PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂ
REPARTIZAREA PREŞCOLARILOR/ELEVILOR ÎNSCRIŞI
ÎN GRUPELE/CLASELE DE ÎNCEPUT DE NIVEL: GRUPA MICĂ, CLASA PREGĂTITOARE, CLASA A V-A, PRIN DISTRIBUIREA ALEATORIE A ACESTORA ÎN FORMAȚIUNILE DE STUDIU
P.O. 127
Ediţia: II-a, 15.03.2024, Revizia
2
1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea și aprobarea ediției
sau, după caz, a reviziei
în cadrul ediției
procedurii documentate
Nr. Crt |
Elemente privind
responsabilii/ operațiunea |
Numele și prenumele |
Funcția |
Data |
Semnătura |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1.1 |
Elaborat |
Mihalcea Ruxandra Ioana |
Membru CEAC |
13.03.2024 |
|
1.2 |
Verificat |
Sasu Claudia Cristina |
Responsabil CEAC |
14.03.2024 |
|
1.3 |
Aprobat |
Vătui Simona
Alina |
Director |
15.03.2024 |
|
2. Situaţia ediţiilor şi a reviziilor
în cadrul ediţiilor
procedurii
Nr. Crt |
Ediția sau,
după caz, revizia
în cadrul ediției |
Componenta revizuită |
Modalitatea reviziei |
Data de la care
se aplică prevederile ediției sau reviziei ediției |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2.1 |
Ediția I-a |
|
|
30.03.2021 |
2.2 |
Revizia 0 |
|
|
|
2.3 |
Revizia 1 |
|
|
18.10.2021 |
2.4 |
Revizia 2 |
|
|
28.03.2022 |
2.5 |
Revizia 3 |
|
|
12.08.2022 |
2.6 |
Ediția II-a |
|
|
06.03.2023 |
2.7 |
Revizia 1 |
|
|
25.08.2023 |
2.8 |
Revizia 2 |
|
|
15.03.2024 |
3.
Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia
din cadrul ediţiei
procedurii
Nr. Crt |
Scopul difuzării |
Ex. nr. |
Compartiment |
Funcția |
Nume și prenume |
Data primirii |
Semnătura |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
3.1 |
Informare / Aplicare |
|
Didactic |
Membru CEAC |
Mihalcea Ruxandra Ioana |
15.03.2024 |
|
3.2 |
Informare / Aplicare |
|
Didactic |
Secretar CEAC |
Ștefănuț Cristiana |
15.03.2024 |
|
3.3 |
Aprobare |
|
Didactic |
Director |
Vătui Simona
Alina |
15.03.2024 |
|
3.4 |
Verificare |
|
Didactic |
Responsabil CEAC |
Sasu Claudia Cristina |
15.03.2024 |
|
3.5 |
Arhivare |
|
Didactic |
Secretar CEAC |
Ștefănuț Cristiana |
|
|
4. Scopul procedurii
4.1. Stabilește
modul de realizare
a activității, compartimentele și persoanele implicate
Prezenta procedură
reglementează modalitatea de constituire a formaţiunilor de studiu în
învăţământul preuniversitar, prin distribuirea aleatorie
a preşcolarilor/elevilor, cu respectarea
principiului nediscriminării, al asigurării echităţii
şi egalităţii de şanse, al transparenţei, al incluziunii, al centrării educaţiei pe beneficiarii primari ai
acesteia, al accesibilităţii şi disponibilităţii, al interesului superior al copilului/elevului.
4.2.
Dă asigurări
cu privire la existența documentației adecvate derulării activității
4.3. Asigură continuitatea activității, inclusiv
în condiții de fluctuație a personalului
4.4.
Sprijină auditul și/sau alte organisme abilitate
în acțiuni de auditare și/sau control, iar pe director, în luarea deciziei
4.5. Alte scopuri
5. Domeniul de aplicare
5.1. Precizarea (definirea) activității la care se referă procedura
operațională:
Dispoziţiile prezentei
proceduri se aplică în unitatea de învăţământ la grupele de nivel preşcolar,
precum şi la clasele de învăţământ
primar și gimnazial în care se constituie cel puţin două formaţiuni de studiu
la grupele/clasele de început de nivel: grupa mică, clasa pregătitoare, clasa a V-a.
5.2.
Delimitarea explicită
a activității procedurate în cadrul portofoliului de activități desfășurate de unitate:
Activitatea este relevantă ca importanță, fiind procedurată distinct
în cadrul unității.
Procedura se aplică de
comisia de înscriere şi
distribuire aleatorie a preşcolarilor/elevilor, conform Procedurii de
distribuţie aleatorie a
antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor în formaţiunile de studiu, aprobată
prin Ordinul nr. 3945/2024.
5.3. Listarea principalelor activități de care depinde și/sau care depind de activitatea procedurată: De activitatea procedurată depind toate celelalte
activități din cadrul unității, datorită
rolului pe care această
activitate îl are în cadrul
derulării corecte și la timp a tuturor
proceselor.
5.4.
Listarea compartimentelor furnizoare de date și/sau beneficiare de rezultate ale activității procedurate:
5.4.1.
Compartimente furnizoare de date:
Toate compartimentele.
5.4.2.
Compartimente furnizoare de rezultate:
Toate compartimentele.
5.4.3.
Compartimente implicate
în procesul activităţii:
Didactic.
6. Documente
de referință
6.1. Reglementări internaționale:
-
Regulamentul
(UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte
prelucrarea datelor cu caracter personal
şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE
(Regulamentul general privind
protecţia datelor).
6.2.
Legislație primară:
-
Ordinul nr. 3945/2024 privind aprobarea Procedurii de distribuţie aleatorie a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor în formaţiunile de studiu;
- Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023,
cu modificările și completările ulterioare;
-
Ordinului ministrului educaţiei nr. 6.072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul
sistemului naţional de învăţământ preuniversitar şi superior, cu modificările ulterioare;
- Ordinul nr. 6134/2016 privind
interzicerea segregării şcolare
în unităţile de învăţământ preuniversitar;
-
Ordonanţa nr. 137/2000 privind
prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, cu modificările și completările ulterioare;
-
Ordinul nr. 4183/2022 pentru
aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, cu modificările și completările ulterioare.
6.3.
Legislație secundară:
-
Ordin nr. 600/2018 privind
aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 387 din 07.05.2018;
-
Instrucţiunea
nr. 1/2018 din 16 mai 2018 privind aplicarea unitară la nivelul unităţilor de
învăţământ preuniversitar a
Standardului 9 - Proceduri prevăzut în Codul controlului intern managerial al
entităţilor publice, aprobat
prin Ordinul secretarului general al Guvernului nr. 600/2018;
-
Ordinul nr.
6223/2023 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi funcţionare a
consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar.
6.4.
Alte documente, inclusiv reglementări interne
ale unității:
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al unității;
- Regulamentul Intern al unității;
-
Decizii ale Conducătorului unității;
-
Hotărâri ale Consiliului de Administrație;
- Circuitul documentelor;
-
Alte acte normative.
7. Definiții
și abrevieri
7.1. Definiții ale termenilor:
Nr. Crt |
Termenul |
Definiția și / sau,
dacă este cazul,
actul care definește termenul |
1 |
2 |
3 |
7.1.1 |
Procedură documentată |
Modul
specific de realizare a unei activități sau a unui proces, editat pe suport de hârtie sau în format electronic; procedurile documentate pot fi proceduri de sistem şi proceduri operaţionale; |
7.1.2 |
Procedură de sistem (procedură generală) |
Descrie un proces sau o activitate care se desfăşoară la nivelul entității publice aplicabil/aplicabilă majorității sau tuturor compartimentelor dintr-o entitate publică; |
7.1.3 |
Procedură operaţională (procedură de lucru) |
Procedură care
descrie un proces
sau o activitate care se desfăşoară la nivelul unuia
sau mai multor
compartimente dintr-o entitate, fără aplicabilitate la nivelul întregii entități publice; |
7.1.4 |
Document |
Act prin
care se adeverește, se constată sau
se preconizează un fapt, se conferă un drept, se recunoaște o obligație
respectiv text scris sau tipărit
inscripție sau altă mărturie servind la cunoașterea
unui fapt real actual sau din trecut; |
7.1.5 |
Aprobare |
Confirmarea scrisă, semnătura şi datarea
acesteia, a autorităţii desemnate de a fi de acord cu aplicarea respectivului document în organizaţie; |
7.1.6 |
Verificare |
Confirmare prin examinare şi furnizare de dovezi obiective de către autoritatea desemnată (verificator), a faptului că sunt satisfăcute
cerinţele specificate, inclusiv cerinţele Comisiei de Monitorizare; |
7.1.7 |
Formațiuni de studiu |
Grupe/Clase
constituite în conformitate cu prevederile
art. 23 din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023. |
7.2.
Abrevieri ale termenilor:
Nr. Crt |
Abrevierea |
Termenul abreviat |
1 |
2 |
3 |
7.2.1 |
P.S. |
Procedură de sistem |
7.2.2 |
P.O. |
Procedură operațională |
7.2.3 |
E |
Elaborare |
7.2.4 |
V |
Verificare |
7.2.5 |
Ap. |
Aplicare |
7.2.6 |
Ah. |
Arhivare |
7.2.7 |
SIIIR |
Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România |
8. Descrierea procedurii
8.1. Generalități:
Prezenta procedură
reglementează modalitatea de constituire a formaţiunilor de studiu în
învăţământul preuniversitar, prin distribuirea aleatorie
a preşcolarilor/elevilor, cu respectarea
principiului nediscriminării, al asigurării echităţii
şi egalităţii de şanse, al transparenţei, al incluziunii, al centrării educaţiei pe beneficiarii primari ai
acesteia, al accesibilităţii şi disponibilităţii, al interesului superior al copilului/elevului, în conformitate cu prevederile Procedurii de distribuţie aleatorie
a antepreşcolarilor/preşcolarilor/elevilor în formaţiunile de studiu, aprobată prin Ordinul nr. 3945/2024.
Pentru respectarea obligației prevăzute de legislație, unitatea de învăţământ preuniversitar distribuie în mod echitabil, în formaţiuni de studiu, şi următoarele categorii de preşcolari/elevi:
- copiii cu cerinţe educaţionale speciale;
- cei care repetă anul şcolar;
-
cei care nu au parcurs ciclul
preşcolar sau l-au parcurs incomplet;
-
cei a căror limbă maternă diferă de limba de predare;
- cei transferaţi dintr-o altă ţară/unitate de învăţământ/clasă;
-
cei admişi pe
locurile distinct alocate candidaţilor cu cerinţe educaţionale speciale sau pe
locurile speciale pentru romi.
Criteriile pe baza cărora
se constituie formațiunile de studiu sunt:
1. Transparență;
2. Echitate;
3. Nondiscriminare;
4. Incluziune.
La constituirea formațiunilor de studiu vor respecta prevederile procedurii privind Segregarea
școlară.
8.2.
Documente utilizate:
8.2.1. Lista și proveniența documentelor:
1. Decizia de numire pentru Comisia de înscriere și
distribuire aleatorie a copiilor/elevilor din unitatea de învăţământ;
2. Listele finale privind
copiii/elevii înscrişi, generate
din Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR);
3. Listele privind formațiunile de studiu rezultate;
4. Listele cuprinzând cadrele didactice repartizate, care
preiau preșcolarii din grupa mică în educaţia
timpurie, elevii din clasa pregătitoare în învăţământul primar, elevii
din clasa a V-a în învăţământul gimnazial;
5. Documente pentru asigurarea corectitudinii activității:
a.
Proces-verbal al Consiliului de administrație privind constituirea formațiunilor de studiu;
b.
Hotărâri CA;
c. Decizii director.
8.2.2.
Conținutul și rolul documentelor:
-
Documentele utilizate
în elaborarea prezentei
proceduri au rolul de a reglementa modalitatea de implementare a activității procedurate;
-
Accesul, pentru fiecare Compartiment, la legislaţia aplicabilă, se face prin programul informatic
la care au acces salariaţii unității.
8.2.3.
Circuitul documentelor:
-
Pentru asigurarea condiţiilor necesare cunoaşterii și aplicării de către salariaţii unității a prevederilor legale care reglementează activitatea procedurată, elaboratorul va difuza procedura
conform pct.3.
8.3.
Resurse necesare:
8.3.1.
Resurse materiale:
-
Computer;
-
Imprimantă;
- Copiator;
- Consumabile (cerneală/toner);
-
Hârtie xerox;
- Dosare.
8.3.2.
Resurse umane:
-
Conducătorul unității;
- Compartimentele prevăzute
în organigrama unității.
8.3.3.
Resurse financiare:
-
Conform Bugetului aprobat al unității.
8.4.
Modul de lucru:
8.4.1.
Planificarea operațiunilor și acțiunilor activității:
Operațiunile și acțiunile
privind activitatea procedurată se vor derula de către toate compartimentele implicate, conform instrucțiunilor din prezenta procedură.
8.4.2.
Derularea operațiunilor și acțiunilor activității:
Formațiunile de studiu
se constituie prin hotărâre a Consiliului de Administrație, conform
prevederilor legale, pe baza criteriilor de transparență, echitate,
nondiscriminare și de incluziune.
Activitatea de constituire a formațiunilor
de studiu se realizează cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
În acest sens,
în unitatea de învățământ, se vor lua cel puțin
următoarele măsuri obligatorii:
1) Asigurarea transparenței procesului de repartizare a preșcolarilor/elevilor în grupe/clase;
2) Evitarea segregării de orice tip;
3)
Instruirea corespunzătoare a membrilor Consiliului de administrație al unității, a membrilor comisiei
de înscriere și distribuire aleatorie
a copiilor/elevilor din unitatea de învăţământ.
Pentru repartizarea preşcolarilor/elevilor
înscrişi în grupele/clasele de început de nivel de studiu, la nivelul unităţii
de învăţământ se constituie comisia
de înscriere şi distribuire aleatorie
a preşcolarilor/elevilor, a cărei componenţă este următoarea:
a)
preşedinte - directorul/directorul adjunct al unităţii
de învăţământ;
b)
secretar - secretarul-şef/secretarul unităţii
de învăţământ sau un cadru didactic/informatician, în situaţia în care unitatea
de învățământ nu are un secretar;
c)
membri - cadrele didactice
care preiau grupele/clasele de început de ciclu de învăţământ, informaticieni, secretari.
După finalizarea procesului de înscriere, Comisia de înscriere şi distribuire aleatorie a preşcolarilor/elevilor propune
componenţa formaţiunilor de studiu şi Consiliul de administraţie aprobă
formaţiunile de studiu,
cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte
de începerea cursurilor noului an şcolar.
Data la care are loc şedinţa de distribuire aleatorie a preşcolarilor/elevilor în formaţiunile de studiu se afişează la avizierul/pe site-ul
unităţii de învăţământ, astfel încât părinţii
sau reprezentanţii legali ai copiilor/elevilor să fie informaţi
şi să poată participa, în calitate de observatori, la repartizarea pe grupe/clase a acestora.
Se va adopta un algoritm obiectiv
de repartizare a copiilor/elevilor, bazat pe transparență și cu respectarea prevederilor Ordonanței nr.
137/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care să prevină
toate formele de discriminare. Astfel,
repartizarea copiilor/elevilor se face în baza prezentei proceduri, respectând
criteriile de transparență, echitate, nondiscriminare și incluziune.
Unitatea de învățământ, prin Consiliul de Administrație, hotărăște
modalitatea cea mai potrivită de repartizare a copiilor/elevilor. Indiferent de varianta/modalitatea adoptată pentru constituirea formațiunilor de studiu, se va respecta
echilibrarea numărului de copii/elevi pe grupă/clasă/formațiune și se se va asigura
mixarea acestora astfel
încât diversitatea socială,
etnică, culturală etc. să fie reflectată în fiecare grupă/clasă/clădire/ultimele două bănci/altele etc.
I. DESCRIEREA
PROCEDURII DE DISTRIBUŢIE ALEATORIE A PREŞCOLARILOR ÎN FORMAŢIUNILE DE STUDIU ÎN GRUPELE
MICI (EDUCAŢIE TIMPURIE)
Constituirea formaţiunilor de copii în educaţia timpurie,
respectiv în grupele
mici din grădiniţă
se realizează după finalizarea procesului de înscriere în educaţia timpurie.
Consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ optează pentru una dintre variantele de distribuire aleatorie a preşcolarilor în formaţiunile de studiu
în educaţia timpurie - grădiniţă, după cum urmează:
a)
în ordine alfabetică;
b)
prin tragere la sorţi.
După finalizarea procesului de
înscriere în educația timpurie, secretarul comisiei, prin export din Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR),
generează Lista nominală finală a copiilor
înscriși în grădiniță, în vederea constituirii formatiunilor de studiu.
Comisia de înscriere
şi distribuire aleatorie
a preşcolarilor din unitatea de învăţământ, pe baza listei finale a copiilor înscrişi în
grădiniţă, generată din SIIIR, grupează copiii după cum urmează: LISTA 1:
a)
Fete - vârsta de 3 ani împliniţi până la data de 31 august a anului şcolar
în curs inclusiv;
b)
Băieţi - vârsta de 3 ani împliniţi până la data de 31 august a anului şcolar
în curs inclusiv;
c)
Preşcolari a căror limbă maternă diferă de limba de predare
- vârsta de 3 ani împliniţi până la data de 31 august a anului şcolar
în curs inclusiv.
LISTA 2:
a)
Fete - vârsta de 3 ani împliniţi până la data de 31 decembrie a anului în curs inclusiv;
b)
Băieţi - vârsta de 3 ani împliniţi până la data de 31 decembrie a anului în curs inclusiv;
c)
Preşcolari a căror limbă maternă diferă de limba de predare
- vârsta de 3 ani împliniţi până la data de 31 decembrie a anului în curs inclusiv.
Pentru constituirea
formaţiunilor de studiu în ordine alfabetică, Comisia de înscriere şi distribuire aleatorie a preşcolarilor din unitatea de
învăţământ ordonează alfabetic lista finală a copiilor înscrişi în grădiniţă, grupaţi pe categorii, conform prevederilor anterioare, şi îi distribuie alternativ, astfel: primul copil
din lista 1, respectiv din lista 2 la grupa mică A, al doilea copil din lista
1, respectiv din lista 2 la grupa mică B şi aşa mai departe, utilizându-se, pe rând, fiecare
listă cu copiii
dispuşi alfabetic.
În situaţia în care constituirea formaţiunilor de studiu se face în ordine alfabetică, preşcolarii a căror limbă maternă
diferă de limba de predare
se distribuie alternativ conform prevederilor prevăzute anterior.
Pentru constituirea
formaţiunilor de studiu prin tragere la sorţi, comisia de înscriere şi distribuire a preşcolarilor din unitatea de învăţământ
extrage, pe rând, copiii din lista finală a copiilor înscrişi în grădiniţă, grupaţi pe categorii,
şi se distribuie alternativ, astfel: numele primului
copil se extrage din lista
1 pentru grupa mică A, numele celui de-al doilea copil din lista 1 pentru grupa mică B, până la repartizarea pe grupe a copiilor de pe
lista 1. În aceeaşi manieră se repartizează copiii de pe lista 2. Extragerea se face alternativ, fete,
băieţi, şi preşcolari a căror limbă maternă diferă de limba de predare până la finalizarea constituirii formaţiunilor de studiu.
În cazul gemenilor/tripleţilor,
părintele sau reprezentantul legal depune/transmite o declaraţie la unitatea
de învăţământ prin care precizează dacă doreşte repartizarea fraţilor în aceeaşi
grupă sau în grupe diferite.
În situaţia în care părintele
sau reprezentantul legal doreşte înscrierea fraţilor în aceeaşi
grupă, aceştia sunt repartizaţi în grupa în care a fost distribuit primul dintre fraţi.
Preşcolarii cu cerinţe
educaţionale speciale sunt repartizaţi, echitabil, la nivelul tuturor grupelor,
în funcţie de tipul de
tulburare/afecţiune/dizabilitate/dificultate de învăţare, fără să se aplice
procedurile menţionate la prezentul punct.
Comisia de înscriere şi distribuire aleatorie
a preşcolarilor din unitatea de învăţământ înaintează Consiliului de administraţie, spre aprobare, componenţa fiecărei
formaţiuni de studiu rezultate.
II. DESCRIEREA
PROCEDURII DE DISTRIBUŢIE ALEATORIE A ELEVILOR
ÎN FORMAŢIUNILE DE STUDIU LA CLASA
PREGĂTITOARE (nivel primar)
Constituirea formaţiunilor de
elevi în clasa pregătitoare se realizează după finalizarea procesului de înscriere.
Consiliul de administraţie al unităţii de
învăţământ optează pentru una dintre variantele de distribuire aleatorie
a formaţiunilor de studiu în clasa pregătitoare, după cum urmează:
a)
în ordine alfabetică;
b)
prin tragere la sorţi.
Secretarul comisiei, prin export
din Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR), generează Lista nominală
finală a elevilor
înscrişi în clasa pregătitoare, în vederea constituirii formatiunilor de studiu.
Comisia de înscriere
şi distribuire aleatorie
a elevilor din unitatea de învăţământ, pe baza listei
finale a elevilor înscrişi în clasa pregătitoare, generată din Sistemul
informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR),
grupează elevii după cum urmează:
LISTA 1:
a)
Fete - vârsta de 6 ani împliniţi până la data de 31 august a anului şcolar
în curs inclusiv;
b)
Băieţi - vârsta de 6 ani împliniţi până la data de 31 august a anului şcolar
în curs inclusiv;
c)
Elevii a căror
limbă maternă diferă de limba de predare - vârsta de 6 ani împliniţi până la
data de 31 august a anului şcolar
în curs inclusiv;
d)
Elevii care nu
au parcurs ciclul preşcolar sau l-au parcurs incomplet, elevii care repetă anul
şcolar sau s-au retras din motive medicale - vârsta de 6 ani împliniţi până la data de 31 august a anului şcolar în curs inclusiv.
LISTA 2:
a)
Fete - vârsta de 6 ani împliniţi până la data de 31 decembrie a anului şcolar
în curs inclusiv;
b)
Băieţi - vârsta de 6 ani împliniţi până la data de 31 decembrie a anului şcolar
în curs inclusiv;
c)
Elevii a căror
limbă maternă diferă de limba de predare - vârsta de 6 ani împliniţi până la
data de 31 decembrie a anului şcolar
în curs inclusiv;
d)
Elevii care nu
au parcurs ciclul preşcolar sau l-au parcurs incomplet, elevii care repetă anul
şcolar sau s-au retras din motive
medicale - vârsta de 6 ani împliniţi până la data de 31 decembrie a anului
şcolar în curs inclusiv.
Pentru constituirea formaţiunilor de studiu în ordine alfabetică,se ordonează alfabetic
elevii din lista finală, grupaţi pe categorii, conform prevederilor anterioare, şi se distribuie alternativ, astfel: primul elev din lista 1, respectiv primul elev din
lista 2, fete, respectiv băieţi, la clasa pregătitoare A, al doilea elev din lista
1, respectiv din lista 2, fete, respectiv
băieţi, la clasa pregătitoare B, şi aşa mai departe,
utilizându-se, pe rând, fiecare listă cu elevii dispuşi alfabetic.
În situaţia în care constituirea formaţiunilor de studiu se face în ordine alfabetică, elevii a căror limbă maternă
diferă de limba de predare
şi elevii care nu au parcurs ciclul
preşcolar sau l-au parcurs incomplet, precum şi elevii
care repetă anul şcolar sau cei care s- au retras din motive medicale
se distribuie alternativ, conform acestei prevederi.
Pentru constituirea formaţiunilor de studiu prin tragere la sorţi,
se extrag,
pe rând, elevii
din lista finală,
grupaţi pe categorii, şi se distribuie alternativ, astfel: numele
primului elev se extrage din lista 1 pentru clasa
pregătitoare A, numele celui de-al doilea elev din lista 1 pentru clasa
pregătitoare B, până la repartizarea
pe clase a elevilor de pe lista 1. În aceeaşi manieră se repartizează elevii de
pe lista 2. Extragerea se va face
alternativ, fete, băieţi, elevi a căror limbă maternă diferă de limba de
predare, elevi care nu au parcurs
ciclul preşcolar sau l-au parcurs
incomplet, elevi care repetă anul şcolar sau cei care s- au retras din motive medicale
până la finalizarea constituirii formaţiunilor de studiu.
Copiii cu cerinţe educaţionale speciale sunt repartizaţi echitabil, la nivelul
tuturor claselor, în funcţie de tipul de tulburare/afecţiune/dizabilitate/dificultate de învăţare, fără să se aplice procedurile menţionate la prezentul
punct.
În cazul gemenilor/tripleţilor,
părintele sau reprezentantul legal depune/transmite o declaraţie la unitatea
de învăţământ prin care precizează dacă doreşte repartizarea fraţilor în aceeaşi
clasă sau în clase diferite. În situaţia în care părintele
sau reprezentantul legal doreşte înscrierea fraţilor în aceeaşi
clasă, aceştia sunt repartizaţi în clasa în care a fost distribuit primul dintre fraţi.
Comisia de înscriere şi distribuire aleatorie a elevilor din unitatea de învăţământ înaintează Consiliului de administraţie, spre aprobare, componenţa fiecărei formaţiuni de studiu rezultate.
III. DESCRIEREA
PROCEDURII DE DISTRIBUŢIE ALEATORIE A ELEVILOR ÎN FORMAŢIUNILE DE STUDIU LA CLASA A V-A (nivel gimnazial)
Formaţiunile de elevi care trec din clasa a IV-a în clasa a V-a îşi păstrează, de regulă, aceeaşi
componenţă pe care au avut-o
la ciclul primar.
În cazul unităţii de învăţământ
cu structuri, în care se organizează clasa a V-a doar la nivelul unităţii cu personalitate juridică, Consiliul de
administraţie decide dacă păstrează componenţa formaţiunilor din ciclul primar sau dacă se constituie alte
formaţiuni de studiu, caz în care se aplică prevederile prezentei proceduri, astfel încât să se prevină
segregarea de orice
tip.
Pentru formaţiunile de elevi
nou-constituite în clasa a V-a (nivel gimnazial), acolo unde sunt două sau mai multe clase a V-a, Consiliul
de administraţie al unităţii de învăţământ optează
pentru una dintre variantele de distribuire aleatorie
a elevilor în formaţiuni de studiu, după
cum urmează:
a)
în ordine alfabetică;
b)
prin tragere la sorţi.
Secretarul comisiei, prin
export din Sistemul informatic integrat al învăţământului din România (SIIIR), generează Lista nominală finală a elevilor
înscrişi în clasa a V-a, în vederea constituirii formatiunilor de studiu.
Comisia de înscriere şi distribuire
aleatorie a elevilor din unitatea de învăţământ, pe baza listei finale a elevilor
înscrişi în clasa
a V-a, grupează elevii după cum urmează:
a)
Fete;
b)
Băieţi;
c)
Elevii a căror limbă maternă
diferă de limba de
predare;
d)
Elevii care repetă anul şcolar;
e)
Elevii transferaţi dintr-o altă ţară/unitate de învăţământ/clasă.
Pentru constituirea
formaţiunilor de studiu în ordine alfabetică, elevii, ordonaţi alfabetic pe criteriul de gen fete-băieţi, sunt distribuiţi
alternativ, astfel: primul elev - fată, respectiv băiat, la clasa a V-a A, al doilea elev din lista 1 - fete,
respectiv din lista
2 - băieţi, la clasa
a V-a B, şi aşa mai departe,
utilizându-se, pe rând,
fiecare listă cu elevii dispuşi alfabetic. În situaţia în care constituirea
formaţiunilor de studiu se face în
ordine alfabetică, elevii a căror limbă maternă diferă de limba de predare,
elevii care repetă anul şcolar şi
elevii transferaţi dintr-o altă ţară/unitate de învăţământ/clasă se distribuie
alternativ conform acestei prevederi.
Pentru constituirea formaţiunilor de studiu prin tragere la sorţi,se extrag, pe rând, elevii din cele două liste finale unde sunt grupaţi
pe criteriul de gen fete-băieţi şi se distribuie alternativ, astfel: numele
primului elev se extrage din lista 1 pentru clasa a V-a A, numele celui de-al doilea elev din lista 1 pentru
clasa a V-a B, numele
celui de-al treilea
elev din lista 1 pentru
clasa a V-a C şi tot aşa, până la repartizarea pe clase a tuturor elevilor
din lista 1. În aceeaşi
manieră se repartizează elevii de pe lista 2. Extragerea se
va face alternativ: fete,
băieţi, elevi a căror limbă maternă diferă de limba de predare, elevi care
repetă anul şcolar şi elevii
transferaţi dintr-o altă ţară/unitate de învăţământ/clasă până la finalizarea
constituirii formaţiunilor de studiu. Ulterior,
lista fiecărei formaţiuni
de studiu constituite va fi ordonată
alfabetic.
În procesul de constituire a
formaţiunilor de studiu se va respecta şi principiul continuităţii studiului limbii moderne L1 din ciclul primar.
În cazul constituirii unor noi formaţiuni de studiu în clasa a V-a, elevii cu cerinţe
educaţionale speciale sunt repartizaţi echitabil, la nivelul tuturor
claselor, în funcţie
de tipul de tulburare/afecţiune/dizabilitate/dificultate
de învăţare, fără să se aplice procedurile menţionate la prezentul punct.
În cazul gemenilor/tripleţilor,
părintele sau reprezentantul legal depune/transmite o declaraţie la unitatea
de învăţământ prin care precizează dacă doreşte repartizarea fraţilor în aceeaşi
clasă sau în clase diferite. În situaţia în care părintele
sau reprezentantul legal doreşte înscrierea fraţilor în aceeaşi
clasă, aceştia vor fi repartizaţi în clasa în care a fost distribuit primul dintre fraţi.
Comisia de înscriere şi distribuire aleatorie a elevilor din unitatea de învăţământ înaintează Consiliului de administraţie, spre aprobare, componenţa fiecărei formaţiuni de studiu rezultate.
Dispoziţii finale
Consiliul de administrație
aprobă componența formațiunilor de studiu. În urma aprobării, comisia de înscriere și distribuire aleatorie a copiilor/elevilor din unitatea de
învăţământ, întocmește listele finale cu componenţa
formaţiunilor de studiu și le înaintează directorului pentru semnare.
Datele personale sunt păstrate
într-o formă care permite identificarea persoanelor vizate pentru o perioadă care nu depăşeşte perioada
necesară îndeplinirii scopului în care sunt prelucrate acestea, în conformitate cu prevederile art. 5 alin.
(1) lit. e) din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie
2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal
şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general
privind protecţia datelor).
Listele finale cu componenţa formaţiunilor de studiu în grupele
mici - educaţie timpurie, la clasa pregătitoare - nivel primar și la clasa a V-a - nivel gimnazial, semnate de directorul
unităţii de învăţământ, sunt publice şi se afişează la
avizierul unităţii de învăţământ şi/sau se postează pe pagina de internet a unităţii de învăţământ cu cel
puţin 3 zile lucrătoare înainte de începerea cursurilor noului an şcolar.
Listele, în format letric,
rămân afişate la avizierul unităţii de învăţământ până cel târziu la data
începerii cursurilor noului an şcolar
pentru care se organizează procesul de înscriere. Listele sunt postate pe pagina de internet a unității de
învățământ pentru un termen de cel mult 30 de zile de la finalizarea constituirii formaţiunilor de studiu,
urmând ca apoi să fie îndepărtate.
Inspectoratul Școlar va lua
toate măsurile necesare pentru îndepărtarea acestora de pe site-ul unităţii de învăţământ în termen de cel mult 30 de zile de la finalizarea constituirii formaţiunilor de studiu.
Prezenta procedură privind
repartizarea preşcolarilor/elevilor înscrişi în grupele/clasele de început de nivel: grupa mică, clasa pregătitoare,
clasa a V-a, se afișează de către comisia de înscriere și distribuire aleatorie
a copiilor/elevilor, pe pagina de internet proprie sau la avizierul
unităţii de învăţământ.
8.4.3.
Valorificarea rezultatelor activității:
Toate documentele și dovezile
pe baza cărora
se realizează activitatea procedurată se află în dosarele
de Secretariat și în dosarul
Comisiei desemnate. Analiza și revizuirea procedurii se face anual sau ori de câte ori apar modificări ale
reglementărilor legale cu caracter general și intern pe baza cărora se desfășoară activitatea/activitățile care face/fac
obiectul acestei proceduri.
9. Responsabilități
9.1. Conducătorul unității:
- Aprobă procedura;
- Asigură implementarea și menținerea procedurii;
-
Emite decizia privind stabilirea
componenței nominale a formațiunilor de studiu, în baza hotărârii
Consiliului de Administrație;
-
Semnează
listele finale cu componenţa formaţiunilor de studiu și se asigură de afișarea
acestora pe site și la avizier,
conform prevederilor prezentei
proceduri;
-
Verifică modul de respectare a prevederilor prezentei
proceduri și își asumă răspunderea pentru aplicarea corectă.
9.2.
Comisia de înscriere și distribuire aleatorie
a copiilor/elevilor din unitatea de învăţământ și Consiliul de Admnistrație:
Comisia de înscriere și distribuire aleatorie
a copiilor/elevilor din unitatea de învăţământ:
- Aplică și menține procedura;
-
Realizează activitățile descrise la termenele
stabilite în prezenta
procedură;
- Grupează/repatizează copiii/elevii, conform prevederilor prezentei
proceduri;
-
Înaintează Consiliului de administrație spre aprobare, componenţa
fiecărei formaţiuni de studiu rezultate;
-
Asigură publicarea procedurii pe pagina de internet proprie sau la avizierul unităţii de învăţământ;
- Publică listele finale cu componenţa formaţiunilor de studiu, conform prevederilor prezentei
proceduri.
Consiliul de Admnistrație:
-
Constituie formatiunile de studiu, conform prezentei proceduri;
- Emite hotărârea
privind componența fiecărei formaţiuni de studiu rezultate
în urma repartizării.
10.
Formular de evidenţă a modificărilor
Nr. Crt |
Ediţia |
Data ediţiei |
Revizia |
Data reviziei |
Nr. pag. |
Descrierea modificării |
Semnătura conducătorului departamentului |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
10.1 |
|
30.03.2021 |
|
|
|
|
|
10.2 |
II-a |
|
1 |
25.08.2023 |
|
|
|
10.3 |
II-a |
|
2 |
15.03.2024 |
|
|
|
11. Formular de analiză a procedurii
Nr. crt. |
Compartiment |
Conducător compartiment Nume și prenume |
Înlocuitor de drept sau delegat |
Aviz favorabil |
Aviz nefavorabil |
Semnătura |
Data |
|
Semnătura |
Data |
Observații |
||||||
1. |
Didactic |
Iatan Vasilica |
|
|
15.03.2024 |
|
|
|
2. |
Didactic |
Vătui Simona Alina |
|
|
15.03.2024 |
|
|
|
12. Lista de difuzare
a procedurii
Nr. ex. |
Compartiment |
Nume și prenume |
Data primirii |
Semnătura |
Data retragerii |
Data intrării în vigoare a procedurii |
Semnătura |
1. |
Conform Procesului Verbal de predare-primire. |
13. Anexe
Nr. Crt |
Denumirea anexei |
Elaborator |
Aproba |
Numar de exemplare |
Arhivare |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
13.1 |
Anexa 1 - Hotarare CA constituire comisie
inscriere si distribuire prescolari si elev |
- |
- |
|
- |
13.2 |
Anexa 2 - Decizie
numire comisie inscriere si distribuire prescolari si elevi la form |
- |
- |
|
- |
13.3 |
Anexa 3 - Hotarare
CA aprobare componenta formatiuni de studiu |
- |
- |
|
- |
13.4 |
Anexa 4 - Decizie aprobare
componenta formatiuni de studiu |
- |
- |
|
- |
13.5 |
Anexa
5 - Declaratie privind repartizarea fratilor in aceeasi grupa-clasa sau in grup |
- |
- |
|
- |
1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea și aprobarea ediției
sau, după caz, a reviziei
în
cadrul ediției
procedurii documentate............................................................................................................. 2
2.
Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii......................................................................... 2
3. Lista
cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din
cadrul ediţiei procedurii 2
4. Scopul procedurii....................................................................................................................................... 4
5.
Domeniul de aplicare................................................................................................................................... 5
6.
Documente de referință............................................................................................................................... 6
7. Definiții și abrevieri..................................................................................................................................... 7
8.
Descrierea procedurii................................................................................................................................... 8
9. Responsabilități......................................................................................................................................... 16
10. Formular de evidenţă a modificărilor...................................................................................................... 17
11. Formular de analiză a procedurii............................................................................................................. 17
12. Lista de difuzare a procedurii.................................................................................................................. 17
13. Anexe...................................................................................................................................................... 17
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu