Cred ca este una din cele mai frumoase activități de la începutul anului școlar: Culoarul cu visuri!
https://econsiliere.blogspot.com/2022/12/ora-de-consiliere-culoarul-cu-visuri.html
Sper să vă bucurați alături de noi!!!
A pregăti viitorul nu înseamnă decât a crea prezentul. (Antoine de Saint Exupery)
Cred ca este una din cele mai frumoase activități de la începutul anului școlar: Culoarul cu visuri!
https://econsiliere.blogspot.com/2022/12/ora-de-consiliere-culoarul-cu-visuri.html
Sper să vă bucurați alături de noi!!!
Activități educative pentru formarea comportamentelor pozitive
și a sentimentului de apartenență la comunitatea clasei și a școlii,
pentru dezvoltare personală, pentru combaterea și prevenirea violenței
și a comportamentelor de tip bullying
An școlar 2022-2023 (sept-prezent)
Proiecte educative, activități de consiliere și orientare/dezvoltare personală/ educație civică/ dezvoltare socio-emoțională (derulate/coordonate de prof. consilier școlar, prof. învățământ primar, prof. diriginți, cadre didactice, Grupul de Acțiune Antibullying, colaborări și parteneriate cu instituții și ONG-uri):
1. Activități de dezvoltare personală și educație civică susținute de prof. învățământ primar și de consiliere/dirigenție susținute de prof. diriginți (săptămâna 1 - prezent), conform planificărilor.
Activități tematice de consiliere de grup susținute de profesorul consilier școlar în colaborare cu prof. înv primar și prof. diriginți (săptămâna 1 - prezent) – proiectul Arta de a trăi (gimnaziu) și proiectul Povești din ghiozdanul meu (primar).
2. Proiectul Pași către viitor – săptămâna 2 - prezent – activități de consiliere de grup la clasele a VIII-a A, B, C, D, E – activități susținute de prof. consilier școlar și de diriginții claselor
3. Spune NU bullyingului - activități susținute de prof diriginți, coordonați de consilierul școlar și Grupul de acțiune antibullying (săptămâna 2) – proiectul Școala toleranței și a incluziunii
Prezentarea Ghidurilor privind combaterea bullyingului în unitățile de învățământ – Ghiduri pentru elevi, părinți, profesori – săptămâna 2 – prof. învățământ primar, diriginți, consilier școlar
4. Proiectul Zâmbesc și asta vreau să primesc (săptămâna 3) – proiect coordonat de Cabinetul de consiliere, derulat la nivelul școlii – prof. înv. primar, prof. diriginți, prof. alte discipline
5. Campionatul de fotbal, organizat de Centru Cultural Mihai Eminescu (săptămâna 4) – elevi cls a VII-a și a VIII-a, prof. ed. fizică Sebastian Vicol
6. Semnarea acordului de colaborare cu Organizația Salvați Copiii pentru derularea proiectului Școli fără bullying (săptămâna 4)
7. Cercetarea Evaluarea mediului școlar - din cadrul proiectului Școli fara bullying (săptămâna 4). Grup țintă: elevi, părinți, cadre didactice; colaborare cu Organizația Salvați Copiii
8. Campania Spune NU drogurilor și altor substanțe periculoase - Săptămâna 4 – proiect coordonat de Cabinetul de consiliere, derulat la nivelul ciclului gimnazial –prof. diriginți
9. Proiectul ABC-ul emoțiilor – clasele I A, I C, I D, I E, II A, II B, II C, II E – săptămâna 4-30 – activități susținute de prof. înv. primar, în colaborare cu Agenția Națională Antidrog
10. Proiectul Cum să creștem sănătoși – clasele pregătitoare B, C, E – săptămâna 4-30 – activități susținute de prof. înv. primar, în colaborare cu Agenția Națională Antidrog
11. Campania Spune NU bullyingului. Realizarea unor afișe - clasele V-VIII. Activitate coordonată de prof. ed. plastică Ștefan Gheorghe (săptămâna 5)
12. Proiectul Școala Siguranței Tedi – clasele I A, I C, I D - – săptămâna 5-30 – activități susținute de prof. înv. primar, în colaborare cu Poliția Română
13. Starea de bine în școală. Consiliere cadre didactice (săptămâna 5)
14. Proiectul Pe locuri, fiți gata, Start! – săptămâna 6 – 14 – cursuri de dansuri și de atletism, proiect derulat de prof. ed. fizică Sabina Greceanu și Marian Cazacu, colaborare cu PROEDUS
15. Proiectul Jos pălăria pentru prieteni minunați! (săptămâna 6) - proiect coordonat de Cabinetul de consiliere, derulat la nivelul școlii – prof. înv. primar și prof. diriginți
16. Studiu privind opțiunile școlare și profesionale ale elevilor de clasa a VIII-a - săptămâna 7 – proiect realizat de prof. consilier școlar la clasele a VIII-a A, B, C, D, E, proiect coordonat de Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională
17. Proiectul Fii avocat în școala ta! (săptămâna 8 – 14) – clasele a VI-a A, B, C, D, E, A VII-a A, B, F – proiect realizat de prof diriginți în colaborare cu reprezentanți ai Uniunii Naționale a Barourilor din România
18. Proiectul Dăm BLOCK comportamentelor negative! (săptămâna 9) – proiect coordonat de Cabinetul de consiliere, derulat la nivelul școlii – prof. înv. primar, prof. diriginți, prof ed plastică Ștefan Gheorghe
19. Conferința Salvați Copiii: Educație fără bullying (11.11.2022). Grup țintă: elevi, cadre didactice, părinți
20. Olimpiada Națională a Sportului Școlar (săptămâna 9) – șah (locul II- Tănăsie Cosmin, cls a VI-a, prof Sabina Greceanu), tenis (prof Florentina Ionașcu), baschet (prof. Marian Cazacu)
21. Testare aptitudinală – TEST TOOLKIT – activitate de orientare școlară și profesională derulată de consilierul școlar la clasele a VIII-a – rapoarte de OSP – cls 8 A, B , C, D,E (săptămâna 9 -11) – proiect CMBRAE, ISMB, AMN
22. PROPUN pentru ȘCOALA MEA #împreunăsuntembine (săptămâna 10) - proiect coordonat de Cabinetul de consiliere, derulat la nivelul școlii – prof. înv. primar și prof. diriginți
23. Promovare Aplicatia Educație fără bullying – resursă online pentru părinți, copii, cadre didactice – activitate Grupul de Acțiune Antibullying (12.11)
24. Campania Siguranța pe internet… și în viața ta! – derulată la ciclul gimnazial în săptămâna 11, coordonată de Cabinetul de consiliere – derulată de către prof. diriginți
25. Noi suntem români – activități derulate de prof. înv. primar, diriginți, prof. alte discipline – săptămâna 12
26. Proiectul Spiridușii pozitivi (săptămâna 13) - proiect coordonat de Cabinetul de consiliere, derulat la nivelul școlii – prof. înv. primar și prof. diriginți
27. Activități de prevenire a bullying-ului – clase de gimnaziu (săptămâna 13 – 36) – prof. diriginți, consilier școlar, Grupul de Acțiune Antibullying, reprezentanți ai Poliției Școlare
28. Tombola Crăciunului (săptămâna 13 -15) – proiect coordonat de prof. ed. muzicală Maria Georgiana
29. Renii lui Moș Crăciun (săptămâna 13 -15) – proiect coordonat de prof. lb. franceză Cristiana Ștefănuț și prof. ed. socială Ștefania MIlitaru
30. Formare voluntari Salvați Copiii - Ambasadorii Antibullying (săptămâna 14) – Grupul de Acțiune Antibullying
31. Proiectul Culoarul cu visuri (săptămâna 14) - proiect coordonat de Cabinetul de consiliere, derulat la nivelul școlii – prof. înv. primar și prof. diriginți
32. Serbări și activități tematice – Crăciunul în școala mea – primar și gimnazial (săptămâna 15) Spectacol de colinde – colaborare cu Parohia Sf Dumitru Colentina – prof. Ruxandra Mihalcea și Claudia Sasu
34. Corul Școlii 27 (permanent), proiectul Meloman în școala mea – prof. Maria Georgiana
Vă recomandăm să urmăriți activitățile derulate la nivelul școlii AICI:
- Blogul școlii: http://scoala27bucuresti.blogspot.com/
- Pagina de Facebook : Școala Gimnazială Nr 27 https://www.facebook.com/profile.php?id=100063529510618
- Blogul Cabinetului de Consiliere: https://econsiliere.blogspot.com/
Platforma asq.ro am descoperit-o în pandemie, atunci când lucram online.
Am ales această platformă prima dată pentru că am văzut că cei mai buni profesori de matematică din țară lucrau și încărcau materiale pe această platformă .
Pe măsură ce ne acomodam cu aplicația gratuită asq.ro copiii au observat că primesc punctaje pentru exerciții si teste rezolvate corect. Există și un clasament pentru fiecare clasă. Copiii au început să lupte pentru punctaje și mulți au dorit să ajungă pe primele locuri.
Nu știam atunci că există un clasament și pentru scoli.
De fapt, punctajele obținute de copiii din școală sunt cumulate și se face un clasament, actualizat săptămânal și pentru scoli.
Copiii de la actuala clasă a VIII a E au fost cei care au zis:
„Doamna, știți că suntem pe locul 8? Pe țară ?”
Așa am aflat.
Atunci eram în primele luni când lucram pe această platformă.
Am utilizat-o pentru predare , ca platformă remedială (are materiale video , documente cu teorie, exerciții rezolvate ) , pentru teme și pentru evaluări.
Dacă, de exemplu, greșești un rezultat, platforma îți permite să corectezi.
Primești automat notă și extrapuncte pentru rezolvări.
Este foarte utilă pentru copiii pentru că se pot verifica singuri.
Este foarte bună pentru profesori atât pentru predare, teme, evaluare.
De asemenea, o putem utiliza acum și pentru clasele a Vlll - a.
Am încărcat deja, ca temă , teste de antrenament și simulări de examen.
Copiii pot lucra în timp propiu, profesorul are vizibilitate asupra rezultatelor și a greșelilor. Ceea ce nu reușesc copiii singuri, lucrăm împreună, în clasă.
Deși lucrez de mai mult de doi ani pe această platformă aș zice că se poate utiliza în continuare. Este foarte utilă pentru copiii și profesori.
Și...este mereu o provocare să rămâi pe locul l.
O întrebare dificilă chiar și pentru adulți! Cu toate acestea copiii claselor V-VIII au reușit, în urma unei munci de echipă, să dea răspunsuri pertinente și bine ancorate în realitatea zilelor noastre. Activitate coordonată de prof. Elena State.
Profesorii școlii care s-au implicat cu tot sufletul în îndrumarea copiilor în sărbătorirea zilei naționale.