CAPITOLUL VIII-PERSONALUL
DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC
Personalul Şcolii Gimnaziale 27
Art. 122. (1) În Şcoala
Gimnazială Nr.27 personalul este format din personal didactic, didactic
auxiliar şi personal administrativ sau nedidactic.
(2)
Structura, funcţiile, competenţele,
responsabilităţile, drepturile, obligaţiile personalului didactic și
personalului didactic auxiliar, precum și modalitățile de ocupare a posturilor
sunt reglementate de legislația în vigoare.
(3)
Personalul din învăţământ are obligaţia
să sesizeze, la nevoie, instituţiile publice de asistență socială/educațională
specializată, direcţia generală de asistență socială şi protecția copilului în
legătură cu aspecte care afectează demnitatea, integritatea fizică şi psihică a
elevului/copilului.
(4)
Personalului din învăţământ îi este
interzis să desfăşoare acţiuni de natură să afecteze imaginea publică a
elevului, viața intimă, privată şi familială a acestuia.
(5)
Personalului din învăţământ îi este
interzis să aplice pedepse corporale, precum şi să agreseze verbal, fizic sau
emoțional elevii și/sau colegii.
Art. 123. (1) Selecţia
personalului didactic, didactic auxiliar și administrativ sau nedidactic în
unităţile de învăţământ preuniversitar se face prin concurs/examen, conform
normelor specifice.
(2)
Angajarea personalului didactic, didactic auxiliar și
administrativ în unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate
juridică se face prin încheierea contractului individual de muncă de către
directorul unităţii de învățământ preuniversitar.
Art. 124. Personalul didactic. Din categoria
personalului didactic pot face parte persoanele care îndeplinesc condiţiile de
studii prevăzute de lege, care au capacitatea de exercitare deplină a
drepturilor, o conduită morală conformă deontologiei profesionale şi sunt apte
din punct de vedere medical şi psihologic pentru îndeplinirea funcţiei.
Art. 125. Se interzice personalului didactic să condiționeze
evaluarea elevilor sau calitatea prestației didactice la clasă de obținerea
oricărui tip de avantaje de la elevi sau de la părinţii/tutorii legali ai
acestora. Astfel de practici, dovedite de organele abilitate, se sancţionează,
conform legii.
Art. 126. (1) În Şcoala
Gimnazială nr. 27 activitatea cadrelor didactice cuprinde:
a) activitatea de predare la clasă;
b) activitatea de pregătire a lecţiilor;
c) activitatea de
perfecţionare metodico-ştiintifică;
d) activitatea în
cadrul catedrei metodice din care face parte;
e) activitatea de dirigenţie (dacă este cazul);
f) activitatea în
cadrul comisiei metodice a diriginţilor (dacă este cazul);
g) activităţi extracurriculare desfăşurate cu elevii;
h) activitatea
profesorului de serviciu;
i) alte atribuţii conferite prin decizii ale directorului şi/sau cele din
fişa postului.
(2) Personalul din
învăţământ trebuie să aibă o ţinută morală demnă, în concordanţă cu valorile
educaţionale pe care le transmite elevilor, o vestimentaţie decentă şi un
comportament responsabil.
Art. 127. Evaluarea
personalului didactic şi nedidactic se face prin calificativ, pe baza
punctajului acordat, conform metodologiei de evaluare a personalului din
unităţile de învăţământ.
Art. 128. Atribuţiile
profesorului de serviciu:
- Serviciul pe şcoală face parte din norma profesorilor, din fişa postului.
- Verifică prezenţa
elevilor de serviciu şi coordonează activitatea acestora.
- În cazul unor evenimente deosebite de grave, profesorul de serviciu are
obligaţia să anunţe conducerea şcolii şi agenţii de pază în vederea apelării
serviciului de urgenţă, sau să apeleze direct serviciul 112;
- Nerespectarea serviciului pe
şcoală de către cadrele didactice reprezintă abateri de la regulament, iar
repetarea acestora se consideră acte de indisciplină şi se sancţionează.
Art. 129. Atribuţiile personalului didactic auxiliar
din compartimentul Secretariat-arhivă:
(a) să respecte programul de lucru;
(b) să asigure permanenţa în şcoală pe durata unui program care începe la
8:00 şi se termină la 16:30 ;
(c) să manifeste
respect faţă de toate persoanele cu care vine în contact.
(d) să asigure confidenţialitatea tuturor informaţiilor
legate de elevi şi de familile acestora: să nu transmită adrese, numere de telefon sau alte date despre elevi, profesori sau
părinţi, decât persoanelor autorizate .
(e) să-şi paroleze calculatoarele şi să nu transmită parola nimănui; în
cazul în care persoane din şcoală sau din afara şcolii solicită anumite
informaţii, aceastea vor fi furnizate numai cu acordul directorului, numai dacă
este cazul şi numai de către persoana care le gestionează ;
(f) să informeze
directorul şcolii ori de câte ori constată fapte care pot prejudicia instituţia
;
(g) să asigure transmiterea în timp util a tuturor informaţiilor, anunţurilor,
convocărilor etc., venite în şcoală pe diverse canale.
Art. 130. Atribuţiile
bibliotecarului:
(a) afişează şi respectă un program de lucru care să permită accesul la
bibliotecă al elevilor şi profesorilor din ambele ture.
(b) informează
directorul de două ori pe an în privinţa numărului de elevi şi de profesori
care folosesc serviciul bibliotecii.
(c) ţine legătura cu toţi şefii de comisii cărora le prezintă oferte de carte, manuale, reviste etc. (d) organizează activităţi specifice –
lansări de carte, întâlniri literare, simpozioane etc.
(e) anunţă evenimente sau apariţii literare conducerii şcolii.
Art. 131. Obligaţiile
personalului medical al şcolii:
(a) să asigure permanenţa în şcoală, atât pe durata cursurilor, cât şi în
timpul altor activităţi şcolare:concursuri, examene naţionale, olimpiade etc ;
(b) să facă toate demersurile necesare
pe lângă autorităţile în drept
pentru a asigura necesarul de medicamente sau materiale medicale necesare unei
asistenţe medicale eficiente ;
(c) să monitorizeze atent starea de sănătate a elevilor cu antecedente
medicale şi să informeze dirigintele sau familia dacă sunt necesare măsuri
speciale ;
(d) să respecte programul de lucru afişat şi să anunţe conducerea şcolii
dacă intervin probleme care necesită absenţa de la programul de lucru ;
(e) să discute cu
dirigintele clasei atunci când constată că un anumit elev prezintă un număr
mare de adeverinţe medicale şi să verifice dacă acel elev se află în evidenţele
medicale ale cabinetului medicului de familie pentru probleme deosebite de
sănătate.
(f) să verifice autenticitatea adeverinţelor medicale aduse de către elevi
atunci când acestea i se par false.
Art. 132. Obligaţiile administratorului de patrimoniu:
(a) aprovizionează şcoala cu materiale de curăţenie şi consumabile ;
(b) controlează zilnic, înaintea începerii cursurilor, activitatea personalului
de serviciu, având grijă să fie curăţenie în clase, toalete, holuri şi curtea
şcolii ;
(c) controlează
personalul serviciului mecanic ;
(d) ţine legătura cu toate instituţiile care furnizează servicii
administrative şcolii ;
(e) sesizează în scris instituţiile
furnizoare de servicii, în funcţie de nevoile şcolii ;
(f) informează în scris Direcţia de învăţământ a sectorului în cazul în
care constată nereguli care prejudiciază şcoala din punct de vedere
administrativ;
(g) monitorizează consumul de materiale pentru curăţenie şi-l adaptează la
nevoile şcolii;
(h) face propuneri realiste pentru proiectul de buget al şcolii.
(i) răspunde de buna desfăşurare a programului ,,Cornul și laptele’’
(j) se preocupă de colectarea şi valorificarea materialelor refolosibile
din şcoală .
(k) răspunde de păstrarea
patrimoniului şcolii.
Art. 133. Activitatea de pază se desfăşoară pe
toată durata programului şcolar;
(1)Atribuţiile de asigurare a pazei
şi securităţii instituţiei sunt cele din anexa fişei postului;
(2) Personalul care îşi desfăşoară activitatea în unitatea de învăţământ
trebuie să se prezinte la serviciu cu 15 minute înaintea intrării în schimb.
(3)Primirea şi predarea postului se fac pe bază de proces verbal, în care
sunt înregistrate evenimentele care au loc în timpul serviciului. În situaţii
deosebite (agresare fizică, pătrundere în spaţiul şcolar, a unor persoane
străine, prin efracţie, manifestarea unor atitudini şi comportament violent de
către unele persoane străine etc.), personalul de pază are obligaţia de a
sesiza imediat conducerea şcolii şi, în funcţie de situaţie, de a solicita
ajutor prin telefonul pentru situaţii de urgenţă-112.
(4) Personalul de pază asigură ordinea şi disciplina pe coridoare în
perioada cursurilor. Colaborarea cu firma de pază se face conform Planului de
pază aprobat de Poliţie.
Art. 134.
DISCIPLINA MUNCII ŞI RĂSPUNDEREA DISCIPLINARĂ - SANCŢIUNI
(1) Orice actiune prin care au fost încălcate îndatoririle de serviciu,
normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege, Regulamentul
Intern, contractul individual de muncă sau dispozitiile legale ale
conducătorilor ierarhici, constituie abatere disciplinară şi se sanctionează.
Constituie abateri disciplinare următoarele fapte:
a) întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor;
b) neglijenţa
repetată în rezolvarea lucrărilor;
c) desfăşurarea altor activităti decât cele stabilite prin fişa postului în
timpul orelor deprogram;
d) refuzul nejustificat de a îndeplini sarcinile şi atribuţiile de
serviciu;
e) lipsa nemotivată de la serviciu sau întârzierea repetată de la serviciu;
f) părăsirea
sediului unitătii în timpul orelor de program fără aprobarea conducerii şcolii;
g) manifestări care aduc atingere prestigiului şcolii;
h) orice alte fapte considerate abateri disciplinare prin prezentul
regulament;
i) introducerea sau
consumul de băuturi alcoolice în timpul programului sau prezentarea în stare de
ebrietate la serviciu;
k)neefectuarea serviciului pe şcoală .
(2)În raport cu gravitatea abaterii disciplinare comise, sancţiunile
disciplinare ce se aplică personalului sunt:
a) avertisment scris;
b) diminuarea calificativului anual;
c) suspendarea
contractului individual de muncă pentru o perioadă ce nu poate depăşi 10 zile
lucrătoare;
d) retrogradarea din funcţie, cu diminuarea salariului corespunzător
funcţiei pentru o durată ce nu poate depăşi 60 de zile;
e) reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10%;
f) reducerea salariului de bază şi/sau, după caz, şi a îndemnizaţiei de
conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10%;
g) desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă;
CAPITOLUL IX – Educație incluzivă
Sectiunea 1. Integrarea elevilor cu
dizabilități și/sau cerințe speciale
Art. 135 In Școala Gimnazială Nr 27 sunt
integrați, conform legislației în vigoare, și elevi cu dizabilități și/sau
cerințe speciale.
Art. 136 Școala Gimnazială Nr 27 dezvoltă
relații de colaborare interinstituțională, conform legislației în vigoare,
pentru asigurarea evaluării și intervenției integrate în vederea abilitării și reabilitării
copilului cu dizabilități și/sau CES.
Art. 137 Orice profesionist/cadru didactic
care interacționează cu un copil care prezintă suspiciuni privind prezența unei posibile dizabilități și/sau a
CES are
obligația de a informa în scris
familia acestuia asupra situatiei suspectate și de
a semnala situația acestuia DGASPC de domiciliu în vederea declanșării procedurii de evaluare inițială astfel încât acesta
să beneficieze de diagnostic precoce și intervenție timpurie.
(2)
Informarea în scris se face cu avizul directorului școlii.
Art. 138 (1) La solicitarea scrisă a
părinților/reprezentanților legali, în vederea întocmirii dosarului pentru încadrarea în grad de handicap sau pentru orientarea școlară și
profesională, se realizează evaluarea educațională a copilului.
(2)
Evaluarea se realizează de către cadrele didactice care lucrează direct cu
copilul învățătorul/institutorul/profesorul pentru învățământul primar, pentru
copilul înscris în învățământul primar; dirigintele, pentru copilul înscris în
învățământul gimnazial.
(3)
Rezultatele evaluării educaționale se consemnează în Fișa psihopedagogică.
(4)
Fișa psihopedagogică este semnată de cadrul didactic care a întocmit-o,
aprobată de directorul școlii și înregistrată în registrul unic de intrări-ieșiri.
(5)
Fișa psihopedagogică se înmânează/ este transmisă părintelui/reprezentantului
legal în original, cu semnătură de primire/cu confirmare de primire, în maxim 5
zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării scrise depuse la
secretariatul școlii.
(6)
La solicitarea scrisă a psihologului care realizează evaluarea psihologică,
școala eliberează Fișa psihopedagogică în aceleași condiții.
(7)
O copie a Fișei psihopedagogice se păstrează la dosarul copilului din școală.
Art.139
(1) Pentru elevii cu dizabilități și/sau cerințe
speciale integrați se aplică măsuri de sprijin ce vizează atât
prevenirea și combaterea barierelor de atitudine, cât și a barierelor de mediu
prin adaptarea rezonabilă a unității de învățământ.
(2) Măsurile de
sprijin sunt prevăzute în planul de abilitare - reabilitare, respectiv planul
de servicii individualizat.
(3) Măsurile de sprijin pentru promovarea educației
incluzive se formulează de către managerul de caz/responsabilul de caz servicii
psihoeducaționale cu consultarea autorității locale de care aparține școala,
SPAS, unității de învățământ, ISJ/ISMB și a organizațiilor neguvernamentale.
(4) Măsurile de sprijin pentru prevenirea și
combaterea barierelor de atitudine includ cel puțin:
a) informarea părinților ai căror copii frecventează
școala cu privire la educația incluzivă și incluziunea socială a copiilor cu
dizabilități și/sau CES;
b) informarea elevilor din școală cu privire la
educația incluzivă și incluziunea socială a copiilor cu dizabilități și/sau
CES, într-un limbaj adaptat vârstei și, de preferință, utilizând educația de la
egal la egal;
c) informarea cadrelor didactice cu privire la
educația incluzivă și incluziunea socială a copiilor cu dizabilități și/sau
CES;
d) prezența facilitatorului, numit în literatura de specialitate
shadow, alături de copil în unitatea de învățământ.
(5) Alte măsuri de sprijin pentru prevenirea și
combaterea barierelor de atitudine sunt informările și campaniile de
conștientizare cu privire la acceptarea diversității, incluziunea socială a
copiilor cu dizabilități și/sau CES desfășurate la nivelul comunității.
(6) Măsurile de sprijin pentru prevenirea și
combaterea barierelor de mediu, prin adaptarea rezonabilă a unității de
învățământ în care învață copilul includ cel puțin:
a) serviciile de sprijin educațional prevăzute de
Ordinul MECTS nr. 5574/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea
serviciilor de sprijin educațional pentru copiii, elevii și tinerii cu cerințe
educaționale speciale integrați în învățământul de masă, cu modificările
ulterioare;
b) accesibilizarea mediului fizic, informațional și
de comunicare din unitatea de învățământ adaptată la tipurile de dizabilitate,
de exemplu mutarea claselor la parter, accesibilizarea balustradei sau folosirea tehnologiilor de acces, precum și a tehnologiilor și
dispozitivelor asistive.
Art. 140 (1) Măsurile de sprijin pentru prevenirea și
combaterea barierelor de atitudine includ și prezența facilitatorului, numit în
literatura de specialitate shadow, alături de copil în unitatea de învățământ.
(2) Facilitatorul poate fi unul dintre părinți,
asistentul personal pentru copiii cu grad de handicap
grav, o persoană numită de părinți
față de care copilul are dezvoltă o relație de atașament sau un specialist
recomandat de părinți/reprezentant legal.
(3) Numirea, de către părinți/
reprezentant legal, a unui facilitator se face în urma includerii acestuia în
planul de abilitare - reabilitare, respectiv planul de servicii
psihoeducaționale. Includerea facilitatorului în plan se face fie la solicitarea părinților/reprezentantului legal, fie la recomandarea unui profesionist, cu acordul
părinților/reprezentantului legal.
(4) Pentru copiii cu grad de handicap grav cu asistent personal,
părinții/reprezentantul legal asigură obligatoriu facilitator.
(5) În situații speciale, la recomandarea unui specialist, școala poate
solicita familiei prezența unui faciliatator ca măsură de sprijin. Atribuțiile
facilitatorului sunt stipulate la art 140, alineatul 11 al prezentului
regulament.
(6) Un facilitator poate avea grijă de mai mulți copii cu dizabilități
și/sau CES în aceeași clasă.
(7) Părinții/ reprezentantul legal poate numi facilitatori provenind din
cadrul unor organizații neguvernamentale, universități, alte instituții, cu
care unitatea de învățământ încheie acorduri în acest sens.
(8) Pentru copiii cu dizabilități și/sau CES care necesită tratament pe
parcursul programului școlar, dacă părinții/reprezentantul legal nu poate
asigura facilitator, se includ prevederi pentru asigurarea tratamentului în
contractul cu unitatea de învățământ.
(9) Părintele/reprezentantul legal depune o solicitare scrisă la adresa
unității de învățământ pentru aprobarea prezenței facilitatorului în școală.
(10) Părintele/reprezentantul legal și facilitatorul semnează un acord cu
unitatea de învățământ care stipulează modul de organizare a activității
facilitatorului.
(11) Atribuțiile
facilitatorului sunt cel puțin următoarele:
a) Supravegherea
și îngrijirea copilului în timpul orelor de curs, în pauze și în cursul
activităților extrașcolare;
b) Facilitarea
relației copilului cu colegii, în timpul orelor de curs și în pauze;
c) Facilitarea
relației copilului cu cadrul didactic, în timpul orelor de curs;
d) Sprijin la
efectuarea exercițiilor predate, în timpul orelor de curs;
e) Colaborarea
cu cadrul didactic de la clasă, cu profesorul itinerant și de
sprijin și cu alte cadre didactice și
profesioniști din școală;
f) Facilitarea
relației cu colegii și profesorii în cursul activităților extrașcolare;
g) Colaborarea cu părinții/reprezentanții legali.
Art. 141 (1) Responsabilul de caz servicii psihoeducaționale
este:
a) Profesorul
itinerant și de sprijin pentru elevul cu CES integrat în școală;
b) Cadrul
didactic cu funcția de diriginte pentru elevul cu CES, înscris în școală, școlarizat
la domiciliu sau în spital;
(2) Numirea responsabilului de caz servicii
psihoeducaționale se face de către directorul unității de învățământ unde este încadrat în termen de 5
zile de la primirea certificatului de orientare școlară și profesională.
(3) În cazul în care responsabilul de caz servicii
psihoeducaționale este un cadru didactic titular, numirea acestuia se face pe
întreaga perioadă de valabilitate a certificatului de orientare școlară șo
profesională; în situația în care este un cadru didactic suplinitor, numirea
acestuia se face până la sfârșitul anului școlar.
(4) Decizia este
nominală și se poate emite pentru mai mulți copii, cu condiția ca certificatele
de OSP ale acestora să expire în același timp.
(5) Decizia se
comunică personal cadrului didactic responsabil de caz în termen de maximum 2
zile lucrătoare de la emiterea acesteia.
(6) Decizia va
fi însoțită de fișa de atribuții.
Art.142 Atribuțiile responsabilului de caz servicii
psihoeducaționale în etapa de planificare:
a) elaborează proiectul planului de servicii
individualizat, în cel mai scurt timp de la încheierea evaluării și de comun
acord cu SEOSP, părinții/reprezentantul legal și copilul, în raport cu vârsta,
gradul său de maturitate și tipul dizabilității realizând
următoarele activități:
a1) identifică serviciile și intervențiile necesare,
precum și termenele de realizare în acord cu rezultatele evaluărilor;
a2) identifică capacitatea și resursele de care
dispune unitatea de învățământ, familia și comunitatea pentru a pune în practică
planul;
a3) se asigură că serviciile și intervențiile
recomandate răspund nevoilor reale și priorităților copilului și ale familiei
sale;
a4) se asigură că familia și copilul au acces
efectiv la serviciile și intervențiile recomandate;
a5) identifică persoanele responsabile în furnizarea
serviciilor și intervențiilor, trecând în plan numele complet și datele de
contact ale acestora; în cazul în care nu se identifică persoana responsabilă,
se trece reprezentantul legal al furnizorului de servicii, urmând ca persoana
responsabilă să fie comunicată ulterior, la prima reevaluare a planului;
a6) definitivează proiectul planului de servicii
individualizat cu consultarea SEOSP, de preferință în cadrul unei întâlniri de
lucru;
b) stabilește prioritățile și ordinea acordării
serviciilor din plan;
c) transmite proiectul planuluiavizat de directorul
școlii direct la COSP, în cazul primei orientări sau la SEOSP pentru a fi
inclus în dosarul care se înaintează COSP în cazul reorientării;
d) comunică proiectul planului avizat directorului
școlii ;
e) transmite persoanelor responsabile din plan
procedurile necesare pentru monitorizarea planului.
Art. 143 Pentru copiii pentru care s-a aprobat un plan de
servicii individualizat se încheie un contract între instituția reprezentată de
profesionistul responsabil cu monitorizarea și părinții/reprezentantul legal al
copilului. Fac excepție copiii din sistemul de protecție specială.
Secțiunea 2.
Școlarizarea la domiciliu
Art.144 Școala
Gimazială Nr 27 asigură și școlarizarea la domiciliu a elevilor nedeplasabili
care beneficiază de certificat de orientare școlară și profesională eliberat de
CMBRAE, în conformitate cu legislația în vigoare.
Art. 145
În vederea completării dosarului pentru Comisia de Orientare Școlară și Profesională
părintele/reprezentantul legal solicită Fișa psihopedagogică în condițiile
descrise la art. 138 al prezentului regulament.
Art. 146
În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea certificatului de orientare
școlară și profesională, școala transmite, spre aprobare, Inspectoratului
Școlar al Municipiului București, cu o adresă de înaintare, planul educațional
individualizat (PEI), nuărul de norme necesar și propunerile privind cadrul
didactic/cadrele didactice care asigură
instruirea elevului la domiciliu.
Art. 147 PEI
și adaptarea curricular, dacă este cazul, sunt elaborate de către cadrul
didactic/cadrele didacticede specialitate care vor asigura școlarizarea la
domiciliu și avizate de directorul școlii.
Art Elevii
școlarizați la domiciliu studiază toate discipinele din planurile cadru
corespunzătoare nivelului de studii.
Art. 148 Imediat
după primirea aprobării de la ISMB, școala înscrie copilul în catalog și în
registrul matricol, după caz, cu mențiunea Școlarizat la domiciliu, conform
certificatului de orientare școlară și profesională nr_____/______ .
Art. 149 Pe
baza aprobării ISMB și cu acordul Consiliului de administrație al școlii,
directorul va emite decizia pentru numirea cadrului didactic/cadrelor didactice
ce va/vor asigura școlarizarea la domiciliu pe perioada specificată de ISMB,
conform certificatului de orientare școlară și profesională.
Art. 150 Numărul
maxim de ore/săptămână este de 4 ore pentru învățământul primar și 6 ore pentru
învățământul gimnazial. Numărul de ore/săptămână aferent fiecărei discipline de
învățământ se stabilesc în Consiliul clasei și se aprobă de Consiliul de
Administrație.
Art. 151 În
funcție de situația medicală a elevului, la recomandarea CMBRAE, se pot norma
și 2 ore/săptămână pentru terapii specifice (psiholog, logoped), cu menționarea
expresă a acestora în Certificatul de
orientare școlară și profesională.
Art. 152 Toate
orele sunt normate și retribuite în regim de plata cu ora.
Art. 153 Durata
orei de curs pentru învățământul primar este de 45 minute, iar pentru
învățământul gimnazial este de 50
minute.
Art. 154
Cadrele didactice au obligația de a transmite conținuturile didactice,
conținuturile disciplinelor care le predau, în vederea formării de competențe,
pe baza unei proiectări a activității, la domiciliul elevului, printr-o
modalitate stabilită de comun acord între cadru didactic, părinte și elev.
Art. 155
Cadrele didactice care asigură școlarizarea la domiciliu vor efectua evaluări
predictive, formative și summative, în conformitate cu planificările
semestriale incluse în planul educațional individualizat. Pentru toate tipurile
de evaluare, la toate disciplinele și nivelurile de învățământ, se acordă câte
4 ore semestrial.
Art. 156 La
disciplinele de învățământ la care se susține lucrare scrisă semestrială,
planificarea acesteia se face cu cel puțin 30 de zile înainte de susținere.
Art. 157 Școala monitorizează aplicarea planului
educațional individualizat.
Art. 158 Condica de prezență va fi semnată conform unei
diagrame de prezență cu semnătura părintelui.
Art. 159 (1)
Anual, în termen de 10 zile de la aprobarea școlarizării la domiciliu, între
ISMB, CMBRAE și Școala Gimnazială Nr 27 se vor încheia protocoale de colaborare
pentru elevii școlarizați la domiciliu.
(2)
Responsabilitatea elaborării protocolului revine Școlii Gimnaziale Nr 27.
(3) În vederea
încheierii acestuia, protocolul poate fi traansmis de Școala Gimnazială Nr 27
la ISMB și la data depunerii solicitării pentru aprobarea PEI și a cadrelor
didactice care vor asigura școlarizarea la domiciliu, cu condiția semnării lui
anterior de către celelalte părți.
Art. 160 (1)În
termen de 5 zile lucrătoare de la primirea certificatului de orientare școlară
și profesională, directorul școlii desemnează prin decizie internă,
responsabilul de caz servicii psihoeducaționale.
(2)
Responsabilul de caz servicii psihoeducaționale este cadrul didactic care
îndeplinește funcția de diriginte la clasa la care este înscris copilul.
Art. 161 Pentru
fiecare copil orientat școlar și profesional pentru școlarizare la domiciliu,
responsabilul de caz servicii psihoeducaționale desemnat, împreună cu echipa
multidisciplinară, elaborează PSI.
Art. 162
Echipa multidisciplinară care va implementa și monitoriza PSI este format din
totalitatea cadrelor didactice care asigură instruirea la domiciliu a
copilului.
Art. 163
Pentru evaluarea, avizare/aprobarea, implementarea și monitorizarea PSI vor fi
parcurse toate etapele managementului de caz stipulate în legislația în
vigoare.
CAPITOLUL X – DISPOZIŢII
FINALE
Art. 164. (1) Prezentul regulament intră în vigoare din data
aprobării lui de către Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Nr.27.
(2) La începutul
fiecărui an şcolar prezentul regulament precum şi ROFUIP, aprobat prin Ordinul
MECȘ 5115/2014, vor fi prezentate cadrelor didactice, personalului didactic
auxiliar şi nedidactic, elevilor şi părinţilor acestora, întocmindu-se procese
verbale de luare la cunoştinţă a prevederilor acestora.
(3)
Prezentul Regulament conţine 34 (treizeci şi patru) de pagini, a fost dezbătut
şi adoptat de către Consiliul profesoral din data de 17 noiembrie 2016 şi a
fost aprobat în şedinţa Consiliului de Administraţie din data de 17 noiembrie
2016.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu