vineri, 24 noiembrie 2017

RAPORT ASUPRA ACTIVITĂȚII DESFĂȘURATE ÎN ANUL ȘCOLAR 2016-2017


II. Analiza instituţionala a Şcolii Gimnaziale nr.27

 

                  II. 1  ANALIZA  SWOT  la sfârşitul anului  şcolar  2016-2017  cuprinde următoarele componente:

 

  • Ofertă curriculară
  • Resurse  umane
  • Resurse  materiale  şi financiare
     
     
     

PUNCTE TARI
OPORTUNITĂŢI
v  Colectivele de catedră dispun de toate materialele curriculare (planuri de învăţământ şi programe şcolare, auxiliare curriculare-manuale, ghiduri de evaluare, culegeri de probleme, îndrumătoare, etc).
v  Profesorii şcolii au participat la elaborarea de materiale curriculare.
v  Realizarea de activităţi demonstrative la nivelul ariilor curriculare.
v  Preocupare pentru consilierea metodică a profesorilor debutanţi.
v  Opţiunile pentru CDŞ se fac în funcţie de decizia majorităţii elevilor clasei.
v  Personal didactic calificat în proporţie de 99%.
v  Ponderea cadrelor didactice titulare cu gradul didactic I şi  II este de 90%.
v  Cadre didactice au performanţe în activitatea didactică ,ce se reflectă în rezultatele elevilor.
v  Relaţiile interpersonale(profesor-elev, conducere-subalterni, profesori-părinţi, profesori-profesori, etc) existente favorizează crearea unui climat educaţional deschis, stimulativ.
v  Există o bună delimitare a responsabilităţilor cadrelor didactice(există comisii constituite pe diverse probleme) precum şi o bună coordonare a acestora.
v  Ameliorarea relaţiei profesor-elev prin intermediul Consiliului Elevilor.
v  Existenţa Cabinetului de Consiliere- beneficiarii fiind elevii, părinţii şi profesorii şcolii.
v  Participare la cursuri de perfecţionare.
v  starea fizică a spaţiilor şcolare şi încadrarea în normele de igienă corespunzătoare.
v  existenţa cabinetelor a laboratoarelor pentru anumite discipline.
v  şcoala dispune de fonduri extrabugetare pe care le foloseşte pentru ambientul şcolii şi material didactic.
v  Biblioteca şcolii are un bogat fond de carte.
 
 
v  S-au aplicat „chestionarele de nevoi” pentru  a se identifica oportunităţile de formare a cadrelor didactice-  Cabinetul psihopedagogic al şcolii.
v  Oferta Educaţională oferă posibilitatea satisfacerii dorinţei de cunoaştere.
v  Oferta CDŞ contribuie la dezvoltarea unei motivaţii intrinseci pentru învăţare.
v  CDŞ permite valorificarea abilităţilor individuale.
v  numărul de întâlniri şi activităţi comune ale cadrelor didactice în cadrul comisiilor metodice favorizează împărtăşirea experienţei, creşterea coeziunii grupului, o comunicare mai bună.
v  varietatea cursurilor de formare şi perfecţionare organizate  de CCD, ONG, universităţi pentru învăţători, profesori de biologie, limbi străine, educaţie tehnologică.
v  posibilităţile financiare de stimulare, motivare a cadrelor didactice (gradaţie de merit).
v  întâlnirile frecvente de câte ori este cazul între cadrele didactice şi părinţii elevilor(şedinţele cu părinţii la nivelul clasei /şcolii,consultaţiile).
v  parteneriat cu comunitatea locală (primărie, părinţi,ONG, Biserică Sf.Dumitru).
v  existenţa unor spaţii ce pot fi închiriate în scopul obţinerii unor fonduri băneşti, sala de sport, spaţiu pentru magazin.
 
PUNCTE SLABE
AMENINŢĂRI
v  rezistenţa la schimbare a unor cadre didactice.
v  conservatorismul unor cadre didactice privind aspecte ce vizează: organizarea şi desfăşurarea lecţiilor, centrarea activităţii didactice pe nevoile elevului, informatizarea învăţământului,etc.
v  biblioteca nu are mobilier suficient pentru fondul nou de carte.
v  materialul didactic este insuficient.
 
 
v  Baza materială existentă nu permite realizarea tuturor solicitărilor (opţiunilor), elevilor.
v  Numărul calculatoarelor din şcoală, în cabinete nu este suficient.
v  Puţini învăţători şi profesori folosesc calculatorul la clase.
v  scăderea motivaţiei şi interesului pentru activităţile profesionale (perfecţionarea, pregătirea cu profesionalism a lecţiilor, unii profesori debutanţi).
v  implicarea familiei într-o mică măsură în viaţa şcolară. Acest lucru se reflectă atât în relaţia profesor-elev cât şi în performanţa şcolară a elevilor.
v  responsabilizarea elevilor privind păstrarea şi întreţinerea spaţiilor şcolare.
v  ritmul accelerat al schimbărilor tehnologice conduce la uzura moarală a echipamentelor existente

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu