CAPITOLUL IV – SIGURANŢA ŞCOLARĂ ŞI CLIMATUL ŞCOLAR
OPTIM.
Drepturi, reguli,
măsuri și sancțiuni pentru siguranţă și un climat școlar optim
Art.
53. Şcoala
Gimnazială Nr. 27, ca unitate de învățământ, funcţionează şi aplică în mod
activ prevederile regulamentului de ordine interioară şi are dreptul să aplice
sancţiuni în conformitate cu prevederile acestuia.
Art. 54. Reguli şcolare
generale pentru siguranță și
climat optim:(vezi detalierea lor la cap .ELEVII)
(1) Atât personalul
şcolii, cât şi elevii şi părinţii acestora, vor contribui la asigurarea unui
climat şcolar de ordine, de confort şi siguranţă;
(2) Clădirea
şcolii va fi menţinută în condiţii de curăţenie pentru menţinerea sănătăţii
elevilor;
(3)
Comportamentul elevilor va fi întotdeauna corect, politicos, atât în relaţiile
cu ceilalţi elevi și cu personalul şcolii, dar şi cu restul cetăţenilor, pentru
a contribui la bunul renume al Şcolii Gimnaziale Nr. 27. în comunitate;
(4) Deţinerea,
păstrarea şi/sau utilizarea instrumentelor prin care o altă persoana poate fi
vătămată, alcool, droguri şi/sau brichete este interzisă în şcoală;
(5) Insultarea
şi/sau hărţuirea persoanelor este interzisă în şcoală;
(6) Fumatul este
interzis în incinta şcolii;
(7) În interiorul şcolii este interzisă utilizarea
mijloacelor sonore (de exemplu, Walkman,etc);
(8) Elevii trebuie să respecte ţinuta vestimentară
impusă de şcoală, în urma consultării partenerilor educaționali;
(9) Elevii poartă răspunderea pentru bunurile lor pe
parcursul întregii zile şcolare.
Art. 55. Măsuri pentru siguranță și
climat școlar
optim:
(1) Învăţătorii supraveghează
elevii până la venirea prof. de religie, ed. fizică şi engleză;
(2) Dacă
siguranţa personalului sau/şi a elevilor devine o problemă, conducerea școlii
va transmite această
informaţie
poliţiei, părinţilor/tutorilor, inspectoratului;
(3) În cazul
posesiunii de arme, droguri, alcool, artificii interzise, şcoala va acţiona
conform legilor în vigoare, va informa poliția și, în funcţie de circumstanţe, va
întocmi un raport adresat poliţiei;
(4) Diriginții informează
părinţii/tutorii elevilor în cazul în care aceştia au încălcat regulamentul
şcolar;
(5) Comisia de
disciplină și comisia de prevenire şi combatere a violenței asigură gestionarea
cazurilor în care există încălcări ale regulamentului intern;
(6) Responsabilul
Comisiei de prevenire şi combatere a violenței va întocmi periodic rapoarte
către poliţie referitoare la faptele sancţionabile şi va oferi şi datele
personale ale persoanelor implicate. De asemenea, se va raporta la cine şi ce
fel de obiecte și/sau bunuri au fost identificate, precum şi modul în care
şcoala a intrat în posesia acestor bunuri.
Art. 56. Măsuri disciplinare:
(1)
Elevului care nu
dă curs regulilor aplicabile în şcoală i se pot aplica măsuri disciplinare.
Autoritatea de a aplica o sancţiune elevului revine exclusiv conducerii şcolii,
profesorilor/învățătorilor, consiliului profesoral al şcolii şi consiliului de
administraţie al şcolii cu informarea părinţii/tutorii elevilor.
(2)
Personalul
administrativ/auxiliar/nedidactic nu este autorizat să aplice o sancţiune, dar are dreptul să pună
în discuţie comportamentul unui elev;
(3)
Dacă un elev
este de părere că a fost sancţionat în mod nedrept, el poate înainta aceasta
obiecţie pentru luarea unei decizii dirigintelui, conducerii şcolii;
(4 )Măsuri
disciplinare care pot fi aplicate:
- refacerea unor teme;
- curățarea
mizeriei făcute;
-
avertisment/mustrare;
- transferul
elevului într-o clasă paralelă sau la o altă unitate de învățământ.
(5) În ceea ce
priveşte stabilirea unei măsuri disciplinare, trebuie să existe o relaţie de
proporţionalitate între cauza care a dus la stabilirea măsurii şi severitatea
măsurii. Evaluarea acesteia rămâne la latitudinea conducerii şcolii și se va face
pe baza declarațiilor date de cei implicați și a rapoartelor întocmite de
Consiliul clasei/Comisiile care analizează faptele.
(6) Elevul care
împiedică desfăşurarea în bune condiţii a orei, ori o întrerupe, este consemnat
în Caietul de disciplină al clasei. Faptele vor fi aduse la cunoștință
dirigintelui și Comisiei de disciplină. Părinții vor fi invitați la școală
pentru a lua la cunoștință despre abaterile elevului.
Art. 57. Înregistrarea incidentelor care afectează
siguranța și climatul școlar
(1) Vor fi
înregistrate toate incidentele care se produc în şcoală ori în vecinătatea
acesteia. Sunt definite drept incidente toate comportamentele care pot avea
urmări juridice penale, aşa cum se prevede prin codul penal.
(2) Pentru
fiecare incident se vor menţiona măsurile corespunzătoare, precum şi
sancţiunile. Aceste măsuri şi sancţiuni sunt emise prin procedurile elaborate
la nivelul unității de învățământ. Comisia de prevenire și combatere a
violenței va monitoriza, prin întocmirea de rapoarte și informări, aceste
incidente care vor fi prezentate periodic C.A.
(3) În cazul
unor incidente se va realiza şi o raportare, iar informaţii despre elev şi
incident vor fi transmise şi schimbate între poliţie, jandarmerie şi, eventual ,şcolile
implicate.
(4) Părinții
elevilor care sunt implicați în incidente vor fi informați despre cele
întâmplate, în cadrul unei ședințe a Comisiei de prevenire și combatere a
violenței. În cadrul ședinței se vor stabili și modalitățile de intervenție și
de monitorizare a cazului.
Art. 58. Prevederi
legate de ţinuta vestimentară pentru siguranță și climat școlar optim
(1) Şcoala prevede un cod vestimentar obligatoriu pe
motive de uzanţă şi siguranţă.
(2).Fiecare elev se va îmbrăca în funcţie de prevederile
ROF
(3 ) Sunt
interzise textele discriminatorii imprimate pe haine, iar vestimentaţia
ofensatoare nu este permisă în interiorul şcolii.
(4) Elevii vor purta însemnul școlii - insigna
Art. 59. Activităţi
şcolare într-un climat de siguranță școlară
(1) Toate activităţile şcolare (concursuri sportive,
sărbători şcolare etc.) aflate în responsabilitatea şcolii se desfășoară în conformitate
cu regulile şcolii;
(2) Toate activităţile
şcolare organizate de şcoală ori care sunt în responsabilitatea şcolii vor fi
aduse la cunoștința părinţilor/tutorilor (direct și/sau prin situl şcolii).
(3) Invitarea
persoanelor din afara şcolii la aceste activităţi, va fi permisă pentru fiecare
dintre activităţile şcolare de către conducerea şcolii.
(4) În timpul
activităţilor şcolare sunt valabile regulile standard de comportament impuse de
regulament.
(5) Armele şi
deţinerea de droguri, ca şi consumul acestora, sunt pe cale de consecinţă interzise
în permanenţă. Consumul şi deţinerea de alcool este interzisă elevilor.
Art. 60. Accesul vizitatorilor și
siguranța
școlară
(1) Şcoala
permite accesul numai personalului şi elevilor şcolii.
(2) Toate
persoanele care nu sunt înregistrate ca făcând parte din personalul școlii, au
acces conform procedurii emise.
(3) Pentru
părinţii elevilor şcolii este, de asemenea, valabilă procedura.
(4) Conducerea
şcolii poate interzice accesul în şcoală celor care nu și-au anunţat prezența.
(5) Dacă
siguranţa şcolii este periclitată, ceea ce urmează să fie apreciat de conducerea şcolii, atunci
conducerea şcolii poate interzice accesul în interiorul şcolii pentru
persoanele respective.
Art. 61. Lipsa de
la ore, absenţele şi întârziatul la ore.
Pentru a preveni
lipsa nepermisă de la ore, precum şi
parăsirea şcolii înainte de încheierea cursurilor, şcoala dispune de o politică
şi un Protocol absenţe. (vezi Cap. ELEVII) Protocolul indică modul în care se
acţionează pentru a deţine controlul asupra absenţelor, pentru a reduce numărul
acestora şi/sau pentru a le preveni, astfel încât să se mențină un climat de
siguranță școlară optim.
Art. 62. Libertatea
de exprimare a opiniei și necesitatea de a asigura un climat școlar optim.
(1) Libertatea de exprimare a opiniei prevăzută de
Constituţie este respectată de toţi cetăţenii. Aceasta nu înseamnă ca oricine
îşi poate exprima opinia în orice circumstanţe şi folosind un limbaj vulgar şi
ofensator fără a ţine cont de regulile de politeţe.
(2) Persoana
care se simte ofensată de o altă persoană prin cuvintele, comportamentul ori
cele scrise de aceasta altei persoane, poate înainta o sesizare dirigintelui
și/sau conducerii școlii.
CAPITOLUL V. Partenerii educaționali
Art.
63. Părintele/tutorele legal al
preșcolarului/elevului are dreptul să decidă referitor la unitatea de
învăţământ preuniversitar unde va studia preşcolarul/elevul.
Art.
64. (1) Părintele/tutorele legal al
elevului are dreptul să fie informat periodic referitor la situaţia şcolară şi
comportamentul propriului copil.
(2)
Părintele/tutorele
legal al elevului are dreptul să se intereseze numai referitor la situaţia
propriului copil și la activitățile derulatede școală.
Art. 65. (1) Părintele/tutorele legal al elevului are acces
în incinta unităţii de învăţământ preuniversitar numai în unul din următoarele
cazuri:
a)
a fost
solicitat/a fost programat pentru o discuţie cu un cadru didactic sau cu
directorul unităţii de învăţământ preuniversitar;
b)
desfăşoară
activităţi în comun cu cadrele didactice;
c)
depune o
cerere/alt document la secretariatul unităţii de învăţământ preuniversitar;
(2)
participă la
întâlnirea lunară cu dirigintele clasei/profesorul pentru învățământ
preșcolar/primPentru orice altă situaţie neprevăzută care necesită prezenţa
părintelui, Consiliul de administrație are obligaţia stabilirii procedurilor de
acces a părinţilor în școală.
Art. 66. (1) Părinţii/tutorii legali au dreptul să se
constituie în asociaţii cu personalitate juridică, conform legislaţiei în
vigoare.
(2)
Asociaţia se organizează şi funcţionează în conformitate
cu propriul statut.
Art. 67. Părintele/tutorele legal al elevului are dreptul să
solicite rezolvarea unor stări conflictuale în care este implicat propriul
copil/elev, prin discuţii amiabile, cu respectarea următoarelor etape:
a)
discuţie amiabilă cu cadrul didactic implicat;
b)
discuţie amiabilă cu profesorul pentru învăţământul
preşcolar/primar/diriginte;
c)
solicitarea către director a unei comisiei de mediere;
d)
discuţie amiabilă cu directorul școlii;
e)
cerere scrisă adresată conducerii Şcolii 27.
Art. 68.(1) Potrivit prevederilor legale părintele/tutorele legal are
obligația, de a asigura frecvenţa şcolară a elevului în învăţământul
obligatoriu și de a lua măsuri pentru şcolarizarea elevului, până la
finalizarea studiilor.
(2)
Părintele/reprezentantul legal al elevului are obligaţia
ca, cel puţin o dată pe lună, să ia legătura cu profesorul pentru învăţământul
preşcolar/profesorul pentru învăţământul primar/dirigintele pentru a cunoaşte evoluţia
copilului/elevului. Prezența părintelui/tutorelui legal va fi consemnată în
caietul dirigintelui/profesorului pentru învățământ primar/preșcolar cu nume,
dată și semnătură.
(3)
Părintele/tutorele legal al elevului răspunde material
pentru distrugerile bunurilor ce se constituie în patrimoniul şcolii, cauzate
de elev.
(4) Părinţii sau
reprezentanţii legali ai elevilor au şi următoarele obligaţii:
a) prin semnarea declaraţiei prin care acceptă conţinutul prezentului
Regulament declară că au luat la cunoştinţă de regulile de disciplină ale
Şcolii Gimnaziale Nr. 27 şi îşi asumă
obligaţia de a supraveghea în mod activ asupra aplicării prezentelor norme de
către copiii lor.
b) se vor prezenta
la fiecare şedinţă cu părinţii sau discuţie cu învăţătorul/dirigintele, la care
sunt solicitaţi sau la consultaţii.
c) vor verifica cel
puţin lunar carnetul de note al copilului lor,
d) au obligaţia de a prezenta toate documentele solicitate de şcoală,
e) părinţii vor
respecta programul şcolii;
f) părinţii nu trebuie sa întrerupă programul şcolar, mesajele urgente se
vor transmite prin profesorul de serviciu atunci când profesorul/invăţătorul
responsabil al clasei este implicat în activitatea educaţională de la clasă;
g) părinţii vor folosi un limbaj formal, civilizat, în dialogul cu
personalul didactic şi nedidactic al şcolii;
g) Părintelui aflat în stare de ebrietate sau în orice altă stare fizică
care ar pericliteaza siguranţa fizică a elevilor nu i se va permite preluarea
elevului sau intrarea în şcoală.
Art. 69. (1) Se interzice oricăror părinţi/tutori legali agresarea
de orice fel (fizică, psihică, verbala etc.), a elevilor sau a personalului Şcolii
Gimnaziale Nr.27.
(2) Conducerea școlii îşi rezervă dreptul de a anunţa autorităţile
competente (Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului,
Autoritatea Tutelară a sectorului 2 sau Secția de poliţie), dacă un părinte nu
îşi exercită corect dreptul părintesc de creştere a elevului.
Art. 70. (1) Adunarea generală a părinţilor elevilor clasei este
constituită din toţi părinţii/tutorii legali ai elevilor.
(2)
Adunarea generală a părinţilor/reprezentanţilor legali ai
elevilor clasei are atribuţii de decizie referitor la activităţile de susţinere
a cadrelor didactice şi a echipei manageriale a școlii, în demersul de
asigurare a condiţiilor necesare educării copiilor .
(3)
În adunarea generală a părinţilor/tutorilor legali ai
elevilor clasei se discută problemele generale ale colectivului de elevi şi nu
situaţia concretă a unui elev. Situaţia unui elev se discută individual,în
scopul îndrumării/sprijinirii lui, de catre învățători/diriginți/consilierul
școlar numai în prezenţa părintelui/tutorelui legal al elevului respectiv.
Art. 71. Adunarea generală a părinţilor/tutorilor legali ai
elevilor clasei se convoacă de către profesorul pentru învăţământul
preşcolar/primar/diriginte împreună cu preşedintele comitetului de părinţi al
clasei, cel puţin de două ori pe semestru
sau ori de câte ori aceştia consideră necesar.
Art. 72. (1) În unităţile de
învăţământ preuniversitar, la nivelul fiecărei clase, se înfiinţează şi
funcţionează comitetul de părinţi/tutori legali al clasei.
(2)
Comitetul de părinţi al clasei se alege, prin majoritate
simplă a voturilor, în fiecare an, în adunarea generală a părinţilor elevilor
clasei.
(3)
Convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului
de părinţi/tutori legali al clasei are loc în primele 30 zile de la începerea
cursurilor anului şcolar.
(4)
Comitetul de părinţi al clasei se compune din trei
persoane: un preşedinte şi doi membri; în prima şedinţă de după alegere,
membrii comitetului decid responsabilităţile fiecăruia, pe care le comunică
profesorului pentru învăţământul preşcolar/primar/diriginte ;
(5)
Comitetul de părinţi al clasei reprezintă interesele
părinţilor/tutorilor legali ai elevilor clasei în adunarea generală a
părinţilor la nivelul şcolii, în consiliul reprezentativ al
părinţilor/tutorilor legali, în consiliul profesoral, în consiliul clasei şi în
relaţiile cu echipa managerială.
Art. 73. Comitetul de părinţi al clasei are următoarele
atribuţii:
a)
pune în practică deciziile luate de către adunarea
generală a părinţilor/tutorilor legali; deciziile se iau în cadrul adunării
generale a părinţilor/tutorilor legali, cu majoritatea simplă a voturilor
părinţilor/ tutorilor legali prezenţi;
b)
sprijină profesorii pentru învăţământul primar/diriginţii
în organizarea şi desfăşurarea de proiecte, programe și activităţi educative
extraşcolare;
c)
sprijină profesorii pentru învăţământul primar/diriginţii
în derularea programelor de prevenire și combatere a absenteismului în mediul
școlar;
d)
atrage persoane fizice sau juridice care, prin
contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a
activităţii educative şi a bazei materiale din clasă şi din şcoală;
e)
sprijină conducerea unităţii de învăţământ preuniversitar
şi profesorii pentru învăţământul primar /diriginţii şi se implică activ în
întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii
de învăţământ preuniversitar.
f)
sprijină unitatea de învăţământ preuniversitar şi
diriginţii în activitatea de consiliere şi de orientare socio-profesională;
g)
se implică activ în asigurarea securităţii elevilor pe
durata orelor de curs, precum şi la activităţile educative, extraşcolare şi
extracurriculare;
h)
prezintă semestrial, adunării generale a
părinţilor/tutorilor legali ai elevilor clasei, justificarea utilizării
fondurilor.
Art. 74. Preşedintele comitetului de părinţi al clasei reprezintă
părinţii/tutorii legali clasei în relaţiile cu conducerea unităţii de școlare
şi alte foruri, organisme şi organizaţii.
Art. 75. (1) Comitetul de părinţi al clasei poate decide să susțină,
inclusiv financiar, întreţinerea, dezvoltarea și modernizarea bazei materiale a
clasei propunând în adunarea generală a clasei o sumă necesară acoperirii
acestor cheltuieli.
(2)
Sponsorizarea unei clase de către un agent economic se
face cunoscută comitetului de părinți ai clasei. Sponsorizarea clasei sau a
unităţii de învăţământ preuniversitar nu atrage după sine drepturi suplimentare
pentru elevi.
(3)
Contribuţia prevăzută la alin. (1) nu este obligatorie,
iar neachitarea acesteia nu poate limita,
în nici un caz, exercitarea de către elevi a drepturilor prevăzute de
prezentul regulament şi de prevederile legale în vigoare. Informarea celor
implicaţi cu privire la conţinutul acestui articol este obligatorie.
(4)
Contribuţia prevăzută la alin. (1) se colectează şi se
administrează numai de către comitetul de părinţi al clasei, fără implicarea
cadrelor didactice.
(5)
Este interzisă implicarea elevilor în strângerea
fondurilor.
(6)
Se interzice iniţierea, de către unitatea de învățământ
preuniversitar sau de către părinţi, a oricărei discuţii cu elevii în vederea
colectării şi administrării fondurilor comitetului de părinţi.
Art.76. (1) La nivelul Școlii Gimnaziale Nr. 27 funcţionează
Asociația părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale Nr. 27 .
(2)
Asociația
părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale Nr. 27 este compusă din preşedinţii
comitetelor de părinţi/tutori legali ai fiecărei clase.
(3)
Asociațiile de părinți cu personalitate juridică își
desfășoară activitatea în conformitate cu propriul statut de înființare,
organizare și funcționare.
Art. 77. (1) Asociația părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale Nr. 27
îşi desemnează preşedintele şi 2 vicepreşedinţi ale căror atribuţii se
stabilesc imediat după desemnare, de comun acord între cei 3, şi se consemnează
în procesul-verbal al şedinţei.
(2)
Asociația
părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale Nr. 27 desemnează reprezentanţii
părinţilor în organismele de conducere şi comisiile unităţii de învăţământ
preuniversitar .
(3)
Asociația părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale Nr. 27decide
prin vot deschis, cu majoritatea voturilor celor prezenţi.
(4)
Asociația
părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale Nr. 27 se organizează şi funcţionează în
conformitate cu propriul regulament intern; regulamentul este avizat de
consiliul reprezentativ al părinţilor/tutorilor legali, prin majoritatea
voturilor membrilor prezenţi.
(5)
Preşedintele reprezintă consiliul reprezentativ al
părinţilor în relaţia cu alte instituţii.
(6)
Preşedintele prezintă, anual, raportul financiar
consiliului reprezentativ al părinţilor.
Art. 78. Asociația
părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale Nr. 27 are următoarele atribuţii:
a)
propune școlii discipline şi domenii care să se studieze
prin curriculumul la decizia şcolii;
b)
identifică surse de finanţare extrabugetară şi propune Consiliului
de administraţie al școlii modul de folosire a acestora;
c)
sprijină parteneriatele educaţionale dintre școală şi
instituţiile/organizaţiile cu rol educativ din comunitatea locală;
d)
susţine școala în derularea programelor de prevenire şi
de combatere a absenteismului şi a violenței în mediul şcolar;
e)
promovează imaginea școlii în comunitatea locală;
f)
se preocupă de conservarea, promovarea şi cunoaşterea
tradiţiilor culturale specifice minorităţilor în plan local, de dezvoltare a
multiculturalităţii şi a dialogului cultural;
g)
susţine școala în organizarea şi desfăşurarea tuturor
activităţilor;
h)
susţine conducerea școlii în organizarea şi în
desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii, pe teme educaţionale;
i)
colaborează cu Comisia de protecţie a copilului, cu
organele de autoritate tutelară sau cu organizaţiile nonguvernamentale cu atribuţii
în acest sens, în vederea soluţionării situaţiei elevilor care au nevoie de
ocrotire;
j)
sprijină conducerea școlii în întreţinerea şi
modernizarea bazei materiale;
k)
susţine școala în activitatea de consiliere şi orientare
socio-profesională sau de integrare socială a absolvenţilor;
l)
propune măsuri pentru şcolarizarea elevilor din
învăţământul obligatoriu ;
m)
se implică direct în derularea activităţilor din cadrul
parteneriatelor ce se derulează în unitatea de învăţământ preuniversitar, la
solicitarea cadrelor didactice.
n)
sprijină conducerea școlii în asigurarea sănătăţii şi
securităţii elevilor;
o)
are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea calităţii
vieţii şi a activităţii elevilor.
p)
susţine conducerea școlii în organizarea şi în desfăşurarea de
programului „Școala după şcoală”.
Art. 79. (1) Asociaţia de părinţi a școlii poate atrage resurse
financiare extrabugetare, constând în contribuţii, donaţii, sponsorizări etc.,
din partea unor persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, care vor
fi utilizate pentru:
a)
modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii de
învăţământ preuniversitar, a bazei materiale şi sportive;
b)
acordarea de premii şi de burse elevilor;
c)
sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare;
d)
acordarea de sprijin financiar sau material copiilor care
provin din familii cu situaţie materială precară;
e)
alte activităţi care privesc bunul mers al unităţii de
învăţământ preuniversitar sau care sunt aprobate de adunarea generală a
părinţilor pe care îi reprezintă.
(2)
Fondurile colectate în condiţiile alin. (1) se cheltuiesc
numai prin decizia organizaţiilor părinţilor, din proprie iniţiativă sau în
urma solicitării consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ
preuniversitar.
Art. 80 (1) Şcoala Gimnazială Nr.27 încheie cu părinţii/tutorii
legali, în momentul înscrierii preşcolarilor sau a elevilor, în registrul unic
matricol, un contract educaţional, în care sunt înscrise drepturile şi
obligaţiile reciproce ale părţilor.
(2) Contractul educaţional este valabil pe toată perioada de
şcolarizare în cadrul școlii.
(3) Eventualele modificări se pot realiza printr-un act
adiţional acceptat de ambele părţi şi care se ataşază contractului educaţional.
Art. 81. Contractul educaţional se încheie în două exemplare în
original, câte unul pentru fiecare parte semnatară şi îşi produce efectele de
la data semnării.
Secțiunea 2. Şcoala
şi comunitatea.
Parteneriate/protocoale
între Şcoala Gimnazială Nr. 27 şi partenerii educaţionali
Art. 82. Autorităţile administraţiei publice locale, precum şi
reprezentanţi ai comunităţii locale colaborează cu consiliul de administraţie
şi cu directorul, în vederea optimizării activităţii şcolii.
Art. 83. Şcoala Gimnazială Nr.27 poate realiza, independent,
parteneriate cu asociaţii, fundaţii, instituţii de educaţie şi cultură,
organisme economice şi organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale sau alte
tipuri de organizaţii, în interesul beneficiarilor direcţi ai educaţiei.
Art. 84. Şcoala Gimnazială Nr.27, de sine stătător sau în
parteneriat cu autorităţile locale şi alte instituţii şi organisme publice şi
private: case de cultură, furnizori de formare continuă, parteneri sociali,
organizaţii nonguvernamentale şi altele asemenea, pot organiza la nivel local
centre comunitare de învăţare permanentă, pe baza unor oferte de servicii
educaţionale adaptate nevoilor specifice diferitelor grupuri-ţintă interesate.
Art. 85. Şcoala Gimnazială Nr. 27, în conformitate cu legislația
în vigoare, poate iniția, în parteneriat cu autorităţile publice locale şi cu
asociaţiile de părinţi, prin decizia consiliului de administraţie, activităţi
educative, recreative, de timp liber, pentru consolidarea competenţelor
dobândite sau de accelerare a învăţării, precum şi activităţi de învăţare
remedială cu elevii, prin programul "Şcoala după şcoală". Parteneriatul
se poate realiza și cu organizaţii nonguvernamentale, cu preocupări în domeniu.
Art. 86. (1) Parteneriatul cu autorităţile administraţiei publice
locale are ca obiectiv central derularea unor activităţi/programe educaţionale
care să favorizeze atingerea obiectivelor educaţionale stabilite de unitatea de
învăţământ preuniversitar.
(2)
Activităţile derulate în parteneriat nu pot avea
conotaţii politice, de propagandă electorală, de prozelitism religios sau care
contravin moralei sau legilor statului.
(3)
Autorităţile administraţiei publice locale asigură
condiţiile şi fondurile necesare implementării şi respectării normelor de
Sănătate și Securitate în Muncă şi pentru asigurarea securităţii elevilor şi a
personalului în perimetrul unităţii;
Art. 87.(1) Şcoala Gimnazială Nr. 27 încheie protocoale de
parteneriat cu ONG-uri, unităţi medicale, poliţie, jandarmerie, instituţii de
cultură, asociaţii confesionale, alte organisme, în vederea atingerii
obiectivelor educaţionale stabilite prin proiectul de dezvoltare
instituțională/planul de acțiune al școlii.
(2)
Protocolul conţine prevederi clare cu privire la
responsabilităţile părţilor implicate, cu respectarea prevederilor legale în
vigoare.
(3)
În cazul derulării unor activităţi în afara perimetrului
școlii, în protocol se va specifica concret cărei părţi îi revine
responsabilitatea asigurării securităţii elevilor.
(4)
Bilanţul activităţilor realizate va fi făcut public, prin
afişare la sediul unităţii, pe site-ul şcolii, prin comunicate de presă şi prin
alte mijloace de informare
(5)
Reprezentanţii părinţilor se vor implica direct în buna
derulare a activităţilor din cadrul parteneriatelor ce se derulează în unitatea
de învăţământ preuniversitar .
Art. 88. (1) Respectarea prevederilor prezentului regulament este
obligatorie pentru reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale
şi pentru orice alte persoane sau instituţii/organizaţii care intră în contact
cu instituţia de învăţământ preuniversitar.
Art. 89. (1) În cadrul
sedinţei de la începutul fiecarui an şcolar, profesorul diriginte/ învățătorul
va prezenta Regulamentulde Organizare şi Funcţionare a Unităţilor din
Învăţământul Preuniversitar, şi cel târziu, la a doua şedinţă din luna octombrie
va prezenta şi ROF (după ce Regulamentul de Organizare și Funcționare a fost
aprobat în Consiliul Profesoral). Cu aceste ocazii se va întocmi un proces-verbal
de luare la cunostinţă, care va fi semnat de către fiecare părinte .
(2) Profesorii diriginţi au
obligaţia organizării de şedinţe cu părinţii elevilor cel puțin de două ori pe
semestru, graficul de şedinţe va fi prezentat şi conducerii şcolii, directorul
având drept de a participa la aceste şedinţe. Dirigintele va anunţa agentul de
pază ori de câte ori organizează şedinţă şi îi va înmâna lista cu numele
părinţilor elevilor participanți ( cu scopul supravegherii identităţii
persoanelor care intră în şcoală în aceste situaţii). Procesele- verbale
încheiate cu această ocazie vor fi predate responsabilului Comisiei
diriginţilor.
(3) Conducerea școlii va organiza de minimum 2 ori pe an Şedinţa cu
părinţii pe şcoală, la care este obligatorie prezenţa Comitetului de părinţi al
fiecărei clase. Pentru aceasta, părinţii vor fi informaţi de către profesorii
diriginţi în scris/telefonic cu minimum 3 zile înainte.
(4)
Diriginţii implică în activităţile extracurriculare și pe părinţii elevilor.
Art. 90. (1)Cadrele didactice nu pot fi perturbate în timpul
desfăşurării activităţii didactice de niciun părinte;
(2) Părinţii pot asista la orele de curs numai pe baza invitaţiei transmise
de către învăţător/diriginte;
(3) Fotografierea/înregistrarea activităţii didactice şi a oricăror alte
activităţi desfăşurate în spaţiile şcolare ale şcolii poate fi făcută numai cu
acordul directorului şi al cadrului didactic care susţine activitatea respectivă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu