luni, 21 octombrie 2019

ROF 2019/2020 (IV)


CAPITOLUL VI. EVALUAREA

Secţiunea 1 – Evaluarea rezultatelor elevilor

Art. 91. (1) Scopul evaluării este acela de a orienta şi de a optimiza învăţarea;

(2) La început de an şcolar se elaborează teste iniţiale. Profesorul discută testele cu elevii şi dă toate detaliile cu privire la modul de acordare a punctajului sau a modului de corectare.Rezultatele vor fi analizate şi interpretate . Comisiile/ profesorii  vor propune planuri de remediere .Părinţi elevilor semnează testele iniţiale după ce au fost analizate în cadrul sedinţei cu părinţii. Părinţii pot cere informații despre itemi/bareme/note legate de aceste teste. Notele de la testele iniţiale sunt un indiciu pentru elev, părinte şi profesor vis a vis de cunostinţele accumulate de elev.

(3) Subiectele la lucrările scrise semestriale vor fi elaborate de fiecare profesor pentru clasele la care predă; ele vor avea un nivel de dificultate gradat şi vor avea înscris punctajul corespunzător fiecărei cerinţe..

(4) Evaluarea rezultatelor elevilor se realizează în mod ritmic pe parcursul fiecărui semestru.

(5) Toate testele date de profesori trebuie să se regăsească în mapa profesorului pentru a putea fi consultate în cazul unor contestaţii.

(6) Rezultatele evaluării se exprimă, după caz, prin calificative - foarte bine, bine, suficient sau insuficient în învăţământul primar, respectiv prin note de la 1 la 10 în învăţământul gimnazial.

(7) Numărul de calificative / note acordate fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, exclusiv nota de la teză trebuie să fie cel puţin egal cu numărul de ore de curs pe saptămână prevăzut în planul de învăţământ. Fac excepţie disciplinele cu o oră de curs pe săptămână la care numărul minim de note/calificative este de două;

(8) La sfârşitul semestrului elevul poate solicita max. două note pentru remedierea situaţiei şcolare.

(9) Elevii aflaţi în situaţie de corigenţă vor avea cu cel puţin o notă / un calificativ în plus (în ultimele două saptămâni ale semestrului) faţă de numărul prevăzut la alin. 7 al prezentului articol.

Art. 92. (1)Tezele se susţin începând cu a doua jumătate a semestrului în perioada prevăzută de structura anului şcolar;

(2) Notele la teză se analizează cu elevii într-o oră sau două.

(3)Tezele sunt documente oficiale şi se păstrează în şcoală. Părintele poate solicita vizualizarea tezelor în ora de consultaţii fixată de profesorul disciplinei în cauză.

Art. 93. (1) Evaluarea rezultatelor la învăţătură se realizează în mod ritmic, pe parcursul semestrelor sau în cazuri excepţionale în vacanţele şcolare, conform prevederilor MEN.

(2) Funcţie de rezultatele evaluărilor, la sfârşitul anului şcolar elevii sunt premiaţi după cum urmează:

a) în învăţământul primar primesc diploma de excelenţă elevii din clasele I şi a II-a care au toate calificativele obţinute pe parcursul anului şcolar şi toate mediile de Foarte Bine (FB), precum şi elevii din clasele a III-a şi a IV-a care au obţinut maxim 2-3 calificative de Bine (B ) pe parcursul anului şcolar şi au toate mediile de Foarte Bine ( FB ). Ceilalţi elevi primesc diplome pe domenii în funcţie de rezultatele obţinute la clasă şi în afara acesteia;

b) în învăţământul gimnazial, funcţie de media generală anuală obţinută, elevii sunt recompensaţi în ordine descrescătoare, cu premiul I, premiul al II-lea, premiul al III-lea şi menţiune, cu condiţia ca acesti elevi să fi avut media zece la purtare. Se acordă mai multe premii de aceeaşi valoare doar dacă elevii respectivi au mediile generale egale.

c) Şeful de promoţie va primi diploma de onoare a şcolii;

Art. 94. Instrumentele de evaluare pot fi:

a) lucrări scrise predictive/iniţiale (aplicate la începutul anului şcolar), formative (aplicate pe parcursul semestrelor), sumative (aplicate la finalul unităţilor de învăţare), sumative finale (aplicate la finalul semestrelor/anului şcolar);

b) activităţi practice;

c) referate ştiinţifice şi proiecte;

d) interviuri;

e) portofolii-

f) alte instrumente de evaluare stabilite de catedrele/comisiile metodice şi aprobate de director sau elaborate de MEN.

Art. 95. (1) Elevul sau, după caz, reprezentantul său legal, are dreptul de a contesta rezultatele evaluării.

(2) Contestaţia se adresează în scris conducerii şcolii, care are obligaţia de a analiza situaţia pentru soluţionarea contestaţiei; directorul poate desemna pentru reevaluare a competenţelor elevului un învăţător/ profesor de specialitate care nu predă la clasa respectivă.

(3) Probele orale nu se contestă.

Art. 96. Elevii susţin în cadrul şcolii evaluare naţională:

a) la finalul clasei a II-a, se organizează şi realizează evaluarea competenţelor fundamentale:

scris – citit şi matematică. Rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea  planurilor individualizate de învăţare ale elevilor. Rezultatele evaluării şi planurile individualizate se comunică părinţilor/ elevilor şi constituie documente din portofoliul educaţional al elevului;

b) la finalul clasei a VI-a, se organizează şi realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare (va cuprinde limba română şi limba modernă 1 – limba engleză), matematică şi ştiinţe. Rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor. Rezultatele evaluării şi planurile individualizate se comunică părinţilor elevilor şi constituie documente din portofoliul educaţional al elevului;

c) la finalul clasei a VIII-a, se realizează o evaluare naţională obligatorie a tuturor elevilor având următoarele probe: o probă scrisă la limba şi literatura română; o probă scrisă la matematică şi o probă scrisă şi orală la o limbă de circulaţie internaţională (numai pentru acei elevi care doresc să se înscrie în cadrul repartizării computerizate la licee cu predare bilingvă a respectivei limbi moderne). Rezultatele evaluării naţionale se înscriu în portofoliul educaţional al elevului.

d) Profesorii efectuează ore de pregătire suplimentară/consultaţii, pentru aceste examene .

Art. 97. (1) Portofoliul educaţional al elevului cuprinde totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor înscrisuri obţinute în urma evaluării competenţelor dobândite sau a participării la activităţi de învăţare, în diferite contexte, precum şi produse sau rezultate ale acestor activităţi în contexte de învăţare formale, nonformale şi informale;

(2) Portofoliul educaţional este elementul central al evaluării pe întregul parcurs al educaţiei formale a elevului; formarea lui debutează începând cu clasa pregătitoare şi reprezintă cartea de identitate educaţională a elevului.

 

Secţiunea 2 – Încheierea situaţiei şcolare

Art. 98. (1) La sfârşitul fiecărui semestru şi la încheierea anului şcolar, învăţătorii şi profesorii au obligaţia să încheie situaţia şcolară a elevilor care nu sunt declaraţi amânaţi semestrial sau anului.

(2) La sfârşitul fiecărui semestru învăţătorul/dirigintele consultă consiliul clasei pentru elaborarea aprecierii asupra situaţiei şcolare a fiecărui elev;

(3) Mediile semestriale şi anuale se calculează conform legislaţiei în vigoare.

Art. 99. (1)Părinţii elevilor scutiţi de efort fizic au obligaţia de a anunţa în scris dirigintele clasei sau profesorul de educaţie fizică despre acest lucru şi să transmită acestora actele doveditoare procurate de la medicul specialist înainte de începerea orei de educaţie fizică;

(2) Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educaţie fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă note şi nu li se încheie media la această disciplină, în semestrul sau în anul în care sunt scutiţi medical;

 

Pentru elevii scutiţi medical, profesorul de educaţie fizică şi sport consemnează în catalog, la rubrica respectivă, "scutit medical în semestrul. " sau "scutit medical în anul şcolar. ", specificând totodată documentul medical, numărul şi data eliberării acestuia. Documentul medical va fi ataşat la dosarul personal al elevului, aflat la secretariat.

 (3) Elevii scutiţi medical semestrial sau anual nu sunt obligaţi să vină în echipament sportiv la orele de educaţie fizică şi sport,având insă încălţăminte adecvată pentru sala de sport. Absenţele lor de  la aceste  ore  se consemnează în catalog .

(4) Pentru integrarea în colectiv a elevilor scutiţi medical, în timpul orei de educaţie fizică şi sport, cadrul didactic le poate atribui sarcini organizatorice: arbitraj, cronometrare, măsurare, înregistrarea unor elemente tehnice, ţinerea scorului etc.

Art. 128. (1) Sunt declaraţi ,,amânaţi’’elevii care au acumulat un număr mare de absenţe motivate, dacă acestea depăşesc 50% din numărul de ore de curs prevăzut într-un semestru la disciplinele respective.

 Semestrial sau anual elevii cărora  nu li se poate definitiva situaţia şcolară la una sau la mai multe discipline de studiu/module din următoarele motive:

a) au absentat, motivat și nemotivat, la cel puţin 50% din numărul de ore de curs prevăzut într-un semestru la disciplinele/modulele respective.

b) au fost scutiţi de frecvenţă de către directorul unităţii de învăţământ în urma unor solicitări oficiale, pentru perioada participării la festivaluri şi concursuri profesionale, cultural-artistice şi sportive, interne şi internaţionale, cantonamente şi pregătire specializată;

c) au beneficiat de bursă de studiu în străinătate, recunoscută de ministerul educaţiei;

d) au urmat studiile, pentru o perioadă determinată de timp, în alte ţări;

e) nu au un număr suficient de calificative/note, necesar pentru încheierea mediei/mediilor sau nu au calificativele/mediile semestriale ori anuale la disciplinele/modulele respective, consemnate în catalog de către cadrul didactic, din alte motive decât cele de mai sus, neimputabile personalului didactic de predare.

Art. 129 (1) Elevii declaraţi amânaţi pe semestrul I îşi încheie situaţia şcolară în primele patru săptămâni de la revenirea la şcoală.

(2) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor prevăzuţi la alin. (1) se face pe baza calificativelor/notelor consemnate în rubrica semestrului I, datate la momentul evaluării.

(3) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor amânaţi pe semestrul al doilea, a celor declarați amânați pe semestrul I care nu și-au încheiat situația școlară conform prevederilor alin. (1) și (2) sau a celor amânaţi anual se face înaintea sesiunii de corigenţe, într-o perioadă stabilită de consiliul de administrație. Elevii amânaţi, care nu promovează la una sau două discipline/module de studiu în sesiunea de examene de încheiere a situaţiei şcolare a elevilor amânați, se pot prezenta la sesiunea de examene de corigenţe.

(2) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor amânaţi se face într-o perioadă stabilită de către conducerea şcolii, înaintea sesiunii de corigenţe;

(3) Sunt declaraţi ,,corigenţi’’ elevii care obţin medii anuale mai mici de cinci/ calificativul insuficient la disciplina de studiu;

Art. 144 (1) Elevul corigent este declarat promovat la disciplina/modulul de examen, dacă obţine cel puţin calificativul "Suficient"/media 5,00.

(2) Sunt declaraţi promovaţi anual elevii care obţin, la fiecare disciplină/modul la care susţin examenul de corigenţă, cel puţin calificativul "Suficient"/media 5,00.

Art. 145 (1) Elevii corigenţi sau amânaţi, care nu se pot prezenta la examene din motive temeinice, dovedite cu acte, depuse în cel mult șapte zile lucrătoare de la data examenului, sunt examinaţi la o dată ulterioară, stabilită de consiliul de administrație, dar nu mai târziu de începerea cursurilor noului an şcolar.

(2) În situaţii excepţionale, respectiv internări în spital, imobilizări la pat etc., dovedite cu acte, inspectoratul şcolar poate aproba susţinerea examenului şi după începerea cursurilor noului an şcolar.

(3) Sunt declaraţi ,,repetenţi’’:

a) elevii care au obţinut medii anuale mai mici de cinci/insuficient la mai mult de două discipline de învăţământ;

b) elevii care au obţinut la purtare media anuală mai mică de şase;

c) elevii corigenţi care nu au promovat examenele de corigenţă;

d) elevii amânaţi care nu se prezintă la sesiunea de încheiere a situaţiei şcolare;

(4) în ciclul primar repetenţia apare numai după clasa a II-a.(este introdusă începând cu clasa a II-a)

Art. 146 (1) Rezultatele obţinute la examenele de încheiere a situaţiei şcolare, la examenele pentru elevii amânaţi şi la examenele de corigenţă, inclusiv la cele de reexaminare, se consemnează în catalogul de examen de către cadrele didactice examinatoare şi se trec în catalogul clasei de către secretarul-șef/secretarul unității de învățământ, în termen de maximum cinci zile de la afişarea rezultatelor, dar nu mai târziu de data începerii cursurilor noului an şcolar, cu excepția situațiilor prevăzute la art. 145 alin. (2), când rezultatele se consemnează în catalogul clasei în termen de cinci zile de la afișare.

(2) Lucrările scrise şi foile cu însemnările elevului la proba orală a examenului se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ timp de un an.

(3) Rezultatul la examenele de corigenţă şi la examenele de încheiere a situaţiei pentru elevii amânaţi, precum şi situaţia şcolară anuală a elevilor se afişează, la loc vizibil, a doua zi după încheierea sesiunii de examen şi se consemnează în procesul-verbal al primei şedinţe a consiliului profesoral.

Art. 101. (1) Consiliul profesoral validează situaţia şcolară a elevilor, pe clase, în cadrul ședințelor de la finalul semestrului/anului școlar (promovaţi, corigenţi, repetenţi, amânaţi, elevi cu note scăzute la purtare mai mici de şapte sau cu un calificativ mai mic decât B (bine).

(2) Situaţia şcolară a elevilor corigenţi, amânaţi sau repetenţi se comunică în scris părinţilor, tutorilor sau susținătorilor legali sau, după caz, elevilor majori, de către învățător/institutor/profesorul pentru învăţământul primar/profesorul diriginte, în cel mult 10 zile de la încheierea cursurilor fiecărui semestru/an şcolar.

(3) Pentru elevii amânați sau corigenți, învățătorul/institutorul/profesorul pentru învățământul primar/profesorul diriginte comunică în scris părinților, tutorelui sau susținătorului legal, programul de desfășurare a examenelor de corigență și perioada de încheiere a situației școlare.

(4) Nu pot fi făcute publice, fără acordul părintelui, tutorelui sau susținătorului legal sau al elevului/absolventului major, documentele elevului, cu excepția situației prevăzute de Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată.

 

CAPITOLUL VII -ELEVII

Secţiunea 1 - Dobândirea calităţii de elev

Art. 102. (1) Înscrierea la Şcoala Gimnazială Nr. 27 este necondiţionată de naţionalitate, gen, religie sau alt criteriu discriminatoriu.

(2) În situația în care, pe durata clasei pregătitoare ori a clasei I, elevul acumulează absențe ca urmare a unor probleme de sănătate sau se observă, din cauza înscrierii anticipate din punctul de vedere al vârstei, manifestări de oboseală sau de neadaptare școlară, părinții, tutorii sau susținătorii legali pot depune la unitatea de învățământ o solicitare de retragere a elevului în vederea reînscrierii în clasa pregătitoare, respectiv în clasa I în următorul an școlar.

(3) În situația solicitării de retragere menționate la alin. (2), unitățile de învățământ vor consilia părinții, tutorii sau susținătorii legali privind nevoia de a lua decizii în interesul educațional al elevului și îi vor informa că solicitarea nu poate fi soluționată decât în situația în care evaluarea dezvoltării psihosomatice atestă necesitatea reînscrierii în clasa pregătitoare.

(4) Evaluarea dezvoltării psihosomatice a elevilor, menționată la alin. (3), se efectuează sub coordonarea Centrului județean/al municipiului București de resurse și asistență educațională.

(2) Calitatea de elev se dobândeşte prin:

a) depunerea la secretariat a cererii de înscriere completată de către părinte/ susţinătorul legal la nivelul

primar şi gimnazial;

b) completarea fişei de înscriere;

c) depunerea la secretariatul şcolii a unei copii după certificatul de naştere al elevului;

d) depunerea la cabinetul medical al şcolii a fişei / dosarului medical al elevului;

(3) Este aprobată înscrierea sau transferul la Şcoala Gimnazială Nr. 27 ţinând cont de următoarele:

- limita maximă a efectivelor la clase (respectând limita maximă admisă de prezentul regulament a numărului de elevi la clasă), respectând prevederile LEN și metodologiile elaborate de MEN

- respectarea perioadelor de înscriere/transfer (începând cu luna ianuarie și se finalizează în momentul ocupării tuturor locurilor);

- situaţia şcolară a elevului să fie încheiată şi promovată la toate disciplinele.

(4) La solicitarea de transfer de la Şcoala Gimnazială Nr. 27 părinţii vor depune la secretariatul şcolii cererea de transfer cu 30 de zile înainte de efectuarea propriu-zisă a transferului şi se vor achita obligaţiile contractuale restante, dacă ele există.

 

Secţiunea 2 - Exercitare calităţii de elev

 

Art. 103. (1) Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi prin participarea la toate activităţile şcolare şi extraşcolare ale şcolii;

(2) Evidenţa prezenţei elevilor se face la fiecare oră de curs de către fiecare învăţător/profesor care consemnează obligatoriu, fiecare absenţă în catalogul clasei.

Art. 104. (1) Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor sau altor cazuri de forţă majoră, dovedite cu acte legale, sunt considerate motívate;

(2) Motivarea absenţelor se efectuează pe baza următoarelor acte:

a) adeverinţă eliberată de medicul de familie şi avizată de medicul şcolar;

b) adeverinţă sau certificat medical eliberat de unitatea sanitară, în cazul în care elevul a fost internat în spital, avizat(ă) de medicul şcolar;

c) cererea scrisă a părintelui/ tutorelui legal al elevului, adresată directorului şi aprobată de acesta, în urma consultării cu învăţătorul/dirigintele clasei. Părintele/tutorele legal poate solicita motivarea absenţelor pentru cel mult 5 zile pe semestru.

(3) Motivarea absenţelor se face doar de către învăţător sau diriginte în ziua prezentării actelor justificative de către parintele/tutorele legal.

(4) Părintele /tutorele legal are obligaţia de a prezenta personal învăţătorului/dirigintelui actele justificative pentru absenţele copilului lor.

(5) Actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor vor fi prezentate în termen de maxim 7 zile de la reluarea activităţii elevului şi vor fi păstrate de către învăţător, diriginte pe tot parcursul anului şcolar.

(6) Toate adeverinţele medicale trebuie să aibă viza medicului de la cabinetul şcolar care are în evidenţă fişele medicale/carnetele de sănătate ale elevilor.

(7) Nerespectarea termenului prevăzut la alin. 5 din prezentul articol atrage, de regulă, declararea absenţelor ca nemotivate.

(8) Elevii din învățământul preuniversitar, retrași, se pot reînmatricula, la cerere, la începutul anului școlar la același nivel/ciclu de învățământ și aceeași formă de învățământ, redobândind astfel calitatea de elev.

(9) Directorul/dirigintele motivează absenţele elevilor care participă la diverse competiţii sau concursuri şcolare prevăzute în Calendarul MEN.

 

Secţiunea 3- Drepturile elevilor

Art. 105. (1) Nicio activitate organizată de, sau în şcoală, nu poate leza demnitatea sau personalitatea elevilor;

(2) În timpul şcolarizării, elevii beneficiază de asistenţă psihopedagogică şi medicală gratuită.

(3) Elevii au dreptul să participe la activităţile extraşcolare organizate de către şcoală,

(4) Elevii pot participa la concursurile școlare organizate de către şcoală.

(5) Elevii pot utiliza gratuit, sub îndrumarea profesorilor, baza materială şi didactică din şcoală.

(6) Elevii pot fi evidenţiaţi, au dreptul să primească premii şi recompense pentru rezultatele deosebite la activităţile şcolare şi extraşcolare, precum şi pentru atitudine civică exemplară;

(7) Elevii pot redacta şi difuza publicaţii şcolare proprii; în cazul în care acestea afectează siguranţa naţională, ordinea publică, sănătatea, moralitatea, drepturile şi libertăţile cetăţeneşti, prestigiul şcolii, directorul şcolii suspendă editarea şi difuzarea acestor publicaţii.

(8) În şcoală se constituie Consiliul reprezentativ al elevilor, format din liderii elevilor de la fiecare clasă şi care funcţionează după un regulament propriu avizat de conducerea școlii.

(9) Elevilor le este garantată, conform legii, libertatea de asociere în cercuri şi în asociaţii ştiinţifice, culturale, artistice, sportive sau civice, care se organizează şi funcţionează pe baza unui statut propriu, aprobat de directorul şcolii.

(10) Dreptul la reuniune se exercită în afara orarului zilnic, iar activităţile pot fi susţinute în şcoală la

cererea grupului de iniţiativă, numai cu aprobarea directorului.

(11) În cazul în care conţinutul activităţilor care se desfăşoară în şcoală contravine principiilor statutare ale şcolii, directorul poate suspenda sau interzice desfăşurarea acestor activităţi.

  (12) Elevii au dreptul la o evaluare obiectivă şi corectă si dreptul de a contesta rezultatele evaluării lucrărilor scrise;

*In vederea exercitării dreptului de a contesta rezultatele evaluării la lucrările scrise, stipulat la alin.(i), pct. k), elevul sau, după caz, părintele, tutorele sau susţinătorul legal al elevului, poate acţiona conform Art 9 din OM.4742/10.08.2016.

 

Secţiunea 4 – Îndatoririle elevilor

Art 106. (1) Elevii din Şcoala Gimnazială Nr. 27 au datoria de a frecventa cursurile, de a se pregăti corespunzător pentru fiecare disciplină de studiu, de a respecta recomandările primite pe parcursul orelor de la cadrele didactice de specialitate şi de a-şi însuşi cunoştintele prevăzute de programele şcolare.

(2) Elevii au obligaţia de a avea la ore caiete, cărţi şi orice alt material de lucru solicitat de profesor şi necesar desfăşurării în bune condiţii a actului de predare învăţare; lipsa nejustificată repetată a acestor materiale necesare orelor de curs se aduce la cunoştinţa părinţilor .

(3) Elevii au obligaţia de a intra la timp la ore şi de a nu părăsi clasa fără permisiunea profesorului.

Art. 107. (1) Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev, vizat pe anul în curs, să-l prezinte profesorului/ învăţătorului pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor pentru informare privind situaţia şcolară.

(2) Elevii au obligaţia de a prezenta părinţilor testele de evaluare susţinute în cadrul orelor de curs pentru informarea acestora şi de a le returna şcolii cu semnătura părinţilor.

Art. 108. Elevii trebuie să cunoască şi să respecte:

a) legile statului;

b) prezentul regulament;

c) regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii;

d) normele de tehnica securităţii muncii, de prevenire şi stingere a incendiilor;

e) normele de protecţie civilă;

f) normele de protecţie a mediului;

g) legile interne elaborate şi aprobate în cadrul Consiliului reprezentativ al Elevilor.

Art. 109. (1) Elevii trebuie să aibă un comportament civilizat atât în şcoală, cât şi în afara ei şi o ţinută şcolară decentă în timpul cursurilor.

(2) Elevii sunt obligaţi să poarte zilnic ţinuta obligatorie:

(3) Referitor la vestimentaţia elevilor,ţinuta şcolară obligatorie este compusă,în funcţie de anotimp, din:

a) vara:

-cămaşă/tricou alb(ă) , cu mânecă scurtă;

-băieţi: pantalon/ jeans (albastru,negru- lung).

-fete: fustă midi/pantalon într-o singură culoare din ţesătură tip stofă sau jeans (albastru,negru)

b) iarna:

-cămaşă/tricou alb(ă), , cu mânecă lungă;

-băieţi: pantalon/jeans( gri,albastru,negru- lung)

-fete: fustă midi/ pantalon într-o singură culoare din ţesătură tip stofă sau jeans(gri albastru,negru)

- peste cămaşă/tricou se poate purta un pulover/hanorac de culoare bleumarin sau alb .

(4) Încălţămintea elevilor trebuie să fie sobră, fără toc mai mare de 2 cm, să nu aibă design strălucitor. Este exclusă încălţămintea tip papuc sau tip sport cu role.

(5) Este interzis elevilor să poarte obiecte de podoabă (cercei la băieţi, mai mulţi cercei sau cercei

voluminoşi la fete, gablonţuri), piercing-uri.

(6) Sunt interzise tatuajele corporale.

(7)Este interzisă  oja pe unghii şi fardul cosmetic la elevele claselor V-VIII .

 (9)Este interzis ca elevii să poarte pantaloni tip jeans cu tăieturi,crăpături,găuri

(10)Este interzisă purtarea de colanţi (consideraţi ca pantaloni).

(11)Este interzisă purtarea pantalonilor cu talie joasă (care expun la vedere lenjeria).

(12)Este interzis elevilor să utilizeze telefoanele mobile în timpul orelor de curs, al examenelor şi al concursurilor; prin excepţie de la această prevedere, este permisă utilizarea telefoanelor mobile în timpul orelor de curs, numai cu acordul cadrului didactic, în situaţia folosirii lor în procesul educativ sau în situaţii de urgenţă(cf OM 4742/10.08.2016,art 15,pct G).

 

Art. 110. Elevii au obligația de a purta semnul distinctiv al școlii – insigna.

 

Art. 111. Obligaţiile elevilor. Se interzice elevilor:

a) să deterioreze bunurile din patrimoniul şcolii (să trântească sau să forţeze uşile claselor şi ale toaletelor, să distrugă tencuiala şi zugrăveala pereţilor, să se urce pe scaune, să se urce pe bănci, să le mâzgălească sau să le producă daune, să deterioreze perdelele etc.) , să distrugă materialele didactice;

b) să intervină în reţeaua electrică indiferent de tipul manevrei;

c) să alerge, să sară în clasă, pe coridor sau pe scările şcolii, să se aplece peste geamuri atunci când acestea sunt deschise, să urce pe pervazuri;

d) să părăsească clasa fără permisiunea învăţătorului/profesorului;

e) să părăsească incinta instituției de învățămînt în timpul programului şcolar, decât în situaţiile menţionat;

f) să aducă şi să difuzeze în şcoală materiale care, prin conţinutul lor lezează moral sau contravin principiilor statutare ale şcolii – cărţi, reviste, filme sau alte materiale neadecvate vârstei, materiale care cultivă violenţa şi intoleranţa;

h) să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;

i) să aducă în incinta şcolii orice tipuri de arme sau alte instrumente, precum muniţie, petarde, obiecte tăioase, ascuţite sau materiale inflamabile, jucării cu potenţial de rănire;

j) să adreseze cuvinte jignitoare elevilor,profesorilor, părinţilor sau angajaţilor scolii;

k) să utilizeze un limbaj injurios în incinta instituţiei de învăţământ sau în alte locaţii unde se organizează activităţi educative;

l) să aibă un comportament provocator şi indecent;

m) să insulte și/sau să hărțuiască colegii, cadrele didactice sau alte persoane în incinta sau în afara perimetrului școlar;

n) să aibă o atitudine de amenințare pentru siguranța celorlalți elevi și/sau personalului școlii;

o) să împingă sau să lovească vreun elev al şcolii sau orice altă persoană aflată în instituţie;

 p) să utilizeze bunuri ale colegilor fără permisiunea acestora;

q) să organizeze acţiuni ce împiedică desfăşurarea activităţii şcolii sau să producă panică în rândul elevilor şi cadrelor didactice;

r) să utilizeze telefoane celulare în timpul orelor;

s) să deranjeze bunul mers al procesului de învăţare prin comportamente neadecvate;

t) să practice jocuri de noroc, să deţină şi să consume droguri, băuturi alcoolice şi ţigări în perimetrul şcolii; în şcoală fumatul este interzis!

u) să distrugă documente şcolare precum cataloage, carnete de elev, foi matricole, condica clasei, etc. Se interzice accesul elevilor la cataloage.

v) să introducă în  instituţie sprayuri colorante, lacrimogene, paralizante, materiale pirotehnice (petarde, pocnitori, artificii), ş.a. care ar pune în pericol sănătatea celorlalţi;

w) este interzis elevilor să aducă persoane străine în clasă sau în şcoală;

x) să lipsească de la efectuarea serviciului pe şcoală, conform planificării;sunt exceptate situaţiile motivate medical.

 

 

 

Secţiunea 5– Recompensarea elevilor

Art. 112. Elevii care obţin rezultate remarcabile în activitatea şcolară şi extraşcolară pot primi următoarele recompense:

(a) evidenţierea în faţa colegilor clasei;

(b) evidenţierea în cadrul paginii web a şcolii;

(c) premii, diplome, medalii, cupe;

(d) elevii care obţin rezultate remarcabile în activitatea şcolară şi extraşcolară vor fi recompensaţi conform R.O.F.U.I.P.;

(e) Se acordă titlul de şef de promoţie absolventului clasei a VIII-a cu cea mai mare medie a tuturor anilor, cu condiţia să aibă media 10 (zece) la purtare în toţi cei 4 ani de gimnaziu.

 

Secţiunea 6– Sancţiunile aplicabile elevilor

Art. 113. În cadrul Şcolii Gimnaziale Nr.27 sanctionarea elevilor nu este un scop în sine. Sanctionarea se va aplica pentru remedierea unor comportamente defectuoase, acordîndu-se sansa celui sanctionat de a-şi remedia comportamentul astfel dacă elevul căruia i s-a aplicat o sancţiune dă dovadă de un comportament ireproșabil pe o perioada de cel puțin 8 săptămâni de şcoală, până la încheierea semestrului/anului şcolar, prevederea privind scăderea notei la purtare, asociată sancţiunii se poate anula sau dimnua la cererea elevului/parintelui/tutorelui, având acordul celui care a aplicat sancţiunea și aprobarea Consiliului Profesoral/Consiliului de Administratie.

Art. 114. (1) Autoritatea de a aplica o sancţiune elevului revine exclusiv conducerii şcolii, profesorilor, consiliului profesoral al şcolii şi consiliului de administaţie al şcolii.

(2)   Personalul auxiliar şi nedidactic nu este autorizat  să aplice o sancţiune, dar au dreptul să pună în discuţie comportamentul unui elev .

(3)   Elevului care împiedica desfăşurarea în bune condiţii a orei i se aplică măsurile art. 56. Elevul va lucra individual, după un plan stabilit de profesor, care poate solicita: completarea caietului de clasă, completarea caietului de teme, recuperarea lecţiilor pierdute, curățarea mizeriei făcute, munca de întreţinere a curăţeniei obligatorie, munca în folosul comunităţii şcolare. Nerespectarea acestor sarcini conduce către sanctiuni mai grave, conform ROF.

(4)   Profesorul care a aplicat o măsură disciplinară va întocmi în aceeaşi zi o informare pentru diriginte/director. Dirigintele va informa părintele. La fiecare două abateri se scade un punct la purtare elevului în cauză.

Art. 115. (1) Elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 27 care săvârşesc fapte prin care încalcă dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv R.O.F., vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea faptelor. Sancţiunile care se pot aplica elevilor sunt următoarele:

a)     observaţia individuală (constă în atentionarea elevului, insotita de consilierea acestuia, urmarindu-se remedierea comportamentului; sancţiunea se aplică de diriginte/prof invatamant primar/director și nu atrage şi alte măsuri disciplinare);

b)     mustrare scrisă (constă în atentionarea elevului, în scris, cu mentionarea faptelor care au determinat sanctiunea. Sanctiunea este propusa consilului clasei de profesorul la ora caruia s-au petrecut faptele, spre validare. Sanctiunea se consemneaza in registrul de procese verbale al consilului clasei si intr-un raport care va fi prezentat consilului profesoral, la finalul semestrului. Documentul continand mustrarea scrisa e inmanat elevului si parintelui/tutorelui legal. Sanctiunea se inregistraza in catalogul clasei, precizandu-se numarul documentului. Sanctiunea poate fi insotita de scaderea notei/calificativului la purtare.)

c)     retaragerea temporara a bursei de merit, a bursei sociale (se aplica de catre director, la propunerea consilului clasei, aprobata prin hotararea consilului profesoral. Sanctiunea este insotita de scaderea notei la purtare, aprobata prin consilul profesoral al scolii)

d)     mutarea disciplinară la o clasa paralelă (se aplică prin înmânarea în scris a sancţiunii de către diriginte/prof invatamant primar/ director părintelui, sub semnătură; sancţiunea se consemnează în registrul de evidenţă a elevilor, în catalogul clasei şi în registrul matricol. Sanctiunea, insotita de scaderea notei la purtare, se valideaza in consilul profesoral, la propunerea consilului clasei. Aceasta sanctiune nu se aplica in invatamantul primar).

(2) Elevii nu pot fi supusi unor sanctiuni colective.

(3) Sanctionarea elevilor sub forma mustrarii in fata colectivului clasei sau al scolii esta interzisa in orice context.

Art. 116. (1) Regulile şcolii au la bază considerente legate de siguranţa individului, de respectul acestuia pentru semeni şi proprietate; ele sunt stabilite împreună cu elevii, explicate şi discutate cu aceştia, în scopul înţelegerii, acceptării şi adoptării acestora.

(2) Orice sancţiune acordată elevului este proporţională cu greşeala comisă. Elevul va fi întotdeauna informat cu privire la sancţiunea primită. Sancţiunile sunt orientate către aspecte pozitive ale convieţuirii.

(3) Nu este admisă în şcoală nicio formă de pedeapsă corporală. Violenţa fizică, hărţuirea, furtul, minciuna sau limbajul vulgar nu sunt acceptate, indiferent cine le produce: elev, părinte sau personal al şcolii.

(4) În situaţia în care un elev este implicat într-un incident sau s-a observat în timp o deteriorare generală a comportamentului, şcoala va informa şi invita imediat familia la o discuţie de analiză. Se vor stabili de comun acord cu părinţii şi în conformitate cu regulamentul şcolii, măsuri pentru ameliorarea situaţiei .

Art. 117. (1) Sancţiunile însoțite de mustrare scrisă și scăderea notei la purtare se consemnează în registrul de procese-verbale ale Consiliului Profesoral, în dosarul Consiliului Clasei şi în catalogul clasei (cu precizarea documentului care a stat la baza scăderii calificativului/notei la purtare).

(2) Sancţiunile vor fi aplicate de către diriginte/învăţător sau director, după analizarea evenimentelor și stabilirea modalității de sancționare a elevului/elevilor în cauză.

(3) În cazul distrugerii bazei materiale a şcolii, părinţii  elevilor  vinovaţi  vor suporta  costurile  bunului deteriorat, iar în cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă (revine întregii clase); elevii care pierd cartea/cărţi împrumutate de la biblioteca şcolii, vor cumpăra cartea sau vor plăti  valoarea cărţiiei îşi pierd dreptul de a împrumuta cărţi până la recuperarea celor pierdute.

Art. 118. Criterii de acordare a notelor la purtare:

(1) La fiecare 10 absenţe nejustificate pe semestru, din totalul orelor de studiu, sau la 10% absenţe nejustificate din numărul de ore pe semestru la o disciplină, va fi scăzută nota la purtare cu câte un punct.

(2) Dirigintele va înştiinţa printr-o adresă parintii/ tutorele legal si forurile competente.

Art. 119. (1) Contestațiile împotriva sancțiunilor se adresează în scris Consiliului de administrație al unității de învățământ în termen de 5 zile de la aplicarea sancțiunii.

(2) Contestația se soluționează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariatul unității de învățământ. Hotărârea Consiliului de administrație este definitivă.

Secţiunea 7 – Transferul elevilor:

Art. 120. Consiliul de administraţie va aproba cererile de transfer ale elevilor care solicită să vină în şcoală, conform prevederilor legale și ținând cont de locurile disponibile.

 

Secţiunea 8– Încetarea calităţii de elev al Școlii Gimnaziale Nr 27

Art. 121. Calitatea de elev încetează:

(1) la absolvirea clasei a VIII-a.

(2) în cazul abandonului şcolar;

(3) în cazul transferului către o altă unitate de învăţământ.

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu