RAPORTUL GENERAL ASUPRA STARII SI CALITATII INVATAMANTULUI în Şcoala Nr. 27 "Principesa Ileana", AN SCOLAR 2009 -2010... poate fi consultat la Biblioteca Şcolii!
Contextul legislativ, politic-instituţional, social-economic, cultural şi ecologic cu conexiuni în domeniul educaţiei
Din punct de vedere legislativ şi organizatoric, învăţământul preuniversitar românesc este reglementat prin următoarele documente:
- Legea învăţământului nr. 84/1995 cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 268/2003 privind modificarea şi completarea Legii nr. 84/1995;
- Legea nr. 354/2004 pentru modificarea şi completarea Legii învăţământului nr. 84/1995;
- Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic;
- Legea nr. 349/2004 pentru modificare şi completarea Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic;
- Ordonanţa de urgenta privind asigurarea calităţii educaţiei nr. 75/12.07.2005;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
aprobat prin O.M.Ed.C. nr. 4925/08.09.2005;
- O.M.Ed.C. nr. 5020/23.09.2005 privind aprobarea Metodologiei continuării studiilor după finalizarea învăţământului obligatoriu;
- O.M.Ed.C. nr. 4655/22.07.2005 privind aprobarea standardelor de pregătire profesionala pentru nivelul 2 de calificare, elaborate sau revizuite în cadrul proiectului Phare TVET RO 2002/000 – 586.05.01.02.01.01, de modernizare a învăţământului profesional şi tehnic;
- Regulamentul privind actele de studii şi documentele şcolare în învăţământul
preuniversitar aprobat prin O.M.Ed.C. nr. 3502/3.03.2005;
- O.M.Ed.C. nr. 3973/27.04.2005 pentru aprobarea Metodologiei de elaborare, avizare şi aprobare a standardelor de pregătire profesionala şi a curriculum-ului pentru învăţământul postliceal;
- O.M.Ed.C. nr. 4706/29.07.2005 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea
unităţilor de învăţământ preuniversitar în vederea acreditării;
- Planul Naţional de Dezvoltare 2007 – 2013 - Guvernul României;
- Hotărârile Guvernului României privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Educaţiei şi Cercetării nr. 233/24.03.2005;
- Hotărârile Guvernului României privind aprobarea Strategiei pe termen scurt şi mediu pentru formarea profesionala continua, 2005-2010 nr. 875/28.07.2005;
- Hotărârile Guvernului României referitoare la organizarea şi funcţionarea sistemului de învăţământ preuniversitar şi a unităţilor şcolare;
- Strategia M.Ed.C. pentru perioada 2006 – 2008;
- Strategie de descentralizare a învăţământului preuniversitar aprobata prin Memorandum în Şedinţa de Guvern din 20 martie 2005;
- Ordonata de urgenta a Guvernului nr. 75 / 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobata prin Legea nr. 81 / 2006;
- Raport asupra Stării Sistemului Naţional de Învăţământ - 2005 – M.Ed.C.;
- O.M.Ed.C. 5001 / 31.08.2006 privind Metodologia de Organizare şi Desfăşurare a
Testelor Naţionale, în vederea accesului absolvenţilor clasei a VIII – a în clasa a IX-a a anului şcolar 2007 – 2008;
- O.M.Ed.C. 4762 / 26.07.2006 privind Repartizarea Fondurilor în vederea dotării laboratoarelor şcolare de biologie, fizică, chimie;
- O.M.Ed.C. 4763 / 26.07.2006 privind aprobarea Metodologiei privind repartizarea de fonduri în vederea dotării cabinetelor de consiliere psihopedagogică şi a cabinetelor de logopedie;
- O.M.Ed.C. 4764 / 26.07.2006 privind aprobarea Metodologiei privind repartizarea fondurilor în vederea dotării unităţilor de învăţământ preuniversitar cu echipamente, aparate şi materiale sportive.
Insuficienta cunoaştere de către elevii de clasa a VIII-a şi a părinţilor acestora a tendinţelor de pe piaţa muncii se reflecta în mod negativ asupra opţiunilor făcute la admitere, specialităţile teoretice fiind în continuare cele mai căutate, în detrimentul unor specializări oferite de învăţământul profesional prin şcoala de arte şi meserii, chiar daca cererea de locuri de munca în domeniu depăşeşte cu mult oferta actuala. Remarcam faptul ca mulţi elevi, care optează pentru licee, solicita specializarea matematica-informatica cu toate ca putini copii sunt dotaţi pentru a face faţă cu bine cerinţelor acestei secţii.
Remarcam un slab interes al agenţilor economici pentru sponsorizări sau donaţii. Situaţia materiala precara a părinţilor multor elevi are consecinţe negative asupra interesului acestora faţă de şcoala. Preţul de multe ori ridicat al materialelor didactice, precum şi al celorlalte mijloace necesare pentru parcurgerea anilor de şcoala (rechizite, caiete, ghiozdan etc.) poate reprezenta de asemenea o ameninţare. Efectul acestor factori economici poate fi extrem de grav, de la dezinteres şi absenteism ridicat (chiar în rândul elevilor de gimnaziu) până la abandonul şcolar.
Din punct de vedere tehnologic, remarcam dotarea cu echipamente informatice a şcolii permite o circulare a informaţiei în şcoala şi de la şcoala către toate nivelele foarte rapidă şi eficientă.
Dispunem de un laborator media dotat cu 9 calculatoare în care nu se desfăşoară lecţii în sistem AEL din cauza unei defecţiuni neremediate la reţea, secretariatul dispune de 2 calculatoare, ambele având acces la Internet, biblioteca dispune de 1 calculator, iar cabinetul directorilor de 1 calculator cu acces la Internet. Un punct critic în adoptarea noilor tehnologii în sistemul de învăţământ preuniversitar îl reprezintă încă insuficienta pregătire a cadrelor didactice de alte specialitati decât informatica în ceea ce priveşte utilizarea programelor de calculator, chiar a celor mai uzuale (Microsoft Office).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu