marți, 20 noiembrie 2012

Raport asupra stării și calității în învățământ - an școlar 2011-2012 - II

 

Pornind de la aceste considerente, una din direcţiile majore de acţiune ale şcolii noastre a constituit-o dezvoltarea şi extinderea relaţiilor de parteneriat cu comunitatea locala, prin cultivarea unei relaţii deschise şi facilitarea accesului acesteia la informaţiile cu caracter public, prin aducerea la cunoştinţa a părinţilor, elevilor, membrilor comunităţii a problemelor cu care se confrunta şcoala azi, inclusiv solicitarea sprijinului partenerilor locali în soluţionarea acestora. Informarea părinţilor, elevilor, membrilor comunităţii s-a realizat prin folosirea unor metode care s-au dovedit a fi eficiente:

- afişarea tuturor informaţiilor cu caracter public pe la avizierul şcolii şi popularizarea acestuia în rândul elevilor, cadrelor didactice, membrilor comunităţii;

- dezvoltarea şi actualizarea permanenta a avizierului cu informaţii de interes, referitoare la Testele Naţionale, legislaţia în domeniul învăţământului, modificările apărute în curriculum, proiecte şi programe educaţionale etc.;

- asigurarea unui program de întâlniri prin intermediul şedinţelor şi lectoratelor cu părinţii;

- mediatizarea activităţilor şcolii în presa, radio şi în cadrul unor emisiuni televizate;

- participarea reprezentanţilorşcolii, alături de reprezentanţi ai MECTS, Ministerului Culturii şi Cultelor, MAI, Primăria Sectorului 2, ai ONG-urilor cu activitate în domeniul educaţional, ai agenţilor economici etc, la diverse reuniuni, conferinţe, seminarii, organizate la nivel local şi central, care au abordat diverse teme de interes public.
 

 
VI.6. Relaţia cu administraţia locală


Colaborarea şcolii cu administraţia locala a vizat, ca prim obiectiv, asigurarea finanţării cheltuielilor curente şi de capital a unităţii de învăţământ de la bugetele Consiliului Local al sectorului 2.

Conducerea şcolii a asigurat informarea permanentă şi operativă a Consiliului Local al sectorului 2 cu datele şi informaţiile necesare elaborării şi implementării de către acesta a planurilor anuale de investiţii, reabilitări şi modernizări clădiri, dotări cu mobilier şi echipamente.

Administraţia Locală de la nivelul Sectorului 2 a sprijinit acordarea burselor sociale ale elevilor care provin din familii defavorizateşi a asigurat la timp fondurile necesare achitării abonamentelor elevilor (RATB, metrou).

Olimpiade şi concursuri şcolare

Limbaşi literatura română

  • Evaluarea în educaţie
  • Poveştile Cangurului
  • Concursul COMPER
  • Olimpiada de limba şi literatura română
  • Smart

Biologie

  • Olimpiada de biologie- Menţiune – elevul Cojocaru Victor, cl.VII A, prof. Ciorbă Maria

Fizica:

  • Concursul internaţional „ Cassini Scientist for a Day” organizat de NASA – Eleva Necula Bianca din clasa a V-a B – Premiul I pentru România la categoria de vârstă clasele a V-a şi a VI-a, ţinta Saturn, prof. Vătui Alina
  • Concursul Evaluarea Naţională în Educaţie, disciplina Fizică, etapele I şi II
  • Concursul de desene „Alexandru Ene” organizat de Asociaţia pentru Energia Nucleară

Elevi participanţi: Petruş Raluca, cl. a VIII-a B, Necula Bianca, cl. a V-a B

  • Seminarul cu tema „Energia nucleară – mituri şi adevăr”, organizat de Asociaţia Română „Energia nucleară”-15 elevi participanţi
  • Olimpiada de Fizica, etapa pe sector :

elevul Ştefan Alexandru , clasa a VII-a B – Premiul I

Educaţie fizică şi sport

  • Competiţia de fotbal Spiru Haret- elevii de clasa a VII-a
  • Cupa toamnei la şah- cl.V-VIII
  • Kinderiada – baschet şi atletism
  • Trofeul primăriei sectorului 2 –baschet –locul VI pe sector
  • Cupa Hagi Danone – fotbal
  • Cupa Primarului şah
  • Cupa Martisorului la şah- elevii claselor V-VIII
  • Campionatul şcolii – fotbal-V-VIII
  • Campionatul de volei –fete şi băieţi, cl. V-VIII
  • Şcoli, talente, noi vedete – cl.a V-a, locul III

Educaţie plastică

  • Prietenia –Ambasada Republicii Federale Germania
  • Vestitorii primăverii – ISMB2
  • Carrefour

Religie

  • Olimpiada de Religie- etapele pe şcoală, sector şi municipiu

Matematică

  • Arhimede –etapele I, II şi III – 53 premii şi menţiuni
  • Jose Marti – 2 premii şi menţiuni
  • Smart- 10 premii şi menţiuni
  • Cangurul
  • Evaluarea în educaţie – etapele I, II şi III- 9 premii şi menţiuni
  • Olimpiada de matematică – etapele pe şcoală, sector şi municipiu – 5 premii şi menţiuni

Limbi moderne

Lb. Franceză

  • Concursul Creativităţii-Premiul I pe municipiu- Elevul Brodschi Mihai

Istorie

  • Clubul micilor istorici – etapa pe municipiu – Premiul I echipaj format din Rotaru Cristina, Dobrin Bogdan cl. VIIIC, prof. State Elena
  • Olimpiada de istorie etapa pe şcoală


XIV. Relaţii publice. Imagine. Presa


Datorită avizierului montat în exteriorul şcolii putem comunica mai uşor cu cei interesaţi: rezultate ale elevilor, formarea noilor clase şi alte informaţii utile. Alte doua aviziere se afla la parter, unul la Secretariat pentru a comunica mai eficient cu părinţii în ceea ce priveşte regimul burselor, rechizitelor, programul şcolii, al bibliotecii, uniforme şcolare şi alte diverse comunicări; al doilea, lângă Sala de sport, afişează rezultatele obţinute de elevii şcolii la concursurile sportive.

Toate rezultatele obţinute de elevii şi profesorii noştri la concursurile şcolare şi alte activităţi, amintite anterior, contribuie la formarea unei cărţi de vizită cu care ne mândrim.

Doamna prof . psiho – pedagog Elena Şerbănoiu este metodist ISMB. De asemenea ne mandrim cu d-na prof. Manea Ioana, autoarea culegerilor de matematica pentru clasele V,VI,VII si VIII, precum si a unei culegeri de teste pentru clasa a VIII, toate in colaborare .

După investiţiile făcute de Primăria Sectorului 2 şcoala noastră atrage şi prin aspectul deosebit exterior şi interior.

În anul şcolar 2011-2012 şcoala noastră a fost gazda unor activităţi şi evenimente care au reunit un număr mare de persoane, cum ar fi: activităţi metodice pe sector la consilieri, activităţi educative.

De asemenea se remarcă participarea prof. Elena State la Conferinţa interregională organizată de asociaţia GEDEON, conferinţă ce a avut drept temă: “Abandonul şcolar, risc major al copiilor ce provin din grupuri dezavantajate, experienţe şi bune practici din alte state UE”. Acest eveniment este o componentă a proiectului POSDRU “Educaţia, şansa noastră pentru un viitor comun”, axa prioritară 2, domeniul major de intervenţie 2.2., respectiv:”Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”.

Tot pentru îmbunătăţirea accesului la activităţile din şcoala noastră a fost creat blogul şcolii, coordonat de prof. State Elena. Cu ajutorul acestuia sperăm să îmbunătăţim atât imaginea şcolii pe plan local, cât şi legătura cu comunitatea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu