Capitolul X. PARTENERII EDUCAŢIONALI
Secţiunea 1. PĂRINŢII Drepturile părinţilor
Art. 191. Părintele/tutorele legal al elevului
are dreptul să decidă referitor la unitatea de învăţământ
preuniversitar unde va studia
elevul.
Art. 192. (1) Părintele/tutorele legal al
elevului are dreptul să fie informat periodic
referitor la situaţia
şcolară şi comportamentul propriului copil.
(2) Părintele/tutorele legal
al elevului are dreptul să dobândească informaţii referitoare numai la situaţia propriului copil.
Art. 193.(1) Părintele sau reprezentantul legal al copilului/elevului are acces în incinta unităţii
de învăţământ în concordanţă cu procedura de acces, dacă:
a)
a
fost solicitat/a fost programat pentru
o discuţie cu un cadru didactic sau cu directorul/directorul adjunct
al unităţii de învăţământ;
b)
desfăşoară activităţi în comun cu cadrele didactice;
c)
depune o cerere/alt document la secretariatul unităţii de învăţământ;
d)
participă la întâlnirile programate cu învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământ primar/profesorul diriginte;
e)
participă la acţiuni organizate de asociaţia de părinţi.
(2) Consiliul de administraţie are obligaţia
stabilirii procedurii de acces al părinţilor sau reprezentanţilor legali
în unităţile de învăţământ.
Art. 194. Părinţii sau reprezentanţii legali au dreptul
să se constituie în asociaţii cu personalitate juridică,
conform legislaţiei în vigoare.
Art. 195. Părintele/tutorele legal al elevului are dreptul să solicite rezolvarea unor stări conflictuale în care este implicat propriul copil/elev, prin discuţii amiabile,
cu respectarea următoarelor etape:
a) discuţie amiabilă
cu cadrul didactic
implicat;
b) discuţie amiabilă
cu profesorul pentru
învăţământul primar/diriginte;
c) solicitarea către director
a unei comisiei de mediere;
d) discuţie amiabilă
cu directorul școlii;
e) cerere scrisă
adresată conducerii Şcolii
27.
Îndatoririle părinţilor sau reprezentanţilor legali
Art. 196. (1) Potrivit prevederilor legale, părintele sau reprezentantul legal are
obligaţia de a asigura frecvenţa şcolară
a elevului în învăţământul obligatoriu şi de a lua măsuri pentru şcolarizarea
elevului până la finalizarea studiilor.
(2) Părintele sau reprezentantul legal care nu asigură şcolarizarea elevului în perioada
învăţământului obligatoriu
este sancţionat, conform legislaţiei în vigoare, cu amendă cuprinsă între 100
lei şi 1.000 lei ori este obligat să presteze
muncă în folosul comunităţii.
(3) Constatarea
contravenţiei şi aplicarea amenzilor contravenţionale prevăzute la alin. (2) se
realizează de către persoanele
împuternicite de primar în acest scop, la sesizarea consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ.
(4) Conform
legislaţiei în vigoare, la înscrierea copilului/elevului în unitatea de
învăţământ, părintele sau reprezentantul
legal are obligaţia de a prezenta documentele medicale solicitate, în vederea
menţinerii unui climat sănătos la
nivel de grupă/formaţiune de studiu/pentru evitarea degradării stării de
sănătate a celorlalţi elevi din colectivitate/ unitatea
de învăţământ.
(5) Părintele sau reprezentantul legal are obligaţia
ca, minimum o dată pe lună, să ia legătura
cu învăţătorul/institutorul/profesorul
pentru învăţământul primar/profesorul diriginte pentru a cunoaşte evoluţia copilului/elevului, prin mijloace
stabilite de comun acord. Prezenţa părintelui sau a reprezentantului legal va
fi consemnată în caietul
învăţătorului/ profesorului pentru învăţământ primar, profesorului diriginte,
cu nume, dată şi semnătură.
(6) Părintele sau reprezentantul
legal răspunde material pentru
distrugerile bunurilor din
patrimoniul unităţii de învăţământ, cauzate de elev.
(7) Părintele
sau reprezentantul legal al elevului din învăţământul primar are obligaţia să
îl însoţească până la intrarea în
unitatea de învăţământ, iar la terminarea activităţilor educative/orelor de
curs să îl preia. În cazul în care
părintele sau reprezentantul legal nu poate să desfăşoare o astfel de
activitate, împuterniceşte o altă persoană.
(8) Părintele
sau reprezentantul legal al elevului din învăţământul obligatoriu are obligaţia
de a-l susţine pe acesta în
activitatea de învăţare desfăşurată, inclusiv în activitatea
de învăţare realizată prin intermediul tehnologiei şi al internetului şi de a
colabora cu personalul unităţii de învăţământ pentru desfăşurarea în condiţii
optime a acestei
activităţi.
Art. 197. (1) Părintele/tutorele legal al elevului are acces în incinta unităţii
de învăţământ preuniversitar numai în unul din următoarele cazuri:
a)
a
fost solicitat/a fost programat pentru o
discuţie cu un cadru
didactic sau cu directorul
unităţii de învăţământ preuniversitar;
b) desfăşoară activităţi în comun cu cadrele didactice;
c) depune o cerere/alt document la secretariatul unităţii de
învăţământ preuniversitar;
d)
participă la întâlnirea lunară cu
dirigintele clasei/profesorul pentru învățământ primar. Pentru orice altă situaţie
neprevăzută care necesită
prezenţa părintelui, Consiliul
de administrație are obligaţia stabilirii procedurilor de acces a
părinţilor în școală.
Art. 198. (1) Părinţii sau reprezentanţii legali
ai elevilor au şi următoarele obligaţii:
a)
prin semnarea declaraţiei prin care acceptă
conţinutul prezentului Regulament declară
că au luat la cunoştinţă de regulile de disciplină ale
Şcolii Gimnaziale nr.27 şi îşi asumă
obligaţia de a supraveghea în mod activ asupra aplicării
prezentelor norme de către ei și de către copiii lor.
b) părinţii vor respecta programul şcolii;
c)
părinţii nu trebuie sa întrerupă
programul şcolar, mesajele urgente se vor transmite prin profesorul de serviciu atunci când
profesorul/învățătorul responsabil al clasei este implicat în activitatea
educaţională de la clasă;
d) părinţii vor folosi un limbaj formal,
civilizat, în dialogul cu personalul didactic
şi nedidactic al şcolii;
e) părinții vor susține obligativitatea unei comunicări empatice,
non-violente, aceea a adoptării unui comportament/limbaj
lipsit de etichete/umilitor; orice situaţie de violenţă psihologică - bullying
sau suspiciune de violenţă
psihologică - bullying face obiectul unei sesizări din partea oricărei persoane
care se află în anturajul elevului,
respectiv părintele, un membru al familiei, un alt copil sau un adult sau de
către victima însăşi, către un cadru didactic de referinţă din unitatea de învăţământ: educator/învăţător/diriginte/profesor/consilier şcolar/director sau personal auxiliar.
f)
părintelui aflat în stare de
ebrietate sau în orice altă stare fizică care ar pericliteaza siguranţa fizică
a elevilor nu i se va permite preluarea elevului sau intrarea în şcoală.
Art. 199. (1) Se interzice oricăror părinţi/tutori legali agresarea de orice fel
(fizică, psihică, verbala etc.), a elevilor sau a personalului Şcolii Gimnaziale nr.27.
(2) Conducerea școlii îşi rezervă dreptul de a anunţa autorităţile
competente (Direcţia Generală de Asistenţă Socială
şi Protecţia Copilului, Autoritatea Tutelară a sectorului 2 sau Secția de
poliţie), dacă un părinte nu îşi exercită
corect dreptul părintesc de creştere a elevului.
Art. 200. Părintele/tutorele legal al
elevului are dreptul să solicite rezolvarea unor stări conflictuale în care este implicat propriul copil/elev, prin discuţii amiabile,
cu respectarea următoarelor etape:
a)
discuţie amiabilă cu cadrul didactic
implicat;
b)
discuţie amiabilă cu profesorul pentru
învăţământul primar/diriginte;
c)
solicitarea către director a unei comisiei de mediere;
d)
discuţie amiabilă cu directorul școlii;
e)
cerere scrisă adresată
conducerii Şcolii 27.
Adunarea generală a părinţilor elevilor
clasei
Art. 201. (1) Părinţii/tutorii legali au dreptul să se constituie în asociaţii cu
personalitate juridică, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Asociaţia se organizează şi funcţionează în conformitate cu propriul statut.
Art. 202. (1) Adunarea generală a părinţilor elevilor clasei este constituită din
toţi părinţii/tutorii legali ai elevilor.
(2)
Adunarea generală a
părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevilor clasei are atribuţii de decizie
referitor la activităţile de
susţinere a cadrelor didactice şi a echipei manageriale a școlii, în demersul
de asigurare a condiţiilor necesare
educării copiilor.
(3)
În adunarea generală a
părinţilor/tutorilor legali ai
elevilor clasei se discută problemele generale ale colectivului de elevi şi nu situaţia concretă a unui elev.
Situaţia unui elev se discută individual,în scopul îndrumării/sprijinirii lui, de către
învățători/diriginți/consilierul școlar numai în prezenţa părintelui/tutorelui legal al elevului
respectiv.
Art. 203. Adunarea generală a părinţilor/tutorilor legali ai elevilor clasei se
convoacă de către profesorul pentru
învăţământul primar/diriginte împreună cu preşedintele comitetului de părinţi
al clasei, ori de câte ori aceştia consideră
necesar.
Comitetul de părinţi al clasei
Art. 204. (1) La nivelul fiecărei clase, se înfiinţează şi funcţionează comitetul de părinţi/tutori legali al clasei.
(2)
Comitetul de părinţi al clasei se
alege, prin majoritate simplă a voturilor, în fiecare an, în adunarea generală a părinţilor elevilor clasei.
(3)
Convocarea adunării generale pentru
alegerea comitetului de părinţi/tutori legali al clasei are loc în primele 30 zile de la începerea cursurilor anului şcolar.
(4)
Comitetul de părinţi al clasei se
compune din trei persoane: un preşedinte şi doi membri; în prima şedinţă de după alegere, membrii comitetului decid responsabilităţile fiecăruia, pe care
le comunică profesorului pentru învăţământul primar/diriginte;
(5)
Comitetul de părinţi al clasei
reprezintă interesele părinţilor/tutorilor legali ai elevilor clasei în
adunarea generală a părinţilor la nivelul şcolii,
în consiliul reprezentativ al părinţilor/tutorilor legali, în consiliul profesoral, în consiliul clasei
şi în relaţiile cu echipa managerială.
Art. 205. (1) Comitetul de părinţi
al clasei are următoarele atribuţii:
a)
pune în practică deciziile luate de
către adunarea generală a părinţilor/tutorilor legali; deciziile se iau în cadrul adunării generale a
părinţilor/tutorilor legali, cu majoritatea simplă a voturilor părinţilor/
tutorilor legali prezenţi;
b)
sprijină profesorii pentru
învăţământul primar/diriginţii în organizarea şi desfăşurarea de proiecte,
programe și activităţi educative extraşcolare;
c)
sprijină profesorii pentru învăţământul
primar/diriginţii în derularea
programelor de prevenire
și combatere a absenteismului în mediul școlar;
d)
atrage persoane fizice sau juridice
care, prin contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a activităţii educative
şi a bazei materiale din clasă şi din şcoală;
e)
sprijină conducerea unităţii de
învăţământ preuniversitar şi profesorii pentru învăţământul primar /diriginţii şi se implică activ în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ preuniversitar.
f)
sprijină unitatea de învăţământ preuniversitar şi diriginţii
în activitatea de consiliere şi de orientare
socio- profesională;
g)
se
implică activ în asigurarea securităţii elevilor pe durata
orelor de curs, precum şi la activităţile educative, extraşcolare
şi extracurriculare;
h)
prezintă adunării generale
a părinţilor/tutorilor legali ai elevilor
clasei, justificarea utilizării fondurilor.
(2) Preşedintele comitetului de părinţi al clasei reprezintă părinţii/tutorii legali clasei în relaţiile cu conducerea unităţii de școlare şi alte foruri, organisme
şi organizaţii.
Consiliul reprezentativ al părinţilor
Art. 206. (1) La nivelul Școlii Gimnaziale nr.27 funcţionează Asociația
părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale nr.27.
(2)
Asociația părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale nr.27 este compusă
din preşedinţii comitetelor de părinţi/tutori legali ai fiecărei
clase.
(3)
Asociațiile de părinți cu
personalitate juridică își desfășoară activitatea în conformitate cu propriul
statut de înființare, organizare și funcționare.
Art. 207. (1) Asociația părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale nr.27 îşi desemnează preşedintele şi 2 vicepreşedinţi
ale căror atribuţii se stabilesc imediat
după desemnare, de comun acord între cei 3,
şi se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
(2)
Asociația părinţilor elevilor
Școlii Gimnaziale nr.27 desemnează
reprezentanţii părinţilor în organismele de
conducere şi comisiile unităţii de învăţământ preuniversitar .
(3)
Asociația părinţilor elevilor
Școlii Gimnaziale nr.27 decide prin vot deschis, cu majoritatea voturilor celor prezenţi.
(4) Asociația
părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale nr.27 se organizează şi funcţionează în
conformitate cu propriul regulament
intern; regulamentul este avizat de consiliul reprezentativ al
părinţilor/tutorilor legali, prin majoritatea
voturilor membrilor prezenţi.
(5)
Preşedintele reprezintă consiliul reprezentativ al părinţilor în relaţia cu alte instituţii.
(6)
Preşedintele prezintă, anual,
raportul financiar consiliului reprezentativ al părinţilor.
Art. 208. Asociația părinţilor elevilor Școlii Gimnaziale nr.27 are următoarele atribuţii:
a)
propune școlii discipline şi domenii care să se studieze prin curriculumul la decizia şcolii;
b)
identifică surse de finanţare
extrabugetară şi propune
Consiliului de administraţie al școlii modul de folosire a acestora;
c)
sprijină parteneriatele educaţionale dintre școală şi instituţiile/organizaţiile cu rol educativ
din comunitatea locală;
d)
susţine școala în derularea
programelor de prevenire
şi de combatere a absenteismului şi a violenței în mediul şcolar;
e)
promovează imaginea școlii
în comunitatea locală;
f)
se
preocupă de conservarea, promovarea şi cunoaşterea tradiţiilor culturale specifice
minorităţilor în plan local, de dezvoltare
a multiculturalităţii şi a
dialogului cultural;
g)
susţine școala
în organizarea şi desfăşurarea tuturor
activităţilor;
h)
susţine conducerea școlii în organizarea şi în desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii, pe teme educaţionale;
i)
colaborează cu Comisia de protecţie
a copilului, cu organele de autoritate tutelară sau cu organizaţiile nonguvernamentale cu atribuţii în acest sens, în
vederea soluţionării situaţiei elevilor care au nevoie de ocrotire;
j) sprijină conducerea școlii în întreţinerea şi modernizarea bazei materiale;
k)
susţine școala în activitatea de consiliere şi orientare socio-profesională sau de integrare
socială a absolvenţilor;
l)
propune măsuri pentru
şcolarizarea elevilor din învăţământul obligatoriu;
m)
se
implică direct în derularea activităţilor din cadrul parteneriatelor ce se derulează
în unitatea de învăţământ preuniversitar, la solicitarea
cadrelor didactice.
n)
sprijină conducerea școlii în asigurarea
sănătăţii şi securităţii elevilor;
o)
are iniţiative şi se implică
în îmbunătăţirea calităţii vieţii şi a activităţii elevilor.
p)
susţine conducerea școlii
în organizarea şi în desfăşurarea de programului „Școala
după şcoală”.
Art. 209. (1) Asociaţia de părinţi a școlii poate atrage resurse financiare
extrabugetare, constând în contribuţii, donaţii,
sponsorizări etc. din partea unor persoane fizice sau juridice din ţară şi
străinătate, care vor fi utilizate pentru:
a)
modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii de învăţământ
preuniversitar, a bazei materiale şi sportive;
b)
acordarea de premii
şi de burse elevilor;
c)
sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare;
d)
acordarea de sprijin
financiar sau material
copiilor care provin
din familii cu situaţie materială
precară;
e)
alte activităţi care privesc
bunul mers al unităţii de învăţământ preuniversitar sau care sunt aprobate de adunarea
generală a părinţilor pe care îi reprezintă.
(2) Fondurile colectate
în condiţiile alin. (1) se cheltuiesc numai
prin decizia organizaţiilor părinţilor, din proprie
iniţiativă sau în urma solicitării consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ preuniversitar.
Contractul educaţional între Şcoala
Gimnazială nr. 27 şi părinţi
Art. 210. (1) Şcoala Gimnazială nr.27 încheie cu părinţii/tutorii legali, în
momentul înscrierii elevilor, în registrul unic matricol, un contract
educaţional, în care sunt înscrise drepturile şi obligaţiile reciproce ale părţilor.
(2)
Contractul educaţional este valabil pe toată perioada
de şcolarizare în cadrul școlii.
(3)
Eventualele modificări se pot
realiza printr-un act adiţional acceptat de ambele părţi şi care se atașează contractului educaţional.
Art. 211. Contractul educaţional se încheie în două exemplare în original, câte
unul pentru fiecare parte semnatară
şi îşi produce efectele de la data semnării.
Secțiunea 2. Şcoala şi comunitatea.
Parteneriate/protocoale între Şcoala Gimnazială nr. 27 şi partenerii educaţionali
Art. 212. Autorităţile administraţiei publice locale, precum şi reprezentanţi ai
comunităţii locale colaborează cu consiliul
de administraţie şi cu directorul, în vederea optimizării activităţii şcolii.
Art. 213. Şcoala Gimnazială nr.27 poate realiza, independent, parteneriate cu
asociaţii, fundaţii, instituţii de educaţie
şi cultură, organisme economice şi
organizaţii guvernamentale şi nonguvernamentale
sau alte tipuri de organizaţii, în interesul beneficiarilor direcţi ai educaţiei.
Art. 214. Şcoala Gimnazială nr.27, de sine stătător sau în parteneriat cu
autorităţile locale şi alte instituţii şi organisme
publice şi private: case de cultură, furnizori de formare continuă, parteneri
sociali, organizaţii nonguvernamentale
şi altele asemenea, pot organiza la nivel local centre comunitare de învăţare
permanentă, pe baza unor oferte
de servicii educaţionale adaptate
nevoilor specifice diferitelor grupuri-ţintă interesate.
Art. 215. Şcoala Gimnazială nr.27, în conformitate cu legislația în vigoare,
poate iniția, în parteneriat cu autorităţile publice
locale şi cu asociaţiile de părinţi, prin decizia consiliului de administraţie, activităţi educative, recreative, de timp liber, pentru consolidarea
competenţelor dobândite sau de accelerare a învăţării, precum şi activităţi de învăţare remedială cu elevii, prin
programul „Şcoala după şcoală”.
Parteneriatul se poate realiza
și cu organizaţii nonguvernamentale, cu preocupări în domeniu.
Art. 216. (1) Parteneriatul cu autorităţile administraţiei publice locale are ca
obiectiv central derularea unor activităţi/programe
educaţionale care să favorizeze atingerea obiectivelor educaţionale stabilite
de unitatea de învăţământ preuniversitar.
(2)
Activităţile derulate în
parteneriat nu pot avea conotaţii politice, de propagandă electorală, de
prozelitism religios sau care contravin
moralei sau legilor
statului.
(3)
Autorităţile administraţiei publice locale asigură condiţiile şi fondurile necesare
implementării şi respectării normelor de Sănătate
și Securitate în Muncă şi pentru asigurarea securităţii elevilor şi a personalului în perimetrul unităţii;
Art. 217. (1) Şcoala Gimnazială nr.27 încheie protocoale de parteneriat cu
ONG-uri, unităţi medicale, poliţie, jandarmerie, instituţii de cultură, asociaţii
confesionale, alte organisme, în vederea
atingerii obiectivelor educaţionale
stabilite prin proiectul de dezvoltare instituțională/planul de acțiune al școlii.
(2)
Protocolul conţine prevederi clare cu privire la responsabilităţile părţilor implicate, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(3)
În cazul derulării unor activităţi
în afara perimetrului școlii, în protocol se va specifica concret cărei părţi
îi revine responsabilitatea asigurării
securităţii elevilor.
(4)
Bilanţul activităţilor realizate
va fi făcut public, prin afişare la sediul unităţii,
pe site-ul şcolii,
prin comunicate de presă şi prin alte mijloace
de informare
(5)
Reprezentanţii părinţilor
se vor implica direct în buna derulare
a activităţilor din cadrul parteneriatelor ce se derulează în unitatea de învăţământ preuniversitar .
Art. 218. Respectarea prevederilor prezentului regulament este obligatorie
pentru reprezentanţii autorităţilor administraţiei
publice locale şi pentru orice alte persoane sau instituţii/organizaţii care
intră în contact cu instituţia de învăţământ
preuniversitar.
Art. 219. (1) În cadrul ședinței de la începutul fiecărui an şcolar, profesorul
diriginte/ învățătorul va prezenta Regulamentul
de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar, şi
cel târziu, la a doua şedinţă din luna octombrie
va prezenta şi ROF (după ce Regulamentul de Organizare și Funcționare a fost
aprobat în Consiliul profesoral). Cu aceste ocazii se va întocmi un
proces-verbal de luare la cunoștință, care
va fi
semnat de către fiecare
părinte.
(2)
Profesorii diriginţi au obligaţia
organizării de şedinţe cu părinţii elevilor, iar graficul de şedinţe va fi prezentat şi conducerii şcolii, directorul
având drept de a participa la aceste şedinţe. Dirigintele va anunţa agentul de pază ori de câte ori
organizează şedinţă şi îi va înmâna lista cu numele părinţilor elevilor
participanți (cu scopul supravegherii identităţii persoanelor care intră
în şcoală în aceste situaţii). Procesele verbale încheiate cu această ocazie vor fi predate responsabilului Comisiei diriginţilor.
(3)
Conducerea școlii va organiza
de minimum 2 ori
pe an ședinţa cu părinţii pe şcoală, la care este obligatorie prezenţa Comitetului de
părinţi al fiecărei clase. Pentru aceasta, părinţii vor fi informaţi de către profesorii diriginţi în scris/telefonic cu minimum 3 zile înainte.
(4)
Diriginţii implică în activităţile extracurriculare și părinţii elevilor.
Art. 220. (1) Cadrele didactice nu pot fi
perturbate în timpul desfăşurării
activităţii didactice de niciun părinte;
(2)
Părinţii pot asista la orele de curs numai pe baza invitaţiei transmise de către învăţător/diriginte;
(3) Fotografierea/înregistrarea
activităţii didactice şi a oricăror alte activităţi desfăşurate în spaţiile
şcolare ale şcolii poate fi
făcută numai cu acordul
directorului şi al cadrului didactic care susţine activitatea respectivă.
CAPITOLUL XI. DISPOZIŢII TRANZITORII ŞI FINALE
Art. 221. (1) În unităţile de învăţământ fumatul
este interzis, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
(2) În timpul
orelor de curs, al examenelor şi al concursurilor este interzisă utilizarea telefoanelor mobile, inclusiv în timpul activităţilor educaţionale care se desfăşoară în afara unităţilor
de învăţământ; prin excepţie
de
la această prevedere, este permisă utilizarea acestora în timpul orelor de
curs, numai la solicitarea cadrului didactic,
în situaţia folosirii lor în procesul educativ. În situaţii de urgenţă,
utilizarea telefonului mobil este permisă
cu acordul cadrului didactic. Pe durata orelor de curs telefoanele mobile se
păstrează în locuri special amenajate
din sala de clasă, setate astfel încât să nu deranjeze procesul educativ.
Art. 222. (1) În unităţile de învăţământ se asigură dreptul fundamental la
învăţătură şi este interzisă orice formă
de discriminare a copiilor/elevilor şi a personalului din unitate.
(2) În unităţile de învăţământ sunt interzise măsurile
care pot limita
accesul la educaţie
al elevilor.
Art. 223. (1)La elaborarea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a
regulamentului intern se respectă şi prevederile
din Statutul elevului, aprobat prin ordin al ministrului educaţiei.
Art. 224. (1) Prezentul regulament intră în vigoare din data aprobării lui de
către Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale nr.27.
(2) La
începutul fiecărui an şcolar prezentul regulament precum şi ROFUIP, aprobat prin Ordinul M.E. 4183/04.07.2022, vor fi prezentate
cadrelor didactice, personalului didactic auxiliar şi nedidactic, elevilor şi părinţilor acestora, întocmindu-se
procese verbale de luare la cunoştinţă
a prevederilor acestora.
(3) Prezentul
Regulament conţine 72 (șaptezeciși două) de pagini, a fost dezbătut şi adoptat
de către Consiliul profesoral din
data de 19 octombrie 2023 şi a fost aprobat în şedinţa Consiliului de
Administraţie din data de 19 octombrie
2023.
Art. 225. Anexele 1, 2, 3 și 4 fac parte
din prezentul regulament.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu