuţiile Comisiei pentru prevenirea şi
combaterea violenţei în mediul şcolar sunt următoarele:
(a) gestionează sistemul de comunicare între şcoală,
autorităţi şi familie pentru identificarea, monitorizarea şi prevenirea actelor
de violenţă/infracţiunilor, prin implicarea tuturor factorilor educaţionali;
(b) sesizează conducerea şcolii şi comisia judeţeană/a
municipiului București pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul
şcolar în legătură cu fenomenele şi actele de violenţă constatate;
(c) analizează cauzele fenomenelor şi actelor de
violenţă constatate;
(d) realizează planul operaţional privind reducerea
fenomenului violenţei în mediul şcolar, adaptat condiţiilor şcolii şi în
concordanţă cu strategia naţională pentru prevenirea şi combaterea violenţei în
mediul şcolar, cu planul comisiei judeţene/a municipiului București şi cu
planul managerial al directorului;
(e) urmăreşte modalităţile de aplicare a prevederilor
legale, privind creşterea siguranţei la nivelul şcolii;
(f) evaluează şi monitorizează activităţile de prevenire
şi combatere a violenţei în mediul şcolar propriu;
(g) elaborează semestrial un raport de activitate şi îl
transmite comisiei judeţene/a municipiului București pentru prevenirea şi
combaterea violenţei în mediul şcolar.
(2)
Activitatea
Comisiei pentru prevenirea şi combaterea violenţei în mediul şcolar se
desfăşoară după un regulament propriu, discutat şi aprobat în Consiliul de
administraţie.
Art 41.(1)
Consiliul profesoral, cu acordul Consiliului reprezentativ al
părinţilor/tutorilor legali şi cu consultarea reprezentanţilor elevilor,
stabilesc pentru elevii Școlii Gimnaziale nr.27 cel puţin un semn distinctiv,
cum ar fi: ecuson, uniformă, eşarfă sau altele asemenea.
(2)
Semnele
distinctive prevăzute la alin.1 al acestui articol vor fi comunicate organelor
Ministerului Administrației și Internelor.
III.
3.5.3.Comisia de disciplină
Art. 42.(1) La nivelul școlii se înfiinţează comisia de
disciplină pentru elevi.
(2)
Comisia de
disciplină pentru elevi va fi formată din reprezentanţi ai corpului profesoral
(3)
Componenţa comisiei de disciplină pentru elevi
se stabileşte prin decizia internă a directorului unităţii de învăţământ
preuniversitar, după discutarea şi aprobarea ei în consiliul de administraţie.
Art. 43 (1) Atribuţiile comisiei de disciplină pentru elevi
sunt următoarele:
(a)
cercetează
presupusele abateri disciplinare săvârşite de elevi faţă de prevederile
prezentului regulament şi ale regulamentului intern al unităţii şcolare şi
întocmeşte un raport pe care îl prezintă în consiliul clasei şi în consiliul
profesoral;
(b)
propune, după
caz, Consiliului profesoral sau Consiliului de administraţie sancţionarea elevilor
care au săvârşit abateri disciplinare, în conformitate cu prevederile
prezentului regulament şi cu regulamentul intern;
(c)
propune, atunci
când consideră că este necesar, consilierea psihopedagogică a elevului care a
săvârşit abateri;
(d)
verifică aplicarea
măsurilor disciplinare de către profesorii pentru învăţământul primar/
profesorii diriginţi.
(2)
Activitatea
comisiei de disciplină se desfăşoară în conformitate cu legislația în vigoare.
Art. 44 (1) Comisia de disciplină a personalului din
unitatea de învăţământ preuniversitar funcţionează respectând prevederile
legale.
(2)
Principiile care
stau la baza antrenării răspunderii disciplinare sunt:
-
prezumţia de nevinovăţie, conform căreia se prezumă angajatul cercetat
disciplinar ca fiind nevinovat, atât timp cât vinovăţia sa nu a fost dovedită;
-
garantarea dreptului la apărare, conform căruia se recunoaşte dreptul
angajatului cercetat disciplinar de a fi audiat, de a cunoaşte toate actele
cercetării şi de a prezenta dovezi în apărarea sa;
-
obligaţia comisiei este de a proceda la soluţionarea cauzei cu
respectarea termenului de 30 de zile, conform prevederilor legale;
-
legalitatea sancţiunii, conform căreia pot fi aplicate sancţiunile
prevăzute de lege, conform prevederilor legii;
-
unicitatea sancţiunii, conform căreia pentru o abatere disciplinară nu se
poate aplica decât o singură sancţiune disciplinară.
Art. 45.(1) Personalul didactic, personalul didactic
auxiliar, precum şi cel de conducere, de îndrumare şi de control din
învăţământul preuniversitar răspund disciplinar pentru încălcarea, cu
vinovăţie, a îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de
muncă, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care dăunează
interesului învăţământului şi prestigiului unităţii/instituţiei, conform legii.
(2)
Propunerea
pentru sancţiunile disciplinare, cercetarea acestora, comunicarea și
contestarea deciziilor respectă prevederile legii.
Art. 46.
Directorul numește la începutul anului şcolar Comisia Protectia, Igiena şi Securitatea Muncii şi stabilește atribuţiile
şi responsabilităţile comisiei.
Secţiunea 4– Organizarea activităţilor
Art. 47. (1) În Şcoala Gimnazială
Nr. 27 programul şcolar se desfăşoară cu respectarea Planurilor cadru în
vigoare, aprobate prin Ordinul Ministrului Educaţiei Naţionale,
(2) Şcoala
construieşte schema orară proprie pe baza planurilor cadru de învăţământ
elaborate de MECȘ, pe baza Proiectului de dezvoltare instituţională şi a
Ofertei educaţionale a şcolii.
(3)
Conţinuturile studiate şi competenţele vizate sunt în conformitate cu Programele
naţionale.
Art.
48.(1)
Planurile-cadru ale învăţământului primar şi gimnazial, includ religia ca
disciplină şcolară, parte a trunchiului comun. Elevilor aparţinând cultelor
recunoscute de stat, indiferent de numărul lor, li se asigură dreptul constituţional
de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii.
(2) La solicitarea scrisă a părinţilor
sau a tutorelui legal instituit pentru elevul minor, elevul poate să nu
frecventeze orele de religie. În acest caz, situaţia şcolară se încheie fără
disciplina religie.
Art.
49. În Şcoala Gimnazială
Nr. 27 oferta de tip CDS (curriculum la decizia şcolii) se axează pe o gamă
variată de cursuri opţionale alese de către elevi şi părinţi, cursuri ce se
desfăşoară pe baza unor programe elaborate de profesorii şcolii, aprobate
ulterior de consiliul de administraţie şi avizate de inspectorul de
specialitate al ISMB, sau programe elaborate de M.E.N. în cadrul unor
parteneriate.
Art. 50.
Programul de funcţionare al instituţiei noastre de învăţământ este între orele
8,00 - 19.00; cursurile se desfăşoară în două schimburi de luni pânã
vineri,după cum urmează:
·
pentru clasele
preprimar şi primar cursurile încep la ora 8.00 şi se termină la ora 11.50 sau
12.50 după orar.
·
pentru clasele
gimnaziale cursurile se desfăşoară între 12-19,conform propriului orar
(2) Orele de
curs au durata de 50 de minute, cu pauze între ele de 10 minute, cu excepţia
situaţiilor speciale aprobate de ISMB.
(3) La clasa pregătitoare ora de
curs are o durată de 45 de minute fiind urmată de o pauză de 15 minute;
(4) Elevii se prezintã cu cel puţin
10 minute înainte de începerea programului;intrarea elevilor se face pe poarta
elevilor, pe baza carnetului de elev/legitimaţiei.
(5) Personalul
didactic auxiliar, administrativ, personalul de îngrijire şi de pazã, lucrează
conform unui
program întocmit de comun acord cu şefii de
compartimente şi avizat de conducerea şcolii:
- Serviciul
Secretariat-Arhivă îşi desfăşoară „programul cu publicul şi cu elevii” zilnic,
între orele 11.20-
13.30, cu excepţia zilei de vineri;
- Personalul de îngrijire lucrează
între orele 6.30-14.30 (schimbul 1) şi 13.30-21.30 (schimbul 2); - Biblioteca funcţionează
între orele 9.00-17.00;
- Cabinetul medical: luni, miercuri,joi
7.00-16.00;marṭi 10.00-19.00,vineri 8.00-16.00.
- Cabinetul dentar: luni, , marţi, miercuri:7.00-14.45;
joi 11.30 – 19.15 şi vineri:Rotaṭie
În funcţie de nevoile şcolii,
programul personalului de întreţinere şi de îngrijire poate fi modificat; se va
stabili un program adecvat, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
Art. 51. (1) Ieşirea elevilor din şcoală este permisă numai
după încheierea orelor de curs.
(2) În situaţii
deosebite, elevii pot ieşi cu bilet de voie având semnătura dirigintelui sau a
directorului, numai dacă părinţii vin să-i preia de la şcoală. şi se
legitimează la badyguard;
(3) În cazul
elevilor care sunt preluaţi de la şcoală în mod constant de către părinţi, părintele
anunţă învăţătorul/dirigintele când preluarea copilului de la şcoală va fi
făcută de altă persoană; părintele va fi obligat să furnizeze datele de
identificare ale persoanei respective, iar aceasta se va legitima la intrarea
în şcoală.
Art.
52. (1) Absenţele de
la program ale personalului şcolii trebuie să fie însoţite de certificatul
medical (concediul medical) prezentat până în ziua de 30 a lunii respective. În
caz de boală se anunţă conducerea şcolii, secretariatul şi şeful de catedră
pentru asigurarea suplinirii sau se adresează o cerere de învoire conducerii
care va fi ulterior avizată de director.
(2) Cererile
scrise adresate Conducerii şcolii pentru concediile fără plată, se depun la
direcţiune de regulă cu cel puţin 24 de ore înainte de data învoirii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu